Magyar Turizmus Prémium Napok a Benelux piacon Nyomtatás
2015. november 24. kedd, 00:00

A Magyar Turizmus Zrt. Benelux külképviselete november 12-én és 13-án Magyar Turizmus Prémium Napot tartott Amszterdamban és Brüsszelben – tudatta az OBJEKTÍV Hírügynökséggel az MT Zrt.


Az üzletember-találkozókon 13 hazai szolgáltató vett részt. A Novotel Amsterdam konferenciatermében Dirk Beljaarts tiszteletbeli konzul (és egyben a Novotel Amsterdam igazgatója) nyitotta meg a rendezvényt, míg a brüsszeli Balassi Intézetben Nagy Zoltán brüsszeli Magyar Nagykövet köszöntötte a részvevőket. Ezt követően az MTZRT Benelux külképviselete mutatta be a benelux piac eredményeit és tendenciáit, majd a hazai cégek rövid bemutatkozását követően szakmai találkozóra került sor, amelyen mintegy 50 holland ill. belga utazásszervező, utazási iroda, incentive utaztató vett részt. Jelen voltak a nagy beutaztatók, így a Thomas Cook és a TUI Group döntéshozói, továbbá a Benelux piacon domináns cégek, mint a D-Reizen, a Transeurope, a Kras.nl, BDL Travel, valamint a Magyarországra szakosodott társaságok, mint a Hongarijespecialist, vagy a Hongarije-Reizen.be

Forrás: OBJEKTÍV Hírügynökség
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.