Folyamatosak a turisztikai kampányok az orosz piacon Nyomtatás
2015. október 13. kedd, 00:00

Kiemelt magyar megjelenést valósít meg a szentpétervári INWETEX szakmai utazás kiállításon a Magyar Turizmus Zrt. az orosz beutaztatásban érdekelt utazási vállalkozásokkal és szakmai szervezetekkel együttműködésben október 8. és 10. között. Az orosz nyelvű célpiac, beleértve a baltikumi orosz ajkú népességet és a négy FÁK-tagállam új, feltörekvő piacait, változatlanul fontos a magyar turizmus számára. Az INWETEX kiállítás kiváló fórumot biztosít az orosz utazási szakma döntéshozóival való találkozásra, ezért az MT Zrt. a legmagasabb vezetői szinten képviselteti magát: az eseményen részt vesz és tárgyalásokat folytat dr. Faragó Péter a társaság vezérigazgatója és Glázer Tamás turisztikai vezérigazgató-helyettes is – tudatta az OBJEKTÍV Hírügynökséggel az MT Zrt.


Az orosz beutazó forgalom élénkítése érdekében a Magyar Turizmus Zrt. a Hévíz TDM Egyesülettel, az önkormányzattal, hévízi szállodákkal, valamint az orosz piacban érdekelt utazási irodákkal együttműködésben forgalomélénkítő kampányt indított Moszkvában, melynek 28 millió forintos keretösszegét újabb, 20 millió forinttal egészítik ki a folytatás érdekében. A promóció második, december elején induló szakaszának fókuszában Szentpétervár és az Északnyugati szövetségi körzet áll. Ezek a kampányok folyamatos jelenlétet biztosítanak hazánk turisztikai kínálata számára az orosz piacon, egészen az idei év végéig.

A szentpétervári INWETEX kiállításon a Magyar Turizmus Zrt. mellett a Hajdúszoboszlói Turisztikai Nonprofit Kft., a Hunguest Hotels Zrt., az 1000 Út Utazási Iroda, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ, továbbá a Robinson Tours is megjelent.

A szakmai rendezvényen részt vett az orosz turisztikai marketingszervezet vezérigazgató-helyettese Szergej Jevgenyijevics Kornyejev és a szentpétervári turizmusipari szövetség elnöke Jekatyerina Valerijevna Sádszkaja is. A magas rangú orosz döntéshozók megbeszélést folytattak dr. Faragó Péterrel és Glázer Tamással a Magyarországra irányuló orosz beutazó turizmus élénkítésének lehetőségeiről. A magyar delegációhoz csatlakozott Nagy-Rébék Ferenc szentpétervári főkonzul is.

A kiállításon jelen van számos, hazánk számára kiemelten fontos orosz kiutaztató iroda is, köztük a Rossita Travel Agency, az ART Travel és a Petrotour.

Oroszország jelenleg hazánk harmadik legfontosabb turisztikai küldőpiaca, a Magyar Turizmus Zrt. 2015-2017-es marketingstratégiájában a legnagyobb potenciált rejtő, stratégiai jelentőségű piacok között szerepel. A társaság kiemelt feladatának tartja továbbra is az orosz utazási piacon zajló folyamatok figyelését, az orosz turisták utazási szokásainak vizsgálatát és a releváns információk megosztását az orosz beutazó forgalomban érdekelt szakmai partnerekkel, városokkal.

A szakmai vásárok, road-show-k és workshop-ok alkalmával az orosz turisták figyelmének középpontjában lévő gyógyturisztikai célpontok bemutatása mellett arra is felhívja a figyelmet a Magyar Turizmus Zrt., hogy hazánk nem csak a gyógyulást keresők és nem csak az idősebb korosztály számára lehet vonzó úti cél: több Michelin-csillagos étterem, kulturális események bőséges választéka és élénk éjszakai élet várja a fővárosba látogató fiatalabb utazókat is.

2015 szeptembere óta Oroszországban is a schengeni térség országaira kiterjedő Vízuminformációs Rendszer használatával adhatók be az orosz utazók magyar vízumkérelmei. A zökkenőmentes ügyintézés érdekében a Külkereskedelmi és Külügyminisztérium a közeljövőben bővíti az oroszországi vízumközpontok számát, ami azért is fontos, mert az érdeklődés hazánk iránt töretlen, és Magyarország a kedvező ár/érték arányú szolgáltatásainak köszönhetően továbbra is kedvelt desztináció.

A Magyar Turizmus Zrt. oroszországi marketingtevékenysége során az üzletemberek közötti kommunikáció mellett online közösségi aktivitásait is erősíti. Emellett az oroszországi magyar képviseletek (Balassi Intézet, Kereskedelmi Képviselet) is összehangolják tevékenységüket a negatív hatások minimalizálása érdekében.

Az Európai Turisztikai Bizottság (European Travel Commission - ETC) és a Turisztikai Világszervezet (UNWTO) szerint Oroszország továbbra is az európai desztinációk egyik legfontosabb küldőpiaca marad. A turisztikai kereslet újbóli növekedésére legkorábban az idei év végétől lehet számítani, egy nagyon alacsony bázisról. 2015 és 2020 között, a közép-kelet-európai régióba irányuló orosz kiutazások számának évente átlagosan 4,3%-os növekedése várható. Ezzel a Magyarországot is magába foglaló régió részesedése 2020-ban (38,5%) a legnagyobb lesz Európában.

Forrás: OBJEKTÍV Hírügynökség
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.