Német elemző cég: a digitális átállás akár 10 millió új munkahelyet teremthet Nyugat-Európában Nyomtatás
2016. október 14. péntek, 00:00

A digitális átállás akár 10 millió új munkahelyet hozhat létre Nyugat-Európában a fejlett gyártási technológiák által teremtett új munkakörök révén - állítja a Roland Berger német stratégiai elemző cég az MTI-hez eljuttatott tanulmányában.


A Roland Berger elemzésében rámutat: a negyedik ipari forradalom jóval több technológiai kérdésnél, ez paradigmaváltást eredményez majd az ipari vállalatok gyártási stratégiájában, legfontosabb hatásaként megjelennek a virtuális gyárak, az okos gépek és a cyber termelési rendszerek, a folyamatok automatizálódnak, valamint kiszámítható fenntarthatóság alakul ki.
Az elemzők számításai szerint a digitális átállás jelentősen kihat a vállalatok működésére:  a lekötött tőke megtérülésének (ROCE) 25 százalékos növekedésével, közel 7 százalékos profitabilitás-növekedéssel számolhatnak. Emellett 25 százalékos növekedés várható az üzemkihasználás hatékonyságában, növekedni fog az eszközök megtérülése, a géppark 30 százalékkal, a munkavállalók száma 45 százalékkal csökken.
Rámutatnak: a gyárak hatékonyságának növekedésével fennáll a munkahelyek csökkenésének veszélye, különösen a kevesebb képzettséget igénylő munkakörök esetében. Egyidejűleg azonban a fejlett gyártási technológia újabb szerepeket, feladatokat és munkaköröket teremt. Az ipari forradalom 4.0-nak köszönhetően akár 10 millió új munkahely is létrejöhet Nyugat-Európában, ami egészében pozitív egyensúlyt teremtene - mondta Schannen Frigyes, a Roland Berger magyarországi ügyvezetője a közlemény szerint.
Elsősorban az IT és szolgáltató szektorokban születnek új munkakörök, ahol akár hétmillió új, magasabban képzett munkaerőre lesz szükség a tanulmány szerint.
Nyugat-Európában a jelenlegi 18 százalékról 28 százalékra prognosztizálják a lekötött tőke megtérülést 2035-re. Ez 420 milliárd euró hozzáadott érteket jelenthet Schannen Frigyes szerint.
Az 1967-ben alapított Roland Berger az egyetlen, német hátterű, így európai gyökerű stratégiai tanácsadó cég,  2400 embert foglalkoztat 36 országban, valamennyi jelentős nemzetközi piacon jelen van.

Forrás: MTI

Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.