KSH: júliusban 7,0 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Nyomtatás
2015. szeptember 07. hétfő, 00:00

A kiskereskedelmi forgalom volumene júliusban 7,0 százalékkal nőtt a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt, az előző év azonos időszakához képest - jelentette első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).


Ezzel 2013 júliusa óta, két éve megszakítás nélkül nőtt a kiskereskedelmi forgalom Magyarországon. Az idei júliusi éves növekedés mértéke a legmagasabb, amiben azonban az egy évvel korábbi viszonylag szerényebb bázisadatok is szerepet játszhattak.
A forgalom júliusi élénkülése elsősorban az élelmiszerfogyasztásnak volt köszönhető. Az élelmiszer- és élelmiszerjellegű vegyes kiskereskedelemben tovább gyorsult az éves növekedés üteme, júliusban 6,3 százalékos volt a júniusi 4,5, és a májusi 1,4 százalék után.
A nem élelmiszer-kiskereskedelemben 7,2, az üzemanyag-kiskereskedelemben 8,3 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene.
Január-júliusban a forgalom volumene - szintén naptárhatástól megtisztított adatok szerint - 6,3 százalékkal meghaladta az előző év azonos időszakáét. A nyers adatok alapján az első hét hónapban 6,2 százalékos volt a bővülés.
Az első hét hónapban az üzemanyag-kiskereskedelem bővült a legjobban, 8,7 százalékkal, és a nem élelmiszerjellegű iparcikkek forgalmának 8,4 százalékos emelkedése segítette a forgalom bővülését. Az élelmiszer-kiskereskedelem 3,8 százalékkal bővült az előző év azonos időszakához képest.
KSH a kiskereskedelmi forgalom júliusi adatainak második becslését szeptember 24-én teszi közzé.

Forrás:  MTI
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.