Magyarország „sokoldalú és szenvedélyes” Nyomtatás
2015. július 31. péntek, 00:00

„Magyarország sokoldalú és szenvedélyes" címmel jelent meg kétoldalas átfogó összeállítás a magyarországi kempingezési és kapcsolódó szabadidős lehetőségekről az osztrák kempingklub hivatalos magazinjának friss nyári számában. A Camping Revue magazin 30 ezer olvasója a legaktuálisabb hazai kempingfejlesztésekről, valamint a lakókocsival és kerékpárral érkezők számára ajánlható nyári aktívturisztikai kínálatról tájékozódhat a turisztikai főszezon elején – tudatta az OBJEKTÍV Hírügynökséggel az MT Zrt.


A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai képviselete és az Osztrák Kempingklub (ÖCC - www.campingclub.at) együttműködésében született cikk a nyugat-magyarországi és balatoni kempingek mellett a kelet-magyarországi kempingező helyeket, Tiszakécskét, Egerszalókot és Hajdúszoboszlót is bemutatja, az MT Zrt. osztrák piacon követett stratégiai céljainak megfelelően.

Az elmúlt esztendők átlagában évi 130-140 ezer vendégéjszakát töltöttek el az Ausztriából érkező vendégek a magyarországi kempingekben, ami meghatározó részesedés az osztrák kereskedelmi vendégéjszakákon belül. E fontos piaci szegmens megnyerése és tájékoztatása érdekében az MT Zrt. rendszeres látogatója a szakmai vásároknak, s a célcsoport szempontjából releváns szabadidős rendezvényeknek. Legutóbb Felső-Ausztria legnagyobb kemping és szabadidős turisztikai seregszemléjén, a welsi Urlaub+Camping Kiállításon (www.urlaub-camping.at) fordultak meg a társaság munkatársai. Az osztrák kempingmagazin ajánlójában Kovács Balázs, az MT Zrt. bécsi irodájának vezetője hazánkat tipikus „több, mint amit várt" desztinációnak nevezi, ahol a vendégek elvárásait messze felülmúlja a kapott szolgáltatások és a kínálat egyedisége, valamint minősége. Piaci elemzések az osztrák piac további felértékelődését vetítik előre a hazai turizmusgazdaság szempontjából. A KSH kimutatása szerint egy év alatt
37 százalékkal nőtt az osztrákok magyarországi turisztikai célú költése, amely 2014-ben meghaladta a 100 milliárd forintot. Az MT Zrt. ausztriai kampányakcióiról további információ itt olvasható: http://www.ungarn-tourismus.at.

Forrás: Objektív Hírügynökség
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.