Együtt népszerűsíti Budapestet a Magyar Turizmus Zrt. és a Budapest Fesztivál- és Turisztikai Központ Nyomtatás
2015. szeptember 04. péntek, 00:00

Hiánypótló stratégiai megállapodást írtak alá a Budapest turisztikai marketingjéért megosztva felelős meghatározó szervezetek, a Magyar Turizmus Zrt., valamint a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ vezetői. A megállapodás értelmében a jövőben minden olyan tevékenységet együtt, illetve összehangoltan végeznek, amely Budapest mint turisztikai célpont népszerűsítésére irányul, akár belföldön, akár külföldön – tudatta az OBJEKTÍV Hírügynökséggel az MT Zrt.


Az elsődleges cél, a Budapestre irányuló vendégforgalom eredményeinek továbbjavítása, amihez szorosabb összefogásra van szükség a két meghatározó marketingszervezet között.

A megállapodás aláírásának alkalmából rendezett sajtónyilvános eseményen dr. Faragó Péter a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója kiemelte:

Az eredményes munka, azaz Budapest vendégforgalmának további élénkítése érdekében a lehető leghatékonyabban kell felhívnunk a figyelmet Budapest megújult és világszínvonalú, trendi kínálatára. Célunk egy olyan országimázs kialakítása, amely nemzeti értékeinket és hagyományainkat veszi alapul, ám ezeket integrálja a modern turisztikai vonzerők közé. Így minden korosztály és célcsoport számára vonzóan tudjuk bemutatni Magyarországot mint úti célt. Még soha annyi nemzetközi elismeréssel nem díjazták Budapestet, mint a közelmúltban. A vendégéjszakák száma a fővárosban dinamikusan nő 2010 óta és tavaly meghaladta a 8 milliót. Mindez azt mutatja, hogy jó úton járunk, de nem dőlhetünk hátra. Az új fogyasztói rétegek megszólításához új módszerek, új kommunikációs csatornák és új tartalmak szükségesek. Biztos vagyok abban, hogy ezzel az összefogással és a turizmusban érdekelt kis- és középvállalkozások hatékony bevonásával megsokszorozhatjuk erőinket. Közösek a gazdasági érdekeink és
a céljaink, amelyek elérésében így támogathatjuk egymást. Ennek a stratégiai megállapodásnak az aláírásával hatalmas lépést teszünk előre Budapest turizmusának fejlesztéséért. – hangsúlyozta Faragó Péter.

Szalay-Bobrovniczky Alexandra Főpolgármester-helyettes kiemelte, hogy Budapest a magyar turizmus arca, ami nem csak nagy érdeklődést jelent a vendégek részéről, hanem nagyon sok munkát is a turisztikai szervezetektől és szolgáltatóktól. Akkor tud a város hatékony lenni a nemzetközi versenyben, ha a turisztikai szereplők együttműködnek, és a közös célokért egymást segítve dolgoznak. A mostani megállapodás jó példája annak, hogy a budapesti turizmusfejlesztésben a stratégiai tervezés jóval tudatosabb és hangsúlyosabb irányba indul, mellyel a lehetőségeinket komoly versenyelőnyökre és eredményekre változtathatjuk. A városvezetés ebben a kérdésben elkötelezett, és mindent megtesz, hogy fővárosi turizmus szereplőivel közösen minőségi, a vendégek és a budapestiek igényeit egyaránt kielégítő turizmusa legyen a városnak, ami méltó Budapest hagyományaihoz, használja a jelen kor trendjeit, és épít a jövő fejlesztési irányaira.

A Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ vezetője Bán Teodóra elmondta: valóban egyezik a célunk a Magyar Turizmus Zrt.-vel: ami a Budapestre irányuló vendégforgalom eredményeinek további javítása, a turistaköltések generálása és fenntartható fejlesztése. Ehhez pedig szükséges a még szorosabb összefogás, melyet a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ – a Főváros hivatalos képviseletében, Budapest turisztikai hivatalaként – saját eszközeivel támogat, és lát el.

A BFTK előnyös helyzetben van a minőségi turizmus előmozdítása tekintetében, eszköztára gazdag: egyrészt értékes kulturális, egyszersmind turisztikai tartalmat teremt – fesztiválok, kulturális programok szervezésével. Másrészt ernyőszervezetként gyűjti és gondozza a turisztikai szolgáltatásokat – segítve ezzel egyebek mellett a kis- és középvállalkozások eredményességét a fővárosban. Mindezeket pedig – a mai kor igényeinek megfelelő kommunikációs csatornákon keresztül – közvetíti a turisták felé, minősített, ingyenes vagy kedvezményes szolgáltatásokat tartalmazó eszközeivel, kiadványaival, online felületeivel és nem utolsó sorban a város kulcsát jelentő Budapest Carddal.

A megállapodás keretében egyeztetik egymással a középtávú és éves stratégiai terveiket és együttműködnek a Budapest Turizmus Stratégia aktualizálásában. A szakmai és pénzügyi hatékonyság érdekében közös megjelenésre törekszenek a szakmai kiállításokon, vásárokon, rendezvényeken és sajtótájékoztatókon. Együttműködnek a speciális turisztikai termékekre és meghatározott célcsoportokra fókuszált rendezvények, workshopok és konferenciák szervezésében, közös megvalósításában. Különös hangsúlyt fektetnek a hivatásturizmus (MICE) területén folytatott szakmai tevékenységük összehangolására tekintettel a konferenciaturizmus kiemelt szerepére. Közös sajtóutakat és szakmai tanulmányutakat szerveznek Magyarországra-Budapestre. Együttműködnek a bel- és külföldi kampányok megszervezésében és lebonyolításában. Tájékoztatják egymást a tervezett belföldi és külföldi megjelenésekről. Egyeztetik a Budapestről szóló tartalmakat a hazai és nemzetközi megjelenések, valamint promóciók vonatkozásában
. Harmonizálják online megjelenéseinket, valamint összehangolják kutatási tevékenységüket

Forrás:  Objektív Hírügynökség
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.