Átalakul a magyar autópiac Nyomtatás
2009. július 20. hétfő, 03:00

A magyarországi autópiac eddigi legellentmondásosabb félévét tudhatja maga mögött: az MGE adatai szerint Magyarországon 51 ezer személygépkocsit adtak el 2009 első hat hónapjában, miközben a forgalomba helyezett járművek száma mindössze 40 ezer volt.


autóOptimista vélemények szerint egyfajta rendszerváltás zajlik: noha továbbra is fontosak a kereskedők által kínált árengedmények, a jövőben a hosszú távú kiszámíthatóság lesz a döntő szempont. A napi által megkérdezett márkakereskedők szerint a gyenge forint jelentős többletköltségeket rótt rájuk, ráadásul az áfaemelés még a legbátrabb vásárlókat is eltántorította az autószalonok felkeresésétől.

Az ACEA adatai szerint az első hat hónapban Európa nyugati felén csaknem 10, a keletin 27 százalékkal csökkent az autóértékesítés - a különbség főként a roncsprémiumprogramoknak köszönhető. Csakhogy ez kétélű fegyver, sok autós előrehozta vásárlását, ezért a PwC becslése szerint a programok kifutása 2010-ben 2 százalékkal csökkenti a személyautó-eladásokat az EU-ban.

Forrás:
Napi Gazdaság Online

www.napi.hu

 

 



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, ahol a gyakorlatban próbálhatja ki a vállalatgazdaságtani ismereteit. A magyar gazdaság, a vidékfejlesztés, a leader közösségek, az erőforrás gazdálkodás, az informatika, a marketing és a világgazdaság fő hírei.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.