Nagyon gyorsan terjed az egyérintéses fizetés Nyomtatás
2015. szeptember 14. hétfő, 00:00

Megtriplázódott az egyérintéses vásárlások értéke Európában az előző év azonos időszakához képest a MasterCard legfrissebb adatai szerint. 2015 második negyedévében az európaiak közel 70 százalékkal többször választották a kasszánál ezt a lehetőséget, mint tavaly ilyenkor. Minden második egyérintéses tranzakció élelmiszerboltban történik, 15 százalékuk pedig éttermekben és bárokban. Tegnapi bejelentése szerint pedig a MasterCard 2017-től már a magasabb összegű – az eurózónán belül 25 euró feletti – vásárlásoknál is PIN-kód megadásával lehetővé teszi az egyérintéses fizetést bármilyen arra alkalmas eszközzel, a kontinens bármely egyérintéses POS-terminálján. (Magyarországon ez nem újdonság, hiszen itt az 5000 forintos limitösszeget meghaladó értékű vásárlás esetén is lehet egyérintéssel fizetni a PIN-kód megadásával.).


A magyar piac szintén ugrásszerű fejlődést mutat: a Magyar Nemzeti Bank statisztikái szerint 2015 első negyedévében közel kétszer annyi egyérintéses fizetésre alkalmas bankkártya volt forgalomban, mint az előző év azonos időszakában. Így a hazai kibocsátású fizetési kártyáknak már több mint 44 százaléka – 3,9 millió darab – egyérintéses.

Forrás: Világgazdaság Online
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.