Frontális ütközés az Opelért Nyomtatás
2009. július 27. hétfő, 03:00

A General Motors Co. kiejtette az Opel vevőjelöltjei közül a kínai BAIC autógyártót, és a Magna International Inc. autóalkatrész-gyártó vezette kanadai-orosz konzorciummal, illetve a belga RHJ International SA tőketársasággal folytatja a tárgyalásokat.


Profit a Marutinál és a Hyundainál

07_27_napi1A Suzuki Maruti, India legnagyobb autógyártója 25 százalékkal, 5,84 milliárd rúpiára (120 millió dollár) növelte nettó nyereségét az egy évvel korábbihoz képest. Az autóeladások 18 százalékkal nőttek, részben két új modell bemutatásának köszönhetően. Az exportnak az európai kormányok roncsprémiumai adtak lökést.
A dél-koreai Hyundai nettó nyeresége 48 százalékkal, 812 milliárd vonra (650 millió dollár) emelkedett. A vásárlási támogatásoknak köszönhetően 7,3 százalékkal nőttek a cég eladásai a világpiacon, Koreában pedig a forgalmi adó 30 százalékos csökkenése nyomán ugrott meg 16 százalékkal az értékesítés. Kínában 56 százalékkal adott el több autót a Hyundai, amelynek világpiaci részesedése elérte az öt százalékot.
A társaság elküldte az ajánlatok első olvasása alapján tett észrevételeit a német kormány autóipari bizottságának, illetve a GM Europe-ot a csődvédelem alatt irányító alapnak.

A vállalat és a német kormány képviselői közötti egyeztetés során kiderült, hogy Berlin az új információk ismeretében is a Magna-csoportot részesíti előnyben. A GM nem közölte prioritásait, de kiszivárogtatások szerint az amerikai autógyártó inkább az RHJ-nak adná az Opelt, mert ha úgy alakul, egy pénzügyi befektetőtől könnyebben visszavásárolhatná, mint egy szakmai tulajdonostól.
A német kormány korábban egyértelművé tette, hogy a Magna helyzetbe kerülését segítő tőkegarancia-vállalása nem vonatkozik automatikusan más vevőre is.
A Magna-konzorcium két részletben 500 millió eurót fektetne az Opelbe, amiért 55 százalékos tulajdont kér. Az RHJ 275 milliót invesztálna, amiért 50,1 százalékos tulajdonossá válna. Az előbbi vevőjelölt 4,5 milliárd, az utóbbi 3,8 milliárd euró hitelre kér állami garanciát. Mindketten 10 ezer körüli állást számolnának fel.

Fordított a Ford

A Ford Motor Co. 2,3 milliárd dollár nyereséget ért el a második negyedévben, igaz, ez elsősorban a hitelek átalakításán realizált 3,4 milliárdos hozamnak köszönhető. Enélkül 638 millió dollár veszteséget könyvelt volna el a vállalat, ami viszont sokkal jobb az egy évvel korábbi 8,7 milliárdos hiánynál és az elemzők 1,2 milliárdos veszteségvárakozásánál.
A cégvezetés szerint a Ford a terveknek megfelelően 2011-re nullszaldós lesz.

Forrás:
Napi Gazdaság Online

www.napi.hu



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, ahol a gyakorlatban próbálhatja ki a vállalatgazdaságtani ismereteit. A magyar gazdaság, a vidékfejlesztés, a leader közösségek, az erőforrás gazdálkodás, az informatika, a marketing és a világgazdaság fő hírei.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.