Luxus ajánlatokkal népszerűsítettük a magyar turizmust a bécsi Hofburgban |
2015. december 03. csütörtök, 00:00 |
Ausztria „legszebb utazási kiállítását" november 20. és 22. között az exkluzív szolgáltatásokra és különleges utazási ajánlatokra nyitott célközönségnek rendezték. Az MT Zrt. osztrák piacon követett célkitűzései szerint a jól fizető osztrák turisták számának további növelése érdekében a hazai prémium szolgáltatások és turisztikai vonzerők ismertetésére egyre nagyobb hangsúly helyeződik a jövőben. A Táraság három társkiállítóval (Spirit Hotel Sárvár, Zala Springs Golf Resort, MenDan Magic Spa & Wellness Hotel) közösen képviselte a prémium kategóriás szolgáltatásokat. Örvendetes, hogy a korábbi évek átlagánál jóval több fiatal, a 30+ korosztályba tartozó potenciális turista kereste a magyar ajánlatokat. A vásáron tapasztaltak megerősítik a szakmai felmérések eredményét, miszerint az osztrákok utazási kedve továbbra is töretlen, 18 százalékuk a tavalyinál is több pénzt tervez utazásokra költeni.
Kovács Balázs, a Magyar Turizmus Zrt. ausztriai külképviselője a stratégiai partnerek és a sajtó számára rendezett fogadáson elmondta, hogy Ausztria fajlagosan a legnagyobb B2C fókuszú turisztikai küldőpiacunk. Az elmúlt évek átlagában az osztrák látogatók 120 milliárd forintot költöttek évente Magyarországon, amelynek nagy része turisztikai célú költés volt. A statisztikák jól mutatják a szomszédos piacban rejlő potenciált. A magyar kínálatot ezt megelőzően az MT Zrt. által októberben szervezett bécsi „Nagy Magyar Turizmusnapon" mutatták be az osztrák piaci partnereknek. Az esemény résztvevőinek 40 százaléka héten belül. Forrás: OBJEKTÍV Hírügynökség Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint 13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás. Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14. |