Hazánk legízletesebb úti célját és megújult kínálatát népszerűsítették Ljubljanában Nyomtatás
2015. november 25. szerda, 00:00

A hazai turisztikai kis- és középvállalkozások szakmai kapcsolatépítésének támogatására november 10-én újra a magyar turisztikai workshop-ot szerveztek Szlovéniában.A ljubljanai Magyar Nagykövetségen megtartott eseményt dr. Szilágyiné Bátorfi Edit nagykövet nyitotta meg, majd Matej Knaus a Szlovén Utazási Irodák Szövetségének (ZTAS) elnöke mondott köszöntőt. A rendezvényen bemutatták „Magyarország legízletesebb vendégváró úti célját"is – tudatta az OBJEKTÍV Hírügynökséggel az MT Zrt.


A rendezvényen a vártál is több, mintegy 60 fő vett részt. 23 cég, ebből 18 szlovén utazási iroda jelent meg. A szlovén RTV interjút is készített a szervezőkkel.

Kincses Márk az MT Zrt. délszláv piacfejlesztési menedzsere ismertette hazánk turisztikai újdonságait: a szlovén partnerirodák számára adott ötleteket a piacban rejlő lehetőségek jobb kiaknázására. Budapest és az ismertebb dél-balatoni térség mellett bemutatta az új létesítményeket is: a megújult Várkert Bazárt, a Parlament megújult környezetét és látogatóbarát fejlesztéseit. Szó esett az újra megnyitott nyugat-dunántúli Gotthard Therme Hotelről, a Lentiben nyíló új négycsillagos szállodáról, Pécsről, Hévízről, Sárvárról, Bükről és a golfturisztikai lehetőségekről is.

A rendezvényt záró állófogadáson, az EDEN pályázat 2015-ös magyar nyertese, a Mecsek mutatkozott be. A mecseki alapanyagokból készült kóstoló fogásokat kiváló borsorral párosítva kínálták, amelyek osztatlan sikert arattak.

2015-ben több szlovén tévéstáb is járt Magyarországon, legutóbb ismét a Kanal A csatorna „Volan" című népszerű autós magazinműsora fedezte fel a Nyugat-Balaton és Hévíz turisztikai értékeit. A műsort november 15-én vasárnap 17:00-tól sugározza a csatorna.

Forrás: OBJEKTÍV Hírügynökség
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.