Viszik a magyar termékeket, mint a cukrot! – Kelendőek a hazai édességek Kazahsztánban Nyomtatás
2015. november 17. kedd, 00:00

Sikeres volt a magyar szereplés Közép-Ázsia egyik legjelentősebb élelmiszeripari és ital szakkiállításán, a World Food Kazakhstan-on. Az ország legnagyobb városában, Almatyban megrendezett eseményen hat magyar kiállító jelent meg a Magyar Turizmus Zrt. szervezésében. A rangos seregszemlén részt vett Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium parlamenti államtitkára, valamint Lipcsey György, az MT Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese – tudatta az OBJEKTÍV Hírügynökséggel az MT Zrt.


A Magyar Turizmus Zrt. közösségi standján hat magyar cég kínálta áruit: olyan termékekkel jelentek meg, mint a zöldség- és gyümölcskonzervek, az ásványvizek, a borok, a cukorkák, a mézek, a magvak (dió, mák) és a liba és kacsamáj konzervek. A rendezvényre közel félezer cég érkezett 37 országból.

A magyar kiállítók egybehangzó véleménye, hogy a kazah piaccal érdemes hosszútávon tervezni, illetve minél több kiállításon részt venni a jövőben. Elmondásuk szerint különösen pozitív élmény volt, hogy a viszonylag ismeretlen magyar terméket ugyanakkora lelkesedéssel keresték a szakmai látogatók, mint a jóval ismertebbeket. Rendkívül nagy érdeklődés mutatkozott a cukorkák, a mézek, a meggybefőttek és egyéb édességek iránt. Szó szerint vitték őket, mint a cukrot.

Több érdeklődő kifejezetten az uborka és kukoricakonzerv miatt érkezett a magyar standhoz, mások a minőségi magyar ásványvizet, vagy éppen a világhírű Tokaji bort keresték. Az egyik kiállító szerint az egyik legnagyobb feladatuk most, hogy a kevésbé ismert pástétomokat bevezessék a kazah piacra.

A magyar kiállítók szerint hasznosnak bizonyult, hogy tárgyalásokat folytathattak a kis- és nagykereskedelmi cégek, valamint néhány nagyobb áruházlánc képviselőivel is. Amint azt Lipcsey György, az MT Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese elmondta: a cégek folyamatosan tárgyaltak a kiállítás ideje alatt, volt, aki már az első napon 25 partnerrel folytatott megbeszélést, egy édességgyártó pedig már konkrét megrendelésről is megállapodott. Lipcsey György hozzátette még: a magyar termékek iránt érezhetően nagy az érdeklődés a kazah piacon, így a jövőben a mostaninál hangsúlyosabb megjelenésünk is indokolt lehet.

Forrás: OBJEKTÍV Hírügynökség
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.