English version
×

Hideghívások

Csak a biztos időpontokért fizet. Kérje ajánlatunkat most! Időpont egyeztetés

Utál telefonálni? Sok időbe kerül a hideghívás?
Telefonálás helyett inkább tárgyalna?
Profi call center szolgáltatásunk korrekt feltételekkel átvállalja a telefonálás idegőrlő feladatát.

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

×

Adatbázis-értékesítés

Magyar cégek adatbázisa

E-mail cím és telefonszám-adatbázis
• e-mail, hírlevél, eDM kampányokhoz
• telemarketing, telesales kampányokhoz
• postai levél, DM kampányokhoz
• GDPR-kompatibilis, legális adatbázis

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

Álommunka kontra megvalósítás Nyomtatás E-mail
2007. április 21. szombat, 19:26
Tudjuk mivel jár az adott munka?

Avagy ami a jó teljesítéshez szükséges

ImageKamion sofőr leszek!- ilyen vagy ehhez hasonló felkiáltást sok kisgyerek szájából hallunk. Gyermekként melyikünk ne kacsingatott volna valamilyen látványos szakma felé. Kukás, aki abba a feltűnő narancssárga mellénybe jár, kamionsofőr a szép nagy autójával… Aztán felcseperedve megtudtuk, hogy mivel járna a kiválasztott álomszakma és sutba vetettük. A nemrég a műszaki egyetemen tartott állásbörze kapcsán felmerül a kérdés, minden felnőtt tudja, hogy az elképzelt álomszakma mivel jár?


Az egyik kedves barátom orvos dinasztia leszármazottja. Nem csak a szülők, hanem a nagy- és dédszülők között is megtalálhatóak voltak a családfán a gyógyítók. A baráti társaságba frissen bekerült egy lány, akinek minden vágya az volt, hogy orvos legyen. Az előbb említett barátom megkérdezte tőle, miért szeretne orvos lenni? A lány legfőbb érvei között a társadalmi elismertség, a fehér ruha, és a munkájára való állandó szükség szerepelt. Az orvos gyermek viszont tapasztalatból tudta mivel jár orvosnak lenni: túlórák, ügyeletek, fizetés stb… No nem egyik vagy másik szakma ellen szeretnék szólni, vagy karrier tanácsadásba bocsátkozni. Az orvos mellett bármely más szakmáról is szólhatott volna a példám.
Inkább azt szeretném ha összefüggéseiben látnánk, hogy minden feladat megkíván a betöltőjétől egy szerepet, amit ha felveszünk önmagában mégsem elegendő, nem egyértelmű velejárója a jó teljesítmény. 

Miként lesz valaki sikeres a posztja által ráruházott szerepben?
ImageFelveszünk egy új értékesítőt. Nagyon kedves aranyos, a teszteken és az interjúkon is megfelelt. Elkezd beilleszkedni, ismerkedik a céggel és a termékkel, amit értékesítenie kell. Elérkezik az a pont, amikor a vezetője meghatározza, számszerűsíti az új értékesítővel kapcsolatos elvárásait. Amennyiben a cég szempontjából elvárt bevételt forintosítjuk, általában igen nagy szám lesz a vége. Remélhetőleg nem ijed meg ettől az értékesítő. Akkor fog beválni az új emberünk, ha el tudja képzelni, hogy azt ő meg is tudja valósítani. Ha valaki azt gondolja: Áh, ez lehetetlen, amit elvárnak tőlem, én ennyit soha nem tudnék eladni! – jobb ha minél előbb kiderül. Mert ha valaki kevésbé tudja elképzelni, hogy nagy teljesítményt nyújtson annak csak álom marad a jó munkáért kapott jó csere.
Ki ne szeretne egy jó autót, nagy házat, szép ruhákat. Szerintem sokunknak vágya, hogy rendelkezzen ezekkel a szükségletekkel, méghozzá minél jobb minőségben. Van, aki albérletbe lakva el tudja képzelni, hogy lesz egy saját háza valaki nem. Aki úgy gondolja, hogy ő majd egyszer a saját családi házában fog élni, tenni fog érte, hogy ez meg is valósuljon.
ImageAkinek az elképzelésében a saját ház csak vágyálom, és lehetetlennek nevezi, nem tudja elképzelni, hogy egyszer elérje, hogy övé legyen. Ez az ember lemond arról, hogy megvalósuljon, amit szeretne. Ennek megfelelően nem is fog úgy tenni érte. Ő az az ember, aki bosszankodik, hogy sem lottón, sem váratlan örökségből nem pottyan az ölébe annyi pénz, amiből a szép ház megvalósulhatna…Viszont a fizetését elkölti, azt mondva „abból úgyis csak olyan keveset tudna félretenni, hogy a megtakarításból tíz év alatt sem jönne össze egy ház!” -így hát nem is erőlteti, hogy gyűjtsön rá.)
Tehát minden munka mögött van egy elérendő dolog, tárgy, aminek a megvalósításáért hajlandóak leszünk tenni. Cél, amit el akarunk érni, ezért dolgozunk, hogy a munkáért kapott cserével megvalósíthassuk.
A példánál maradva: emberünk szeretne egy szép nagy házat, ezért elmegy értékesítőnek, mert hallotta, hogy ebben a munkakörben, ha valaki ügyes, akkor a teljesítményarányos jutalékból jól tud keresni. Beletanul, sok üzletet hoz a cégnek, jó lesz a fizetése, meg tudja valósítani azt, hogy vegyen egy házat.

Ezek szerint tudjuk meg mit szeretnénk megvalósítani! Képzeljük el, hogy azt meg is tudjuk valósítani, az áhított dolgot el tudjuk érni.
No de mit kell hozzá tenni? Nettó 200.000 forintot szeretnék keresni. Azt mondja a főnököm, ezt elérhetem, ha az üzlet jól megy, tehát 50 pár cipőt eladok egy nap.Image
Az áhított cserének mindig lesz a munkaadó részéről egy másik oldala: a csereért megfogalmazott elvárás.  A cég vezetője mindig a cég érdekeit tartja szem előtt. Jó esetben ha a cég egyik munkatársa ügyes, és jó bevételhez juttatja a vállalatot, akkor az így nagyra nőtt tortából arányosan nagy szeletet kaphat.  Tehát ha feltesszük magunknak vagy főnökünknek a fizetés igénylésnél a nagy kérdést: mit kell tennünk, hogy jó cserét kapjunk, hogy elérjük a célunkat, mindig egy termeléssel, eladással kapcsolatos kvótát fogunk kapni.

A kis gyerekek kiábrándulása egy-egy szakmából ezzel magyarázható. Pl.: Kívánatos számára hogy kukásként megkülönböztető narancssárga mellénybe, nagy autóval járni, de megtudja az elvárásokat (pl.: 40 utcányi ház kukájának kiürítése napi 10 órában) és hall az ezért kapott cseréről –amiből nem tudná megvenni a kedvenc autóját- akkor lemond róla.
Az előállított terméknek és az érte kapott cserének ezért nem csak elérhetőnek de kívánatosnak is kell lennie, ahhoz hogy teljesítsük!

ImageVan olyan feladat, ahol fix cserét kapunk a munkánkért. De a legtöbb esetben tehetünk érte, hogy még több pénzt vigyünk haza. Pl.: egy humorista terméke a megnevetetett közönség, akik élvezik az előadást és elviszik a humorista jó hírét. Így a következő előadásokon egyre többen és többen lesznek, így ha a humorista tudja tartani  a színvonalat jó bevételhez jut. Értékesítőként kiszámíthatjuk a cégre, piacra, termékre jellemző arányszámmal mennyi tárgyalásra jut egy eladás, és vissza tudjuk szorozni, hogy az adott eladási kvótához (amit teljesítve megkapjuk a kívánatos cserét) mennyi megbeszélést kell sikeresen lebonyolítanunk.Tehát számoljunk vele mi és mennyi az, amit létre kell hoznunk, elő kell állítanunk, ahhoz hogy az érte kapott cserével megvalósíthassuk az előzetesen meghatározott kívánatos célt az.

Sok esetben van úgy, hogy kinézünk magunknak egy szakmát, jól hangzik, kedvező, amit látunk hallunk róla, de nem látjuk a napi rutinteendőket. Pályaválasztáskor, amikor körülnézve a legszimpatikusabb TV-bemondónak lenni, nem biztos, hogy látjuk milyen munka és csere áll a hírolvasó mögött.
Merthogy minden esetben, minden munkával jár egy szerep. Egy kinevezett ügyvezető igazgatónak el kell látnia az ügyvezető igazgató szerepet. Úgy kell viselkednie, mint ügyvezető igazgató, hogy saját maga és a többiek termeléséből a cég számára hasznos eredmények jöjjenek ki, miközben az emberei tisztelik és felnéznek rá. Így hát teljes összefüggésében van a célunk, amit azt akarunk, hogy a  miénk legyen. Eléréséhez képesek és hajlandóak vagyunk megtenni szükséges cselekvéseket, teendőket – mindezt úgy, hogy közben betöltjük a munka kapcsán kívánatos szerepet.

ImageMeglátni és beleszeretni egy posztba, egy szerepbe könnyű. Lebontani, hogy azt a szerepet betöltve mit kell tenni az egyre realistább. Látott már olyat, hogy fizikai munkások között nem tűnt ki a vezető, mindenki csinált mindent, sikerült, ahogy sikerült az aznapi falazás, vagy betonozás? És látunk ellenpéldát is, amikor van egy vezető, aki ellátja a vezetői szereppel járó teendőket: koordinál, szervez, végrehajtat, megdicsér, példát mutat. Van különbség a kettő között?
Látott már olyan vezetőt, aki ki volt nevezve, de nem vezetett?
Tehát ahhoz hogy ellássuk jól a munkánkat fontos átgondolnunk a következő sorrend szerint a posztot:
1.: Mit és mennyit kellene előállítanunk, mi érte a csere, és képesek és hajlandóak vagyunk-e ezt megtenni. El tudjuk-e képzelni, hogy meg tudjuk ezt a dolgot valósítani, és az érte kapott csere a miénk lesz és támogatja céljainkat.
2.: Ha igen, szedjük össze mit kell a megvalósítás keretein belül tenni.
3.: Vegyük fel azt a szerepet, amit a munka megkíván.
Miután döntöttünk és összeszedtük, a napi rutin során a sorrend felcserélődik: felvesszük az értékesítő szerepét, kimegyünk, tárgyalunk, elérjük a kötést, megkapjuk a cserét. Ez ilyen egyszerű? Ez ilyen egyszerű.

Kundra Anikó

Lépéselőny Média Kft.


Kérdése van a cikkhez?
Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció, a gazdasági ismeretek gyakorlati alkalmazásának terepe. Lényeges, gyakorlatban használható információk egy helyen a fő HR és munka témákban: munkaerő, erőforrás fejlesztési, bérszámfejtés, munkaügy, TB. A szakügyintézők, szakmenedzserek, ügyintézők, fejlesztési tanácsadók kincsesbányája, akik a gazdálkodási kar, illetve a menedzsment kézikönyvek elvégzése után gyakorlati ötletek tárházát találják a tréning, állás interjúk, önéletrajz kezelés, munkaerő-felvétel, képzések, coaching, teljesítmény menedzsment témákban.
 

Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonal

Hogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?

Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.
Érdekel

Hideghívások, telemarketing

Lead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatás

Értékesítők, cégvezetők számára aranybánya
Sikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból
Érdekel

Adatbázis, e-mail lista, telefonszám lista

Lépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!

Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cége
Érdekel

Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldés

A tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!

Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.
Érdekel

SMS kampányok

Érjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!

Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?
Érdekel

HR-tanácsadás

HR ügyekben kérdezzen szakértőnktől!

HR-tanácsadás

Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!

Horváth Légtechnika Ipari, K... Horváth Légtechnika Ipari, Kereskedelmi Szolgáltató Kft.
Makai István

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Autópatika Bt.
Tornyos László

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Villszöv Villamossági És Va... Villszöv Villamossági És Vasipari Zrt.
Szûcs Teodóra

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
PHO-TAK\'77 KFT
Révay Márta

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető


Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.