Tovább nőtt a magyar lízingpiac Nyomtatás
2015. augusztus 28. péntek, 00:00

Tovább nőtt a magyar lízingpiac, a második negyedév végén a finanszírozott összeg 226 milliárd forintot tett ki, ami 22,1 százalékos bővülés az előző év azonos időszakához képest, ezzel párhuzamosan pedig 10 százalékkal, 37 300-ra nőtt az új szerződések száma éves összevetésben - közölte a Magyar Lízingszövetség az MTI-vel.


A Magyar Nemzeti Bank (MNB) növekedési hitelprogramja keretében az első félévben 60 milliárd forintot helyeztek ki a lízingcégek, ami több mint kétszerese az egy évvel korábbi értéknek. A jelentős növekedés hátterében az áll, hogy a lízingcégek csak 2014 első negyedévétől csatlakozhattak a programhoz.
Jenei Viktor, a Magyar Lízingszövetség elnöke a közlemény szerint elmondta, hogy a tagvállalatok 123 milliárd forint értékben finanszíroztak termelőeszközöket, ami 24,2 százalékos bővülés.
A 226 milliárd forintos, teljes finanszírozási összegen belül az autófinanszírozás 62,5 milliárd, a flottafinanszírozás 40 milliárd forintot tett ki, a teherautó- és buszfinanszírozás 63,8 milliárd forintos tétel, a gépfinanszírozás pedig 58,5 milliárd forint volt. Az ingatlanfinanszírozás marginális volt, 1,4 milliárd forinttal részesedett a teljes összegből.
A lízingszövetség elnöke kiemelte: a finanszírozott összeg és az új szerződések számának kétszámjegyű emelkedésével párhuzamosan a bruttó eszközérték éves szinten 11 százalékkal, 320 milliárd forintra nőtt a második negyedév végére. Bár a 320 milliárdos összeg elmarad a válság előtti értékektől, a folyamatosan javuló környezetben a következő években stabil növekedés várható.
A Magyar Lízingszövetség várakozása szerint a jövőben a vállalkozások eszközfinanszírozása lesz a fő hajtóerő a piacon, amely jelentős átalakuláson megy keresztül. "Egyes lízingcégek az anyabankjukba olvadva folytatják a tevékenységüket, mások a portfóliójukat leépítve kivonulnak a piacról, megint mások szélesítik a termékpalettájukat" - mondta Jenei Viktor.
Hozzátette: alapvető fontosságú, hogy a bankadó eltörlését a lízingcégekre is kiterjesszék, így megszűnjön a versenyhátrányuk. A Magyar Lízingszövetség szerint a piacra hatással lesz a gépjárműhitelek várható forintosítása, ez ugyanis jelentős működési teher lesz a lízingcégek számára. Jenei Viktor azonban kiemelte azt is, hogy ezzel a lépéssel véget ér az ügyfelekkel folytatott jogviták jelentős része, és letisztul a piac.

Forrás: MTI
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.