Intenzív kommunikációs kampány az osztrák turistákért Nyomtatás
2016. február 25. csütörtök, 00:00

Egy héten belül több, jelentős hírértékkel bíró összeállítás jelent meg Ausztriában a kiváló magyarországi turisztikai szolgáltatásokról. Ausztria legnagyobb példányszámú lapjával és a Heute napilappal rövid idő alatt 4,5 millió osztrák olvasóhoz jutottak el a magyar ajánlatok. Az intenzív kommunikáció egy egy hónapon át tartó kampánnyal folytatódik az austria.com médiacsoporttal és Magyarország ausztriai nagykövetségével együttműködésben – tudatta az OBJEKTÍV Hírügynökséggel az MT Zrt.


Ötoldalas vendégcsalogató cikk jelent meg Hévízről és a téli Balaton turisztikai attrakcióiról Ausztria legnagyobb példányszú lapja, a Kronen Zeitung színes hétvégi mellékletében, az ausztriai iskolai szünet kezdetén. A megjelenés alapja az a sikeres tanulmányút, amelyet a Magyar Turizmus Zrt. és a Hévízi Turisztikai Kft. szervezett. Közel 3 millió (!) olvasóhoz juthatott el a pozitív üzenet, miszerint az egyedi Hévízi-tó és a téli Balaton varázslatos kulisszával és szolgáltatásokkal várja az üdülni, pihenni és feltöltődni vágyó osztrákokat. Már a tudósítást követő napokban is kiemelkedő vendégérdeklődés volt tapasztalható a régió szálláshelyein. Ez a 150 ezer euró hírértékű cikk is hozzájárul ahhoz, hogy folyamatos legyen az MT Zrt. médiaaktivitása, amely során hétről-hétre, napról-napra újabb pozitív turisztikai tartalmú üzenetekkel találkoznak a potenciális osztrák turisták. Az MT Zrt. ausztriai sajtókapcsolatainak köszönhetően az 1,5 millió olvasóval rendelkező Heute napilapban i
s figyelemfelkeltő összeállítás jelent meg Hévízről február 12-én, így egy héten belül már 4,5 millió olvasó (!) tájékozódhatott az ajánlatoktól. Mint arról korábban hírt adtunk, az elmúlt év végétől az MT Zrt. imázserősítő- és forgalomélénkítő kampányba kezdett a szomszédos Ausztriában. Január közepétől az austria.com médiacsoporttal és hazánk ausztriai nagykövetségével összefogva egy hónapig tartó intenzív kommunikációt folytat, amelynek keretében konkrét foglalható turisztikai ajánlatok és érdekes, színes történtek mellett naponta változó tartalmú, kedvező hírek jelennek meg a hazai turizmus, gasztronómia, kultúra és a gazdaság világából a médiacsoport vezető weblapjainak (vieanna.at, nön.at, bvz.at, wienerzeitung.at) nyitóoldalán.

A kampány Bécsben, Grazban és Linzben kültéri city light plakátokkal folytatódik e hónap végétől, amelynek célja – a pótlólagos vendégforgalom generálás mellett – hazánk turisztikai imázsának további erősítése Ausztriában. A Hévízi-tó gőzölgő meleg vizét és az elégedett vendég mosolyát pozitív vizuális elemként használó plakátok a "Magyarországon megélhető boldogság-pillanatok" headline alatt futó, német nyelven áthallásos és játékos üzenettel érik el a kívánt hatást. Az összehangolt médiaaktivitás segítségével, a komoly vásárlóerővel rendelkező osztrákok figyelmét is felhívjuk a kiváló minőségű és megújult magyarországi turisztikai szolgáltatásokra. Az integrált PR-kampánynak része az MT Zrt. által elkészített videóüzenet is, amelyben a hazánkba látogató turisták érvelnek, miszerint Magyarország egy biztonságos, lenyűgöző „ötcsillagos" úti cél. Az Ausztriában megjelenő jelentősebb turisztikai cikkek letölthetőek az MT Zrt bécsi irodájának weboldaláról: http://at.gotohungary.com/uber
-unser-land-geschrieben.

Forrás: OBJEKTÍV Hírügynökség
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.