Kétszámjegyű növekedés a spanyol vendégforgalomban, tovább erősítik a marketing- kommunikációt Nyomtatás
2015. október 05. hétfő, 00:00

Szeptemberben spanyol újságírók érkeztek Budapestre, hogy a főváros és környéke turisztikai kínálatával ismerkedjenek a Magyar Turizmus Zrt. madridi képviselete, illetve a Wizzair légitársaság jóvoltából – tudatta az OBJEKTÍV Hírügynökséggel az MT Zrt.


Az újságírók kisebbik, 2 fős csoportja a széles közönségnek szóló Viajar folyóirat számára készít több oldalas riportot Budapestről és környékéről. A Viajar folyóirat havonta jelenik meg az el Periódico napilap hétvégi mellékleteként és mintegy 290.000 olvasója van. Budapest spanyol közönséget érdeklő legjelentősebb látványosságai közül a Parlamentet, a Dohány utcai Zsinagógát, a Nagyvásárcsarnokot, a Gellért és a Széchenyi fürdőt keresték fel az újságírók, továbbá részt vettek dunai hajókázáson is. A Budapest-központúság oldása érdekében ellátogattak a Gödöllői Királyi Kastélyba, Esztergomba, Visegrádra és Szentendrére is.

A másik, 5 fős csoportban egy TV-stábot, Spanyolország legnagyobb példányszámú napilapjának, az El País turisztikai rovatának a szerkesztőjét, és a legnagyobb példányszámú társasági lapnak, az HOLA-nak az újságíróját fogadtuk. Ez a csoport Budapest jellegzetességei mellett elsősorban fővárosunk gasztronómiai kínálatával, gyógyfürdőink egyediségével, a fiatalos, design üzletekkel és az éjszakai élet romkocsmás hangulatával ismerkedett meg.

A Magyar Turizmus Zrt. arra törekszik, hogy a megjelenő publikációkban Magyarország mint biztonságos, ezer színű és hangulatú úti cél jelenjen meg még több spanyol vendéget csábítva hazánkba.

Spanyolországot – Magyarország 13. legjelentősebb turisztikai küldőországát – stratégiai piacként kezeli a nemzeti marketingszervezet. 2015 első hét hónapjában közel 11%-kal nőtt a spanyol vendégéjszakák száma a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken, megközelítve a 180 ezret. Fontos cél a spanyol vendégforgalom dinamikusan bővülésének fenntartása.

A spanyol vendégek elsősorban a Bécs-Budapest-Prága körút részeként látogatnak hazánkba. A Magyar Turizmus Zrt. törekvése, hogy növelje Magyarország önálló úti célként való elismertségét és csökkentse a látogatások Budapest-központúságát. Ennek érdekében a Spanyolországban folytatott marketingmunka a kulturális helyszíneink, történelmi emlékhelyeink és gasztronómiánk bemutatására fókuszál.

Forrás: OBJEKTÍV Hírügynökség
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.