Turizmus: Idén is kétszámjegyű a növekedés a tengerentúlról Nyomtatás
2015. október 27. kedd, 00:00

Négy év alatt 41 %-kal nőtt az amerikai vendégek száma Magyarországon

Magyarország és a közép- kelet-európai régió mint turisztikai célterület bemutatása az elsődleges célja annak a szakmai rendezvény- és tárgyalássorozatnak, amely októberben zajlik az Amerikai Egyesült Államokban a Magyar Turizmus Zrt. és a New York-i magyar konzulátus szervezésében. A fókuszban Közép- és Kelet-Európa mint egységes úti cél, továbbá kiemelten a zsidó kulturális örökség bemutatása áll polgármestereinek – tudatta az OBJEKTÍV Hírügynökséggel az MT Zrt.


A négy állomást felölelő road show-n Magyarország mellett Csehország és Lengyelország turisztikai szervezetei is részt vesznek. A Magyar Turizmus Zrt. törekvése, hogy Magyarország mint önmagában is eladható, ún. stand alone desztináció jelenjen meg az amerikai utazásszervezők katalógusaiban. A tárgyalásokat végigkísérő központi téma volt a közvetlen New York-Budapest járatnyitás szükségessége, amely az MT Zrt. szerint is elengedhetetlen feltétele a Magyarországra irányuló beutazás további élénkítésének. Az USA-ból érkező turisták éves szinten több mint 103 milliárd forintot költenek hazánkban.

A magas szintű tárgyalásokon Dr. Kumin Ferenc New York-i főkonzul, Glázer Tamás, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese, valamint az MT Zrt. észak-amerikai piacért felelős képviseletének vezetője, Fekete Magdolna is részt vett.

A legnagyobb haszid ortodox közösség vezetőivel október 15-én folytatott megbeszélés fő témája az észak-magyarországi zarándokutak megszervezése, illetve az ezzel kapcsolatos együttműködés kialakítása volt. A tervek szerint a zarándokok a budapesti zsidó szakrális helyek meglátogatása után az észak-magyarországi régióba utaznak a ,,csodatevő rabbik” szülőföldjére. A zarándokutakon való részvétel nem csak az ortodox hívő első generációs nemzetség számár érdekes: azok leszármazottai is kíváncsiak elődjeik kultúrájára. Jelenleg az USA-ban sokan érdeklődnek a családfa kutatás és a kapcsolódó utak iránt. A tárgyalássorozat a 92nd Street Y nevű legnagyobb és legtekintélyesebb zsidó kulturális központnál folytatódott Matthew Checks oktatásért felelős, valamint Alison Gardy nemzetközi igazgatóval. A találkozóra meghívást kapott Professzor Barry Goldsmith is, aki többek között Magyarországon gyűjt anyagot a 92Y-ban tartandó építészi előadásához. Dr. Kumin Ferenc főkonzul és Glázer Tam
ás vezérigazgató-helyettes a CBS nevű, teljes országos lefedettséget biztosító patinás amerikai tévécsatorna elnökségénél is látogatást tett.

A Magyar Turizmus Zrt. észak amerikai képviseletének egyik legfontosabb célja annak elérése, hogy Magyarország mint úti cél önmagában, ún. stand-alone desztinációként jelenjen meg az amerikai utazásszervezők ajánlataiban. A tárgyalássorozat következő állomása ezt a cél szolgálta. Glázer Tamás és Fekete Magdolna az egyik legnagyobb, Magyarországra utaztató cég, az Isramworld vezetőivel, Richard Krieger elnökkel és Leonora Vorsovszkaja marketingigazgatóval találkozott. A megbeszélés két fontos eredménye, hogy az Isram új, csomagtúrákat bemutató katalógusában előkelő helyen szerepeltetik Magyarországot, továbbá együttműködnek egy közös, 12 fős szakmai tanulmányút megszervezésében az Isram vezetősége, termékmenedzserei, valamint az utazási média vezető újságírói számára 2016 első negyedévében.

A tárgyalássorozat utolsó állomásaként az Amerikai Utazásszervezők Szövetsége, az USTOA (United States Tour Operators Association) elnökével Terry Dale-lel találkozott Glázer Tamás. A megbeszélésen az elnök megerősítette: az USTOA mindent megtesz annak érdekében, hogy erősítse Magyarország önálló úti célként való népszerűsítését, illetve együttműködik a folyami hajós elő- és utótúrák magyarországi ösztönzése érdekében a Magyar Turizmus Zrt.-vel.

A tárgyaló felek egyetértettek abban, hogy az amerikai turisták motivációi között a hagyományos városlátogatás mellett a kulturális programok és a trendi dunai hajóutak is meghatározó szerepet játszanak. Az USTOA elnöke kitért a közvetlen légi járatok jelentőségére is. Elmondta, hogy az amerikai utazásszervezők nagy várakozásokkal tekintenek az Air Canada Rouge 2016 júniusi Torontó-Budapest járatnyitására, továbbá, a keleti partról érkező vendégforgalom növelése érdekében rendkívül fontos lenne egy New York-Budapest járat indítása is.

Amerikai road show az MT Zrt. szervezésében

Fenti szakmai megbeszéléseket egy roadshow követi Long Island, Westchester, White Plains és New York City állomásokkal október 19. és 22. között az MT Zrt. szervezésében. A New York-i turisztikai képviselet történetében ez az első alkalom, amikor három ország egyesítette erőit a régió bemutatására. A fókuszban az egységes Közép-Kelet-Európa régió mint úti cél, annak biztonsága és kiváló ár-érték arányú szolgáltatásai, valamint a zsidó kulturális örökség bemutatása állnak. A road show-hoz több magyar szolgáltató, a Hotel Aria Budapest, a Hotel Corinthia Budapest, a Danubius Hotels Group, a Continental Travel, a Continental Railway Solutions és a Tour East Tour is csatlakozott.

A Magyar Turizmus Zrt észak-amerikai képviselete partnereivel együttműködésben egész évben intenzív szakmai tevékenységet folytat a Magyarországra irányuló amerikai beutazás növelése érdekében. A marketing tevékenyég egyaránt célozza a szabadidős és a hivatásturisztikai szegmenset az Amerikai Egyesült Államokban és Kanadában is.

Az USA jelentősége Magyarország turizmusa számára

Az USA jelenleg Magyarország 8. legfontosabb turisztikai küldőpiaca, éves szinten közel 600 ezer vendégéjszakával. 2014-ben több mint 490 ezer turista érkezett Magyarországra az Amerikai Egyesült Államokból. A turisták csaknem 87%-a szabadidős turista volt, valamivel több mint 13%-a üzleti turista. Magyarországi költésük meghaladta a 103 milliárd forintot, ami 28,6%-kal több, mint 2013-ban. 2010. és 2014. között 41%-kal nőtt az amerikai vendégek száma a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken és a növekedés idén is kétszámjegyű. 2015 első 8 hónapjában 17%-kal több amerikai vendég érkezett hazánkba az USA-ból.

A Turisztikai Világszervezet (UNWTO) adatai szerint 2014-ben az USA volt a második legjelentősebb küldőpiac a világon a nemzetközi utazásokra fordított költés alapján. Az amerikaiak távoli úti célokat megcélzó utazásaiból közel 27%-os Európa részesedése, ami 25,6 millió fő utazását jelenti. Az európai beutazásokból Közép- és Kelet-Európa részesedése 13,8% (3,5 millió), az összes kiutazásból 3,7%. 2020-ra a régiónk részesedése az összes kiutazásból várhatóan 4,0%-ra (4,7 millió, +33,5%) emelkedik.

Forrás: OBJEKTÍV Hírügynökség
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.