DH: minden ötödik lakásvásárló vesz csak fel hitelt Nyomtatás
2015. szeptember 01. kedd, 00:00

A lakásvásárlók 20 százaléka vesz fel hitelt, a hitelfelvevőknek pedig 10 százaléka igényli a kibővített szocpolt, a Családok Otthonteremtési Kedvezményét (CSOK) - közölte saját adataira hivatkozva a Duna House (DH) ingatlan franchise hálózat az MTI-vel.


A két hónapja igénybe vehető CSOK előnye, hogy használt lakás vásárlására, illetve a meglévő lakás bővítésére is jár, az összege pedig a gyermekek számán túl a lakás energetikai besorolásától és a település jellegétől is függ.
A Duna House Hitel Centrumának adatai szerint az átlagos lakásvásárló 6,5 millió forint hitelt vesz fel. Akik viszont igénylik az új kedvezményt is, azoknál az átlagos hitel összege 7,4 millió forint.
A CSOK-ot igénylők 60 százaléka budapesti, a maradék jut a vidéki lakásvásárlókra. A fővárosban az új típusú támogatás a vételár 10 százalékát teszi ki, míg vidéken eléri a 20 százalékot is.
A bankok nem egységesen kezelik a legalább 20 százalékos, jogszabályban megszabott önerőt. Van olyan bank, amely a CSOK-ot önerőnek fogadja el, így akár megtakarítás nélkül is lehet lakást vásárolni, persze csak vidéken.

Forrás: MTI
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.