Ősztől új képet mutat a Budai alsó rakpart a Margit hídnál Nyomtatás
2009. június 30. kedd, 03:00

A Margit híd térségében közel 1200 méter hosszú szakaszon kiszélesítik a rakpartot, szintjét megemelik, egy rézsűs és egy függőleges partfalszakaszt alakítanak ki. 2009 őszére egy új közlekedési csomópont, új lépcsőlejárók, egy mozgássérült-rámpa, új parkolóhelyek és hajókikötők épülnek az útszakaszon. A látványtervek megtekinthetők a beruházás honlapján!

 A Budai Duna-parti Főgyűjtőcsatorna építésének egyik meghatározó elemeként tavaly augusztus óta zajlik a budai alsó rakpart átépítése a Margit híd déli felhajtója és a Zsigmond tér közötti, mintegy 1200 méteres útszakaszon. Az októberig tartó kivitelezés eredményeként némileg új képet mutat majd a Budai alsó rakpart ezen szakasza, de a látvány továbbra is illeszkedik majd a Duna-part többi részéhez.
A beruházás keretében új lépcsőket alakítanak ki a gyalogosoknak, és egy mozgáskorlátozottak számára is könnyen használható, rámpás lejáró is épül a híd lábánál. A személyautók és autóbuszok részére parkolóhelyeket jelölnek ki az útszakaszon, új kandelláberek biztosítják majd a közvilágítást, továbbá hajókikötők is épülnek. Az útpálya 2x1 sávos marad, csak kanyarodó sávokkal bővül.
A 135 éve épült partfal homlokzati kőanyagának elbontására és újrafelhasználására civil szervezetek bevonásával, javaslataik figyelembevételével kerül sor. Annak érdekében, hogy a teljes Budai alsó rakpart látványának egysége minél kevésbé sérüljön, a rakpart régi kőburkolataiból annyit építenek vissza, amennyit csak lehetséges, a hiányzó köveket pedig az eredetivel megegyező származású és típusú tardosi vörös mészkővel pótolják.

A látványtervek a beruházás saját website-ján, a www.eloduna.hu oldalon már megtekinthetők!

A rakparti munkák közel 80 százaléka már kész

A partfal szélesítése jó ütemben halad. A támfal szerkezetének betonozása folyamatban van, az útpadka és az útburkolat építése június közepén indul, ezt követően a kivitelező megkezdi az új közvilágítási oszlopok alapozását. Vannak azonban olyan, a folyó közvetlen közelében zajló munkálatok, amelyeket csak akkor lehet elvégezni, ha a következő hetekben a Duna vízállása a jelenleginél alacsonyabb lesz. Ilyen például a már elkészült függőleges partfal kőburkolatának elkészítése, valamint a Dunához vezető kezelő lépcsők kialakítása a hídfő közelében.

Az Üstökös utca vonalában új le- és felhajtók épülnek az alsó rakpart és az Árpád fejedelem útja között. Az előkészítő munkálatok már elkezdődtek, az új közlekedési csomópont októberre épül meg.


A Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telep és kapcsolódó létesítményei beruházás Európai Unió által elismert költsége mintegy 428,7 millió euró, amelynek 65%-át az Európai Unió finanszírozza a Kohéziós Alapból, 20%-át a magyar állam, 15%-át pedig a főváros állja.
A teljes beruházásról az ÉlőDuna projekt saját website-ján, a www.eloduna.hu oldalon olvashat.

Forrás
Café PR Kft.


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, ahol a gyakorlatban próbálhatja ki a vállalatgazdaságtani ismereteit. A magyar gazdaság, a vidékfejlesztés, a leader közösségek, az erőforrás gazdálkodás, az informatika, a marketing és a világgazdaság fő hírei.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.