A diákoknak is népszerűsítik hazánkat az olasz piacon Nyomtatás
2015. december 22. kedd, 00:00

„Miért éppen Budapest?" címmel december 10-én középiskolai igazgatóknak és tanároknak és szakújságíróknak tartott bemutatót a Magyar Turizmus Zrt. külképviselete és a milánói magyar főkonzulátus – tudatta az OBJEKTÍV Hírügynökséggel az MT Zrt.


Timaffy Judit főkonzul köszöntőjében hangsúlyozta az iskolai turizmusban rejlő lehetőségeket. A turisztikai bemutató kiemelte a főváros kulturális értékeit, sokszínűségét, az utóbbi évek városfejlesztéseit és újdonságait, illetve bemutatta a Magyar Turizmus Zrt. új videóüzenetét is. Magyarország közeli, könnyen megközelíthető, biztonságos desztináció, ahol alacsony áron magas színvonalú, gazdag programot választhatnak a diákok és azt érdeklődésüknek megfelelően, testre szabottan alakíthatják. Az eseményen osztálykirándulásokra specializálódott olasz utazásszervező is megosztotta tapasztalatait a jelenlévőkkel. A hagyományos programok mellett a sport, lovas, nyelvi táborok iránt érdeklődtek a meghívottak, szóba kerültek magyar iskolákkal folytatott ifjúsági, kulturális csereprogramok is. A milánói főkonzulátus és a turisztikai külképviselet a jövőben is szeretne otthont adni hasonló közös rendezvényeknek, ahol lehetőség van személyes kapcsolatok kialakítására és különböző oldalról tud
ják bemutatni Magyarország turisztikai sokszínűségét.

December 5. és 13. között Magyarország kiállítóként vett részt a Nemzetközi Kézműves Kiállításon és Vásáron Milánóban, ahol több mint 3 millió látogató csodálta meg az 5 kontinens 112 országából érkező kiállító termékeit. Magyarországot csaknem 30 magyar kézműves termékei képviselték, s a látogatók magyar étteremben kóstolhatták meg hazánk jellegzetes ízeit. A magyar „szigeten" idén élőzene és keramikus bemutatók várták a látogatókat, a rendezvény színpadán nagy sikere volt a magyar néptánc előadásoknak. A Magyar Turizmus Zrt. olaszországi külképviselete katalógusokkal és turisztikai információs pulttal várta a látogatókat: felhívták a figyelmet a Budapest Winter Invitation ajánlataira és a Wizzair új Bergamo-Debrecen járata kapcsán népszerűsítették az Észak-Alföld régiót is.

Forrás: OBJEKTÍV Hírügynökség
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.