Tovább csökkent a 12 hónapos diszkont kincstárjegy aukciós hozama Nyomtatás
2015. augusztus 31. hétfő, 00:00

A meghirdetettnél magasabb összegben értékesített hozamcsökkenéssel 12 hónapos diszkont kincstárjegyet (dkj) az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) csütörtöki aukcióján.


Az ÁKK, az előző két alkalomhoz hasonlóan, 25 milliárd forintot hirdetett meg jegyzésre a 12 hónapos lejáratú papírból. Az elsődleges forgalmazók 68 milliárd forint jegyzési ajánlatából az ÁKK a meghirdetett összegnél 5 milliárd forinttal többet fogadott el és 30 milliárd forintot értékesített 0,72 százalékos, az előzőnél 18 bázisponttal alacsonyabb átlaghozamon, 3 bázisponttal a papír 0,75 százalékos másodpiaci referencia hozama alatt.
A 12 hónapos kincstárjegy aukciós hozama az idei évet 1,79 százalékon, a 2014-et 3,07 százalékon, 2013-at 5,30 százalékon kezdte, 2012 elején pedig még 9,96 százalékon állt a hozam.
A meghirdetett összeg 60 milliárddal indult az idén, majd a 40 milliárd forintos aukció vált a jellemzővé. Júliusban két alkalommal 30 milliárd forintra csökkent a meghirdetett összeg, azóta pedig már 25 milliárd forintot visz piacra az ÁKK.
A 12 hónapos diszkont kincstárjeggyel együtt piacra vitt 5 éves lejáratú változó kamatozású kötvényből 6 milliárd forintot hirdetett meg az ÁKK. A benyújtott 20,1 milliárd forint ajánlatból 9 milliárd forintot fogadott el a névérték 98,18 százalékán, az előző aukciónál 4 bázisponttal magasabb árfolyamon.
A papír előző aukciója július 30-án volt 8 milliárd forintos meghirdetés után 6 milliárd forintos értékesítéssel a névérték 98,14 százalékán.

Forrás: MTI
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.