English version
×

Hideghívások

Csak a biztos időpontokért fizet. Kérje ajánlatunkat most! Időpont egyeztetés

Utál telefonálni? Sok időbe kerül a hideghívás?
Telefonálás helyett inkább tárgyalna?
Profi call center szolgáltatásunk korrekt feltételekkel átvállalja a telefonálás idegőrlő feladatát.

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

×

Adatbázis-értékesítés

Magyar cégek adatbázisa

E-mail cím és telefonszám-adatbázis
• e-mail, hírlevél, eDM kampányokhoz
• telemarketing, telesales kampányokhoz
• postai levél, DM kampányokhoz
• GDPR-kompatibilis, legális adatbázis

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

Kevesebbel többet kell nyújtaniuk az IT-vezetőknek Nyomtatás E-mail
2009. február 03. kedd, 05:30

Symantec: Spamcsúcsot döntöttek a zombik


... az adatközpontok helyzetét elemző 2008.
évi Symantec-beszámoló szerint

Nem elég, hogy nincs elegendő megfelelő szakemberük, az adatközpont-vezetők a költségek csökkentése mellett kénytelenek jobb szolgáltatást nyújtani. Csak így tudnak megfelelni a növekvő igényeknek. A Symantec közzétette az adatközpontok helyzetéről szóló 2008. évi beszámolójának megállapításait.


A Symantec Corp. (Nasdaq: SYMC) másodízben lefolytatott, éves felmérése megállapította, hogy az adatközpontok vezetőinek továbbra is ki kell szolgálniuk a felhasználók egyre nagyobb igényeit, meg kell felelniük az elvárásoknak, jobb teljesítményt kell nyújtaniuk - csökkenő költségek mellett. Ez az adatközpontok elsőrendű célja. A beszámolóból az is kiderül, hogy az adatközpontoknál problémák vannak a munkaerő-ellátottsággal, a szervereket és a tárhelyeket továbbra sem használják ki kellően, a katasztrófa utáni helyreállítás tervei pedig elavultak. A válaszadók azt is jelezték, hogy bár törekszenek a zöld adatközponti kezdeményezések irányába, ezt főképp gazdasági megfontolásból teszik.  „Ez a kutatás igazolja tapasztalatainkat” – hangsúlyozta Harold Teasdale, a Symantec magyarországi területi igazgatója.  „A cégek a költségeket azonnal csökkentő megoldásokra fókuszálnak, nem a befektetések hosszú távú megtérülését biztosító programokra. Mivel a gazdasági problémák ellenére is nő a tárhelykapacitás iránti igény, így ezeknek a kezdeményezéseknek a központjában a tárolás áll.”

Kevesebbért többet

A megkérdezettek 75 százaléka számolt be arról, hogy fokozatosan vagy gyorsan nőnek a felhasználói elvárások. A válaszadók 60 százaléka emellett úgy találta, hogy a szervezetek által igényelt szolgáltatási színvonal teljesítése nehezebb vagy sokkal nehezebb lett. Csak tíz százalékuk szerint lett könnyebb a szolgáltatási színvonal teljesítése.

Mindazonáltal arra a kérdésre, hogy mi volt a fő céljuk az évben, a költségcsökkentés volt a messze leggyakoribb válasz. A költségcsökkentést több cég tartotta a legfontosabbnak, mint az azt követő másik két célt (nevezetesen a szolgáltatás színvonalának növelését és a reagáló képesség javítását).

Az adatközpontok a „többet kevesebbel” fő cél elérésére törekszenek. Ide tartozik a mindennapi tevékenységek automatizálása (a válaszadók 42 százaléka említette), a személyzet átképzése (40 százalék) és az adatközpont bonyolultságának csökkentése (35 százalék).

A munkaerővel való ellátás továbbra is komoly probléma

A tanulmány szerint a munkaerővel való ellátás továbbra is kritikus probléma. 36 százalék jelezte, hogy munkaerőhiánnyal küzd, és csak 4 százaléknál volt fölös munkaerő. Emellett 43 százalék szerint képzett pályázót találni nagy vagy igen nagy probléma. 

A munkaerő-probléma megoldásában a cégek az alvállalkozók bevonására és a képzésre támaszkodnak. Közel a felük (45 százalék) elsősorban azért von be alvállalkozót, hogy az adatközpont személyzetének több ideje legyen az egyéb feladatok ellátására. A három leggyakrabban alvállalkozóra bízott informatikai feladat az üzletmenet folyamatosságának biztosítása (46 százalék), a mentés (43 százalék) és a tárolás kezelése (39 százalék). A képzést a válaszadók 68 százaléka tekinti stratégiai fontosságúnak. 78 százalékuk arra számít, hogy az elkövetkező két év során a képzés költsége nő vagy stagnál.

A szerverek és a tárhelyek továbbra is kihasználatlanok
A cégek 2008-ban azt jelentették, hogy az adatközpontokban levő szervereik kapacitásuknak csupán 53 százalékát használják ki. Az adatközpontok tárkihasználása még az ötven százalékot sem érte el. Így nem meglepő, hogy mindkét területen erősen törekszenek a kihasználtság növelésére.

A szervereket érintő fő kezdeményezések a szerveregyesítésre (80 százalék) és a szervervirtualizálásra (77 százalék) irányulnak. A tárolás területén a fő kezdeményezések a tárolás virtualizálását (76 százalék), az adatok folytonos védelmét (71 százalék) és a tárerőforrás-vezérlést (71 százalék) célozzák meg.

A katasztrófa utáni helyreállítás nem tud lépést tartani

Az adatközpontok vezérlésében a katasztrófa utáni helyreállítás terén továbbra is bőven lenne helye a fejlesztésnek. A válaszadók csupán 35 százaléka jelezte, hogy a katasztrófa utáni helyreállítás náluk átlagon felüli, 27 százalék szerint még dolgozni kell rajta, és 9 százaléknál csupán nem szabályszerű vagy dokumentálatlan terv van. A cégek szerint még mindig az emberi hiba a tervezetlen leállások legfőbb okozója. Ez okozza az állásidő 25 százalékát. Ezt szorosan követik a hardver- és szoftverhibák, valamint az áramszünetek.

A költségek ösztönzik a zöld adatközpontokat
Az először 2007-ben tapasztalt irányzatot folytatva az adatközpontok „zölddé válását” 2008-ban is a költségek motiválták, de a társadalmi felelősségvállalás is nőtt. A felmérésben megkérdezték a cégeket, hogy miért volt fontos számukra a zöld adatközpont létrehozása. Az áramfogyasztás csökkentését 54 százalék említette, ezt a hűtési költségek csökkentése (51 százalék) és a társadalmi felelősségvállalás (42 százalék) követte.

A beszámoló kihangsúlyozza a megoldások szükségességét
A mostani tanulmány rámutat, hogy továbbra is lényeges a cégeknek az adatközpontok bonyolultságának és költségeinek kézben tartása. A „kevesebbel többet” szlogent szó szerint értő cégek a költségekre és a hatékonyságra azonnal ható megoldásokat keresnek.

„Az informatikai vezetőknek és a cégek főnökeinek nehéz a helyzetük” – tette hozzá Harold Teasdale. „A költségcsökkentés idén nem lehet vita tárgya, ugyanakkor a felhasználók elvárásai továbbra is nagyok, és az igények tovább nőnek. Olyan megoldásokra van szükség, amelyek bizalmat keltenek a vevőkben, a szerverek és tárolás költségeinél azonnali megtakarítást jelentenek, ugyanakkor nem zavarják meg a működési környezetet.”

A Symantec adatközpontok helyzetét vizsgáló kutatása
A Symantec adatközpontok helyzetéről szóló második éves beszámolója az Applied Research által 2008 szeptemberében és októberében végzett felmérés eredménye. A felmérés a Global 5000-be tartozó cégek és 21 ország – köztük Magyarország – nagy állami szektorba tartozó intézményének 1600 adatközpont-vezetője körében zajlott. Az adatközpontok helyzetéről szóló 2007. és 2008. évi teljes beszámoló, valamint az adatközpontok helyzetével foglalkozó más források az adatközpontok helyzetéről szóló, interneten elérhető sajtóanyagban találhatók.

Forrás: Symantec



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció, a gazdasági ismeretek gyakorlati alkalmazásának terepe. Lényeges, gyakorlatban használható információk egy helyen a fő HR és munka témákban: munkaerő, erőforrás fejlesztési, bérszámfejtés, munkaügy, TB. A szakügyintézők, szakmenedzserek, ügyintézők, fejlesztési tanácsadók kincsesbányája, akik a gazdálkodási kar, illetve a menedzsment kézikönyvek elvégzése után gyakorlati ötletek tárházát találják a tréning, állás interjúk, önéletrajz kezelés, munkaerő-felvétel, képzések, coaching, teljesítmény menedzsment témákban.
 

Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonal

Hogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?

Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.
Érdekel

Hideghívások, telemarketing

Lead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatás

Értékesítők, cégvezetők számára aranybánya
Sikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból
Érdekel

Adatbázis, e-mail lista, telefonszám lista

Lépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!

Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cége
Érdekel

Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldés

A tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!

Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.
Érdekel

SMS kampányok

Érjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!

Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?
Érdekel

HR-tanácsadás

HR ügyekben kérdezzen szakértőnktől!

HR-tanácsadás

Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!

Kosch Truck Bt.
Mikó Tamás

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
MAGMA Fémtömegcikk-gyártó ... MAGMA Fémtömegcikk-gyártó és Kereskedelmi Kft.
Herédi Gáborné

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Devon Ingatlanforgalmazó Kft
Kohuth Edit

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Baumeister Kft.
Hajdúné Henriette

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető


Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.