Budapest a holland férfiak legkedveltebb városlátogató úti célja Nyomtatás
2015. július 29. szerda, 00:00

Ezzel a végkövetkeztetéssel, továbbá egy 10-es városlátogató toplistával jelent meg hét oldalas cikk Hollandia egyik legolvasottabb és legnépszerűbb férfimagazinjában, a Panorama Magazine nyári számában. A lista első helyezettje Budapest lett – tudatta az OBJEKTÍV Hírügynökséggel az MT Zrt.


A több, mint 760.000 fős (!) olvasótáborral rendelkező népszerű lap Budapestről szóló riportjában a főváros majd minden turisztikai nevezetességét felsorakoztatja, különösen nagy hangsúlyt fektetve a fürdőkre, a romkocsmákra, a magyar konyhára és a borokra, valamint a Terror Házára és a Szoborparkra. A riport utolsó oldala mutatja be a holland férfiak körében legnépszerűbb 10 európai várost: a TOP 10-es rangsor 1. helyezettje egyértelműen Budapest lett. Barcelona és Riga dobogósok még, őket követi Lvov, Berlin, Prága és Stockholm. A sort Ohrin (Macedónia) San Sebastian és Amszterdam zárják. A cikk alapjául szolgáló tanulmányutat az MT Zrt., a BGYH Zrt. és hazai szolgáltatók szervezték. http://www.panorama.nl/magazine

Forrás: Objektív Hírügynökség
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.