Közel negyvenmilliárdot költöttek ajándékra kártyával Nyomtatás
2015. december 30. szerda, 00:00

Az idén több mint 36,4 milliárd forint értékben vásároltak kártyával ajándékot a magyarok.

Az idén több mint 36,4 milliárd forint értékben vásároltak kártyával ajándékot a magyarok december első három hetében, ami az előző évhez képest 21 százalékos emelkedés - derül ki a Visa Europe belföldi költéseket vizsgáló kutatásából.


A felmérést a 2015. november 27-től december 18-ig terjedő időszakban végezték. December első három hetében a Visa-kártyás POS (kereskedőhelyi terminálos) tranzakciók száma meghaladta a 4 milliót, 17 százalékkal nőtt egy év alatt.

A POS-költések száma alapján a magyarok körében továbbra is a szupermarketek és bevásárlóközpontok a legnépszerűbbek, ahol december első három hetében összesen közel 1,5 millió POS tranzakciót regisztrált a Visa, több mint 9 milliárd forint értékben.

Magyarországon az idén december 4-e bizonyult a legforgalmasabb napnak, a magyar kártyabirtokosok csaknem 290 000 alkalommal használták Visa kártyáikat, vásárlásaik értéke 2,5 milliárd forint volt, ami 34 százalékos emelkedés az előző év ugyanezen napjához képest.

December első hetében 18 százalékkal többet költöttek a magyarok az üzletekben és 37 százalékkal többet online, mint azt megelőző héten.

Európa szerte pedig több mint 420 millió vásárlást bonyolítottak le Visa kártyával december első hetében, így 14 százalékkal emelkedett a POS tranzakciók száma az előző évhez képest.

Forrás: MTI
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.