Gyorsan nőhet az online bankot használó ügyfelek aránya Nyomtatás
2015. október 12. hétfő, 00:00

A magyar fogyasztók keresik az igényeiknek megfelelő, személyre szabott megoldásokat, és nyitottak az online szolgáltatásokra.


A magyar fogyasztók keresik az igényeiknek megfelelő, személyre szabott megoldásokat, és nyitottak az online szolgáltatásokra – derült ki a MasterCard világszerte végzett felméréséből. A kutatás szerint a magyar lakosság 36 százaléka aktív online bankhasználó, és további 39 százalék azoknak az aránya, akik bár rendszeresen böngésznek, de még nem az interneten bankolnak. Kuhárszki András, az OTP Bank igazgatója szerint a kutatás adatait alátámasztják a hitelintézet saját felmérésének, az Öngondoskodási Indexnek az adatai, amelyek szerint a ma még nem online bankolók negyede a közeljövőben igénybe szeretné venni az internetes szolgáltatásokat is. Az igazgató szerint ugyanakkor a nethasználók megnyeréséhez haladó, innovatív szolgáltatásokra és termékekre van szükség.

Az OTP Bank szerint a netbankot nem használók ötöde a biztonsági kihívásoktól tartva idegenkedik a szolgáltatás igénybevételétől, miközben az online fizetők többsége – a saját bevallása szerint – még nem találkozott problémával a netes fizetés során. Mindent összevetve, a stabilitás és a kiszámíthatóság alapvető elvárások a banki szolgáltatások terén, ezeknek a kihívásoknak az online világban is meg kell felelni – hangsúlyozta Kuhárszki András.

Forrás: VilágGazdaság Online
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.