Menekülés a plázamozikba Nyomtatás
2009. augusztus 25. kedd, 03:00

Jelentősen csökkenő bevételről számolt be a második negyedévet illetően a Cinema City moziüzemeltető társaság, ám a féléves forgalom így is felülmúlja az egy évvel korábbit.


08_25_napi3A második negyedévben az egy évvel korábbinál 16,4 százalékkal kisebb, 38,6 millió euró bevételt ért el a Kelet-Európában és Izraelben működő Cinema City moziüzemeltető társaság. Az EBITDA több mint 18 százalékkal 11,6 millió euróra apadt, ám az első félév egészét tekintve így is bő 17 százalékkal 24,5 millióra emelkedett, közel 17 százalékkal 105,3 millió euróra hízó forgalom mellett.

A bevételeken belül a 2008 első félévi 78 százalékról 69 százalékra csökkent a moziüzemeltetésből származó pénzek aránya, ám az összeg a gyengülő térségi devizák dacára 3,6 százalékkal 73,1 millió euróra emelkedett.

A jegyeladások minden országban nőttek, az erőteljes filmkínálatnak és az újonnan megnyitott moziknak köszönhetően: a 12,3 millió megváltott belépő 22,5 százalékkal több az egy évvel korábbinál.

A jegyeladások lendületes emelkedését összevetve a szerényebb ütemű bevételbővüléssel nem meglepő, hogy az átlagos jegyárak csökkentek. A cég jelentése szerint az első félévben egy tikett átlagosan 3,9 euróba, ezen belül a második negyedben 3,8 euróba került, ami rendre 16,2 és 19,1 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál. Az euróban számított átlagár csökkenését főkéne a térségi devizák gyengülése okozta. Eközben a vetítőtermek száma a második negyedévben bá 9 százalékkal 596-ra emelkedett.

A közlemény szerint ez év végéig 60-70 új termet nyitnak meg, amiből a legtöbb három nagy beruházásban készül el. Bukarestben és Krakkóban egy-egy húsztermes mozi készül, Budapesten pedig egy 13 vásznas. Utóbbi a kiadott dokumentum szerint egy Skála-épületben lesz - vélhetően a budai Skála helyén lévői ING-fejlesztésre gondolhattak a közlemény szerzői. Magyarországról egyébként a féléves bevételek 10 százaléka származott, a legnagyobb szeletet 45 százalékkal a lengyel piac adta, majd a bolgár (24 százalék) és az izraeli (14 százalék) következett.

Igen elégedetten nyilatkozott az eredményekről Moshe J. Greidinger, a csoport vezérigazgatója. Kijelentette: a több mint 20 százalékkal növekvő jegyeladások azt bizonyítják, hogy a nehéz időkben az emberek a mozikat választják, ha otthonukon kívül akarnak szórakozni.

Forrás:
Napi Gazdaság Online

www.napi.hu



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, ahol a gyakorlatban próbálhatja ki a vállalatgazdaságtani ismereteit. A magyar gazdaság, a vidékfejlesztés, a leader közösségek, az erőforrás gazdálkodás, az informatika, a marketing és a világgazdaság fő hírei.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.