European City Break Press Event Amszterdamban – Budapest a TOP 5 - ben Nyomtatás
2016. április 05. kedd, 00:00

Budapest az idén is a legkeresettebb TOP 5 úti cél közé került az amszterdami European City Break Press and Travel Event-en. A fővárost és a benelux piacon új úti célnak számító Debrecent az MT Zrt. külképviselete mutatta be a holland turisztikai szakmának és a sajtónak – tudatta az OBJEKTÍV Hírügynökséggel az MT Zrt.


A március 24-i rendezvényre mintegy 120 médium képviseletében látogattak újságírók és bloggerek. A magyar standon közel 30 tárgyalást folytatott le az MT Zrt. képviselete. Olyan médiumokkal született együttműködési megállapodás, mint a Plus Magazine, a De Kampioen, a TravelPro, Wandernan, Stedenman, valamint a Volkskrant, akik az idei évben az MT Zrt. szervezésében látogatnak majd Magyaroszágra, cikket és riportot készíteni.

Tavalyi 3,25 millió holland városlátogatást regisztráltak a holland utazásszervezők kül- és belföldön egyaránt, s a holland utazók mintegy 1,6 milliárd euró értékben költöttek városlátogató utazásaikra.

Forrás: OBJEKTÍV Hírügynökség
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.