A hangtovábbításhoz kapcsolódó extrák
A VoIP bevételt hoz, nem megtakarítást!
Sokan még a 130 évvel ezelőtti módon gondolkodnak, amikor a telefon csupán arra volt jó, hogy hangot közvetítsen két ember között, akik távol voltak egymástól. De ennél ma már jóval többről van szó...
Két fő módszer van a VoIp lehetőségeinek félremagyarázására. Az első szerint ez a megoldás nem fog pénzt megspórolni, mivel az új VoIP hardwerek drágábbak, mint a rövid távon elérhető megtakarítás. (Ez persze nem igaz, legalább is így biztos, hogy nem.) A másik, sokkal komolyabb probléma viszont az, hogy sokan vannak, akik teljesen figyelmen kívül hagyják ennek a technológiának az igazi előnyeit.
Már rég nem a beszéd a lényeg... Sokan még a 130 évvel ezelőtti módon gondolkodnak, amikor a telefon csupán arra volt jó, hogy hangot közvetítsen két ember között, akik távol voltak egymástól. Szerintük néhány plusz dolgot adtak hozzá ehhez a képességhez az évek során, mint például a hangposta, hívásazonosítás, hívásátirányítás, de náluk még mindíg a beszéden van a hangsúly. Pedig lényeg a cégek számára, az igazi biznisz már rég nem hangtovábbítás... hanem az ahhoz kapcsolódó extrák. De miért is? A VOIP hangja egy olyan fajta adathalmaz, kombinálni és gazdagítani lehet más adatokkal is. Amikor ez megtörténik (pl.ügyféllistával történő egybekapcsolás esetén), egy teljesen új világ nyílik meg rengeteg lehetőséggel, számos új opciót kínálva az üzleti világban.
CRM-el összekötve élvezjetjük VOIP valódi elönyei Ha például az elöbb említett hívásazonosítást (Hogy mi az? Péládul amikor mobilunkon nem hívó számát, hanem az elmentett nevét írja ki.) összekötjük más információkkal, megvan az a lehetőség, hogy amikor valaki hív, megjelenik a hívó adatlapja is, még mielőtt a hívást megválaszoltuk volna. Gondold végig! Mennyivel könnyeb úgy eladni valkinek, akinek már a hívásakor, - mit vásárolt korábban, - milyen gyakran hív minket, - van-e lejárt számlája (amíg tartozik csak KP-ra vásárolhat), hogy - tegeződünk-e vele (sokan pl. én is jobb szeretem), hogy ő - VIP ügyfél esetleg, (a VIP ügyfelek imádják ha tudják róluk, hogy ők bizony kiemelt ügyfelek...) hogy mi történt akkor, amikor a - hívó legutóbb beszélt a céggel, stb., stb. (Bármilyen információ amit gyűjtünk az ügyfélről.)
Sőt! A beszélgetés alatt is lehetővé válik a jól struktúrált vevői információk gyűjtése. A vevő is jobban érzi magát: úgy érzi egy hívással bármit el tud intézni. Ma még ez csak a drága call centerek kiváltsága, de nem sokára minden eladott VOIP telefonközpont képes lesz erre!
MS outlook: hívás egy kattintással - Click 'n' Talk Egy jól telepített VOIP telefonközpont azonban ennél többet is tudhat. Lehetőség van például arra, hogy Outlook névjegyzékünkben elmentett telefonszámokat egy kattintással hívjunk fel. Ezt hívják Click 'n' Talk funkciónak. Csak egy klikk, és már csörög is az asztali készülékünk - a másik oldalon pedig a hívótt fél jelentkezik. Ez nagymértékben megkönnyíti az adminisztrációban, értékesítésben dolgozók munkáját - kevesebb tárcsázás, több érdemi munka. Ha (szerencsés esetben) az egész cég egy Outlook címjegyzékből dolgozik a kontakt információk ebben az esetben mindíg frissek, az Outlook pedig minden hívást, sms-t és email üzenetet számon tart. A jövő: számítógépünk a telefonunk integrációja A meglévő vagy épp beszerzés alatt álló (ügyviteli, CRM,) szoftvereinkkel történő integráció a VoIP rendszerek igazi előnyei. Nem a telefonköltségek lecsökkentése, hanem az új üzleti lehetőségek kiaknázása, új értékesítések generálása
A cikk / bejegyzés szerzője: Szekeres Viktor
Forrás: www.alkozpont.net
Kérdése van a cikkhez? Írja meg a
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
e-mailcímre!
Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?
A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, ahol a gyakorlatban próbálhatja ki a vállalatgazdaságtani ismereteit. A magyar gazdaság, a vidékfejlesztés, a leader közösségek, az erőforrás gazdálkodás, az informatika, a marketing és a világgazdaság fő hírei. |