Budapestet ajánlják a német légitársaságok fedélzeti magazinjai Nyomtatás
2015. december 08. kedd, 00:00

A Budapestet számos német nagyvárossal összekötő két nagy német légitársaság - az Air Berlin és a Germanwings/Eurowings– fedélzeti magazinjainak legutóbbi száma is ajánlja fővárosunkat, az utóbbi több oldalas kedvcsinálót közölt. A megjelenésekben a Magyar Turizmus Zrt. németországi külképviselete is közreműködött – tudatta az OBJEKTÍV Hírügynökséggel az MT Zrt.


A 165 ezer példányban megjelenő Airberlin magazin novemberi számában egyedülálló kikapcsolódási lehetőséget népszerűsít: Budapesten nemcsak nyáron, hanem télen is lehet medencében bulizni! Az izgalmas képpel illusztrált hír a Lukács Fürdő Sparty-jára invitálja az olvasókat. A megjelent cikk közel 700.000 utast ér el.

A Germanwings és Eurowings járatain terjesztett, 3,2 millió olvasót számláló Wings Magazin november/decemberi kiadása Budapest egyik legismertebb turisztikai attrakcióját, a Budai Várnegyedet mutatja be:a világörökségi látnivalókat egy panorámafotó segítségével veszi számba a kétoldalas összeállítás.

Hasonló média értékű megjelenést tavaly a Swiss légitársasággal együttműködve valósított meg a németországi turisztikai külképviselet.

Forrás: OBJEKTÍV Hírügynökség
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.