2009. szeptember 01. kedd, 03:00 |
Az OTP vezérigazgató-helyettese szerint az év második felében, többek között a jegybanki alapkamat-csökkentés hatására megállhat a lakossági hitelpiac szűkülése.
Magyarországon a lakossági hitelpiac ez évi folyamatai megfelelnek a várakozásoknak: a keresleti és kínálati oldal szűkülésével a háztartások hitelfelvétele 2009 első öt hónapjában a GDP 1 százaléka alá esett, a korábbi mintegy 5 százalékról - mondta Kovács Antal, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese az MTI-nek.
A globális befektetői hangulatváltozás és a július-augusztusi hazai események - a forinterősödés, a jegybanki kamatvágások - a szakember szerint jó alapot adnak arra, hogy a lakossági hitelpiac fokozatos élénkülésére lehessen számítani.
Az OTP Bank lakossági üzletág vezetője kifejtette: a pénzügyi válság mind hitel-, mind betéti oldalon megtörte a korábban tapasztalt állomány-növekedési dinamikát. A bankok a forrásköltségek növekedése, a magyar országkockázathoz kötődő felárak emelkedése és a gazdasági válság okozta bizonytalanság miatt 2008 negyedik negyedévében kamatemelésre kényszerültek.
A hitelkereslet is visszaesett, hiszen a háztartások jövedelmi kilátásaik romlása miatt óvatosabbakká váltak. A két hatás következtében az árfolyamváltozástól tisztított nettó hitelfelvétel - amely 2008-ban közelítette a GDP 4,8 százalékát - 2009 első öt hónapjában 1 százalék alá esett.
A deviza alapú hitelek törlesztőrészleteit a forintárfolyam erősödése mellett tovább mérsékelheti a kamatok kedvező változása. Az OTP Bank egyes termékek esetében október elejétől kamatot csökkent, ami a forint- és a deviza alapú hiteleket is érinti - közölte Kovács Antal, aki ezzel összefüggésben a lakossági hiteldinamika mérsékelt erősödésére számít.
Forrás: Napi Gazdaság Online
www.napi.hu
A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, ahol a gyakorlatban próbálhatja ki a vállalatgazdaságtani ismereteit. A magyar gazdaság, a vidékfejlesztés, a leader közösségek, az erőforrás gazdálkodás, az informatika, a marketing és a világgazdaság fő hírei. |