A válság megritkította a Hungaroring közönségét Nyomtatás
2009. július 28. kedd, 03:00

A 2008-as 241 ezer nézőnél jóval kevesebben voltak tanúi a hétvégi Forma-1-es futamnak.


07_28_napi1A korábbi, 2011-ig szóló szerződés 2016-ig történő meghosszabbításáról írt alá szerződést a verseny napján Bernie Ecclestone, a Forma-1 jogtulajdonosa és Varga Zoltán sportért is felelős önkormányzati miniszter. A megállapodás érintetlenül hagyta a korábbi kontraktust, vagyis az idei jogdíj mértéke a következő két évben 10-10 százalékkal emelkedik majd - 2011-ben 24,25 millió dollár lesz, majd az azt követő öt évben évi 7,5 százalékkal múlja majd felül az előző évit. Miután az elmúlt hónapok harcai után csitulni látszanak a kedélyek és úgy tűnik, egyben marad a Forma-1, elmondható, hogy Mogyoród lesz a harmadik legöregebb pálya, ahol az elitkategória versenyez a következő években: Monte-Carlóban 1955-től, Monzában 1981 óta, nálunk 1985 óta rendeznek futamokat.

A legjobb kórházba szállítják a sérült sportolókat

Egyelőre nem lehet tudni, mikor hagyhatja el a kórházat Felipe Massa. A Ferrari brazil pilótája szombaton szenvedett balesetet, amikor az időmérő edzésen a fejének repült egy autóról leszakadt rugó. Massát koponyasérülésekkel szállították az Állami Egészségügyi Központba (ÁEK), ahol megoperálták. A CT eredményein semmilyen aggodalomra okot adó elváltozást nem találtak az orvosok - tudatta a kórház. A pilótát mesterséges kómában tartják, de bizonyos időközönként felébresztik, hogy megvizsgálják az állapotát. Mind a pilótáknak, mind a csapatoknak és a Hungaroring Zrt.-nek is van külön biztosítása, e nélkül nyilván nem is lehetne versenyezni - mondta lapunknak Petán Péter, a Hungaroring Zrt. sajtófőnöke. Az ilyen típusú baleseteknél a sérülteket nem az ügyeletes kórházba szállítják, hanem abba az intézménybe, amelyik a legjobban felszerelt és a sérült a legjobb ellátást kaphatja - tette hozzá magyarázatképpen, hogy miért az ÁEK-ba szállították a pilótát.

Bár minden idők egyik legizgalmasabb, legkiismerhetetlenebb versenysorozatának közepén járunk - ezt bizonyítja az idén eddig labdába sem rúgó Lewis Hamilton mostani győzelme -, Mogyoródról elsősorban azért maradtak el a korábbi nézők, mert a nagy kedvencek alulteljesítenek. Robert Kubicának nem terem babér idén, így - hiába van már külön Kubica-lelátó a Hungaroringen - a korábbi években megszokott lengyel szurkolóknak csak a töredéke jött Budapestre. Bár Kimi Raikkönen végül második lett, erre azonban előzetesen aligha vett volna bárki is mérget, így azután a finn szurkolók és Forma-1 leghíresebb csapatának, a Ferrarinak a rajongói közül is sokan ejtették utazási terveikből Magyarországot - ha másért nem, hát a válság miatt.

Akik pedig eljöttek, azok megfontoltabbnak tűntek. Bár benn a ringen továbbra is jól mentek a 30 eurós csapatsapkák és az 5007_28_napi11 euróért beszerezhető pólók, a sorok a megszokottnál lényegesen kisebbnek tűntek a standoknál. Szakértők biztosra veszik, hogy aligha változik a prémium szegmens irányába a Magyar Turizmus Zrt. tavalyi felmérésének eredménye, amely szerint a nagydíjra érkezők harmada napi 200 eurónál több pénzt hagy Magyarországon, míg 41,7 százaléka napi 50-200 euró közötti összeget költ.

Már csak azért sem várható ez a fordulat, mert a top szegmens idén sokkal jobban hiányzott a versenyről. A Paddock Club természetesen most is megtelt - fix helyeket kértek le a csapatok -, ám az már egyértelműen a válságnak volt betudható, hogy az elmúlt évekhez képest példátlanul kevesen ültek a gold tribünön - nem volt, aki partnereinek megvegye a 400 eurós jegyeket. Az egyik komoly támogató kommunikációs és marketingvezetője arról beszélt a Napinak, hogy míg a korábbi években 500 jegyet vásároltak meg csak azért, hogy régióban lévő cégeik meghívhassák kiemelt partnereiket a Magyar Nagydíjra, idén még kedvezményesen sem vásároltak a jegyekből. A látvány alapján ezzel nem voltak egyedül.

A visszaeső bevételek - tavaly csak áfából 2,4 milliárd forintos bevétel keletkezett a Forma-1 hétvégén egyes sajtóhírek szerint - az idén növekvő költségekkel párosultak. A magyar állam jogdíjat kell, hogy fizessen a futamrendezésért, amely az elmúlt évek során évről évre emelkedett (lásd keretes írásunkat). Az idei évre előzetesen kalkulált 3,14 milliárd forint helyett a forint gyengülése miatt akár egymilliárddal is többe kerülhetett a száguldó cirkusz Magyarországra hozása. Öröm az ürömben, hogy az idei versenyre komolyabb fejlesztést sem a környező infrastruktúrában, sem magán a versenypályán nem kellett végrehajtani - a Hungaroringen az utolsó komoly átalakítás épp tavaly fejeződött be, amikor közel egymilliárd forintért a csapatok és a szponzorok elvárásainak megfelelően jelentősen átalakították a paddock és a boxok környékét.

Forrás:
Napi Gazdaság Online

www.napi.hu



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, ahol a gyakorlatban próbálhatja ki a vállalatgazdaságtani ismereteit. A magyar gazdaság, a vidékfejlesztés, a leader közösségek, az erőforrás gazdálkodás, az informatika, a marketing és a világgazdaság fő hírei.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.