IMEX Amerika: több üzleti turistát szeretnénk az USA-ból is Nyomtatás
2015. november 02. hétfő, 00:00

150 országból 3100 cég mutatta be hivatásturisztikai kínálatát Amerika legnagyobb üzleti turisztikai vásárán az IMEX America-n október 13. és 15. között Las Vegasban. Magyarország konferenciaturisztikai kínálatát a Magyar Turizmus Zrt. képviselte több társkiállítóval együtt. A hazánkba látogató amerikai vendégek 13%-a üzleti turista és jellemzően a legmagasabb színvonalú szolgáltatásokat keresik – tudatta az OBJEKTÍV Hírügynökséggel az MT Zrt.


A nemzeti marketingszervezet mellett az Aquincum Hotel Budapest, a Danubius Hotels Group, az InterContinental Budapest, a Motivation Budapest és a Special Effects jelent meg a nagyszabású szakmai rendezvényen.

Az ötödik alkalommal megrendezett eseményre idén rekordszámú, 3000 szakmai vásárló, úgynevezett hosted buyer érkezett 54 országból. A három nap alatt 66 ezer üzleti tárgyalást folytattak és összesen 10.600 látogatót fogadott a vásár.

A Magyar Turizmus Zrt. Kongresszusi Irodájának képviseletében Sipos Alice senior project manager mutatta be Magyarország hivatásturisztikai kínálatát egyéni találkozók és csoportos prezentációk keretében. Az Amerikai Egyesült Államokból hazánkba érkező vendégek több mint 13%-a üzleti turista, akik jellemzően a legmagasabb színvonalú szolgáltatásokat keresik, elsősorban incentive programok keretében. A legnagyobb kihívást továbbra is Magyarország, a magyar hivatásturisztikai szolgáltatások megismertetése és eladása jelenti. Mindazok, akik már dolgoztak nálunk elismerően nyilatkoznak, kiemelve a jó ár-érték arányt és a különleges, egyedi kínálatot. A magyar nemzeti standon megjelent társkiállító cégek képviselői is egyértelműen pozitívan nyilatkoztak az IMEX vásári megjelenés hatékonyságáról: konkrét lekérések is születtek a nagy számú ajánlatkérés mellett.

A Magyar Turizmus Zrt. adatai szerint Magyarországon 2014-ben összesen 2557 konferenciát rendeztek, ami 8,3%-os növekedés az előző évhez képest.

A hivatásturizmusban célunk, hogy Budapest – mely jelenleg 17. a világranglistán - 2020-ra Európa egyik legnépszerűbb konferenciavárosa legyen.

A nagy befogadóképességű, új budapesti kongresszusi központ 2018-ra tervezett megnyitása további pozitív változást hozhat a nemzetközi helyezésekben.

Forrás: OBJEKTÍV Hírügynökség
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.