A Kormány logisztikával kapcsolatos átfogó fejlesztési irányai |
2007. április 21. szombat, 19:26 |
A magyar logisztikai stratégia tervezeteElkészült és véleményezhetőA logisztika az elmúlt évtizedben a globális gazdaság legfontosabb összetevői közé került, s minden előrejelzés szerint további dinamikus fejlődés előtt áll. A terület komplexitása, GDP-beli súlya, versenyképességet meghatározó jellege tette szükségessé egy kormányzati szintű, megalapozó jellegű, középtávú (2007-2013), tematikus szakstratégia megalkotását, mely dokumentum a Kormány logisztikával kapcsolatos átfogó fejlesztési irányait, céljait foglalja össze.
A közép-kelet európai régióban a gyorsan bővülő (elsősorban autópálya) és javuló minőségű közlekedési infrastruktúra hálózat, a külföldi termelő beruházások hatására elmozdulás érezhető a tőkeintenzív raktározás, disztribúció és a magasabb hozzáadott értékű logisztikai tevékenységek felé, megjelentek az első európai jelentőségű disztribúciós centrumok (pl. National Instruments Debrecenben, General Electric Nagykanizsán). Az EU-bővítések nyomán a közösség disztribúciós középpontja is a térséget közelíti, az egykori holland-belga, majd német területekről a német-osztrák-cseh hármashatár térségébe helyeződik át. A logisztikai szolgáltatók hazánkban a GDP 4-5 százalékát állítják elő. Az alapáras bruttó hozzáadott érték növekedési üteme a szállítás és kiegészítő szolgáltatások szektorban kettős könyvvitelt végző társas vállalkozások között a 2001-2005-ös időszakban kétszámjegyű volt.
Kérdése van a cikkhez? Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre! Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében? Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →
A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, ahol a gyakorlatban próbálhatja ki a vállalatgazdaságtani ismereteit. A magyar gazdaság, a vidékfejlesztés, a leader közösségek, az erőforrás gazdálkodás, az informatika, a marketing és a világgazdaság fő hírei. |