Innovatív vállalkozások mutatkoztak be a Startup versenyen Nyomtatás
2010. március 15. hétfő, 17:37
03_15gazd2
A Budapest Bank Startupverseny pályázói közül a gazdasági vezetőkből álló zsűri végül a Pocket Guide turisztikai navigációs programot ítélte a leginnovatívabbnak. Az Agria Produkció által szervezett BarCamp Budapest konferencia emellett számos újdonságot mutatott be a web2 világából és arról, hogyan képzelik el a magyar médiumok az online közösségek hatékony kiszolgálását.


A TechCrunch Europe szerkesztője Mike Butcher a startup vállalkozások számára fontos információkról adott áttekintést.  A szakember, aki ez elmúlt években többször is felkerült Anglia leginnovatívabb személyiségeinek toplistájára, előadásában kiemelte azokat a területeket, amelyeken az induló informatikai vállalkozások sikeresek lehetnek. Például a közösségi média, a kreatív, innovatív reklámok, a mobilalkalmazások, az online játékok és az online vásárlás terén. „Be unusual!” - zárta előadását Mike Butcher, aki úgy fogalmazott: egy startup vállalkozás úgy lehet sikeres, ha a megszokottól eltérően,  „lila tehénként” tűnik ki a tömegből.

Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom Nyrt. elnök-vezérigazgatója a „kutya kütyü-világról” beszélt előadásában: a webes alkalmazások közötti kemény és egyre inkább fokozódó harcra utalva.

A Startupversenyhez kapcsolódva Erdei Zsuzsa a Budapest Bank kutatását ismertette, amelynek során 1000 mikrovállalkozást vizsgáltak. A  bank szeretné segíteni a vállalkozásokat abban, hogy tudatosabbak és innovatívabbak legyenek - ennek érdekében sikeres.hu címen tanácsadó oldalt indított a számukra. „A tudatossághoz szorosan kapcsolódik az információszerzés, a mikrovállalkozások mindössze 10 százaléka követi figyelemmel napi szinten a gazdasági-pénzügyi információkat” - mondta Erdei Zsuzsa.

A BarCamp Budapest egyik fontos témája volt, hogyan látják a jövőt a nyomtatott lapok az online világban.  Számos jelentős médium (Origo.hu, HVG.hu, Index.hu, FN.hu, a Hetiválasz.hu, a NemzetiSport.hu, Kisalföld) mutatta be koncepcióját az online közösségek kiszolgálásával, a web2 lehetőségeivel kapcsolatban. Vörös T. Károly, a Népszabadság főszerkesztője elmondta, a nyomtatott politikai napilapok régóta válságban vannak: csökken a példányszám és a hirdetési bevétel is. A Népszabadság jelenleg azon dolgozik, hogy a bevételhez igazítsa a struktúrát – tette hozzá. A főszerkesztő szerint a minőségi politikai napilapok csökkenő példányszámmal ugyan, de még hosszú ideig meghatározói lesznek a sajtópiacnak.

Egyre inkább úgy tűnik, a web2 a magyar médiapiacra is sikerrel betört. A médiumok közösségi szolgáltatások révén, például az iWiW-en, a Facebook-on és a  Twitteren  próbálják megszólítani és bevonni a felhasználókat. Dobó Mátyás, a Peer Applications ügyvezetője úgy fogalmazott, Facebook-vallás van kialakulóban. Tóth Benedek, a Turulcsirip felelős vezetője személyes tapasztalatairól beszámolva pedig elmondta, a közösségi oldalak még mindig sokkal inkább a közösségről szólnak, mint a tartalommegosztásról.

A konferencián a mainstream és civil média kapcsolata is felmerült: Sós B. Péter, a NOL szerkesztője bemutatta a napilap és a Cicsero.net roma civil újságíróinak együttműködését, amely jól demonstrálja, hogy ma már egy fényképezőgépbe épített kamera és egy internetkapcsolat is elegendő ahhoz, hogy a civilek olyan híradást, beszámolót készíthessenek, amely akár azonnal bekerülhet a „mainstream” hírek közé is. A NOL egyre aktívabb gyakorlati alkalmazója a webkettes világnak, az olvasók a cikkeket pár klikkeléssel megoszthatják kedvenc közösségi portáljukon és hamarosan elérhető lesz az újság saját mobilalkalmazása is.

A Budapest Bank Startupversenyére innovatív, potenciálisan nyereséges informatikai cégek ötleteit várták. A 37 beérkezett pályázat közül az előminősítést követően hét startup vállalkozás mutatkozhatott be a konferencián. A zsűri - elismert befektetők és cégvezetők: Bojár Gábor, Gyulai Zoltán, Jaksity György, Pukler Gábor, Siklósi Zoltán, Simó György és Straub Elek –  a vállalkozások vezetőinek egyenként 10 perces prezentációja után választotta ki a győztest.

A hét startup pályázó, a moly.hu, az otthonrol.hu, a joszaki.hu, a Pocket Guide, a csajokespasik.hu, a grundfoci.hu és a ninimo.hu közül a zsűri végül Pocket Guide turisztikai navigációs és információs eszköznek ítélte a fődíjat. A fődíj egy 24 négyzetméteres iroda egy éves bérleti joga a Graphisoft parkban. Az iroda infokommunikációs szolgáltatásait a T-Systems biztosítja.

A második helyezett az otthonrol.hu távmunka-közvetítő oldal lett. Díja: egy (listaáron) másfél millió forint értékű médiatámogatás az Index.hu aloldalain, amely szabadon felhasználható PR-cikk vagy banner hirdetésre. Ezenkívül a Projektmappa.hu online projektmenedzsment támogató eszköz korlátlan egyéves előfizetése, valamint a Profiszerzodes.hu szerződésmintái és tanfolyama.

A harmadik helyen a joszaki.hu szakember-ajánló oldal végzett. Díja egymillió forint értékű megjelenés az Fn.hu oldalon, amely felhasználható PR-cikkre, valamint a Peer Applications  kétnapos tanácsadása.
A konferencia honlapja – http://barcamp.ap.hu

Forrás: Open SKM Agency Kft.

www.openskm.com




A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, ahol a gyakorlatban próbálhatja ki a vállalatgazdaságtani ismereteit. A magyar gazdaság, a vidékfejlesztés, a leader közösségek, az erőforrás gazdálkodás, az informatika, a marketing és a világgazdaság fő hírei.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.