Lecserélné autóját? Ilyen akciókra számíthat! Nyomtatás
2009. december 09. szerda, 03:00

12_09_gazd2Nem változott a trend a gépkocsi-kereskedelemben, az év vége maradt a legerősebb időszak, de a korábbiaknál megdöbbentően alacsonyabb az eladások volumene - mondta lapunknak Gablini Gábor, a Gépjármű-Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke.


A válság előtti időszakban az éves forgalom átlagosan harmadát-negyedét tette ki az utolsó két hónap, idén a visszaeső forgalom miatt a karácsonyi forgalom arányszáma várhatóan 20 százalékra esik. A lapunk által megkérdezett márkák képviselői szerint az év végi roham egyelőre elmaradni látszik. A normál esetben igen erős év végi időszak egyelőre a rohamra való várakozással telik - fogalmazott az egyik vidéki szalon marketingvezetője. A Suzukinál éves szinten a decemberi eladások 60 százalékos visszaesésére számítanak, ám például Szabó Gábor, a Honda Hungary Kft. munkatársa szerint akár további visszaesés is bekövetkezhet a piacon.

Ennek tükrében érthető, hogy a Honda minden eddiginél nagyobb engedményt kínál, aminek hatására jelentősen nőtt az érdeklődés - mondta Szabó Gábor. A márka egyes modelljeit a jelenlegi listaárhoz képest 400 és 650 ezer forint kedvezménnyel kínálják, jellemzően a kisebb kategóriában. Októbertől élnek a kedvezmények a Suzukinál, a hazai gyártású GLX-modellekre akár nullaszázalékos thm-mel is igényelhető hitel - mondta Fejes János marketingvezető. A kedvezmények 500 ezer és egymillió forint között alakulnak, a központilag meghatározott akciókat pedig az egyes márkakereskedők saját engedményekkel egészíthetik ki. Az Opel az 1,4 literes Astra és Corsa modellekre szintén kamatmentes kölcsönt biztosít, 30 százalékos önrész befizetése mellett 60 hónapra - mondta lapunknak Dános András kommunikációs igazgató. A Hyundainál jelenleg a standard akciók mellett kimondottan készletkisöprő kampány fut a Santa FE és H-1 Van modellekre, a Sonata pedig céges kedvezménnyel, a listaárnál egymillió forinttal olcsóbban vásárolható meg.

Az árengedmények csalóka képet mutatnak, Gablini szerint a tavalyi hasonló időszakra jellemző nagy akciókkal nem élnek a kereskedők. A készletek több márka esetében is kipörögtek, ráadásul a potenciális vevők - akár magánszemélyek, akár cégek - már az extrém engedmények hallatán sem indulnak a szalonokba, többségük egyelőre elhalasztja a vásárlást. Ez a tendencia azonban segíti a piac konszolidációját - tette hozzá.

Forrás:

Napi Gazdaság

www.napi.hu



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, ahol a gyakorlatban próbálhatja ki a vállalatgazdaságtani ismereteit. A magyar gazdaság, a vidékfejlesztés, a leader közösségek, az erőforrás gazdálkodás, az informatika, a marketing és a világgazdaság fő hírei.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.