Vigyázz, kész, tűz, rajt! |
2007. április 21. szombat, 19:26 |
Kell egy csapat!Avagy lépések az összjátékhozAz előző cikkben, ha velem tartottak (Színes a Világ!) megismerhették munkatárasaikat és egyedi motivációjukat. Most lépjünk tovább és nézzük meg, mi kell egy csapat jó teljesítményéhez? Mindannyian emlékezhetünk Sándor Pál örökifjú filmjére a Régi idők focijára. Itt hangzik el az örökörvényő mondat Minárik Ede szájából: Kell egy Csapat! De milyen legyen egy csapat?
Keressük meg együtt a választ. Mindenek előtt kell egy edző, egy tréner, akinek a fejében már száll a labda, tart a kapu felé bár talán ma még nem ismeri a szélső, aki elindította a labdát. Ő már tudja mi a cél, és azt is tudja, hogyan fogja elérni ezt. Mi kell egy jó csapathoz? Vegyük sorba: Első lépés: válasszuk meg játékosainkat! Már tudjuk, hogy eltérő beállítottságú játékosokkal számolhatunk, vannak, akik lelkiismeretesek, illetve technikailag magasan képzettek és olyanok, akik „kis pénz kisfoci, nagypénz nagyfoci” elvét vallják. Joggal fogalmazhatják meg, miért beszélek 3 típusról, amikor elég lenne a jó technikával rendelkező profi játékosokkal foglalkozni. Láthatjuk a Reál Madrid sincs a csúcson, pedig csak világklasszisok szerepelnek a csapatban… Olyan embereket válaszunk, akikben vakon megbízunk, akik ismerik a tevékenységük minden részletét. Kell legalább egy csatár, olyan ember, aki művésze tevékenységének, ismeri a legkisebb cselt is, tudja, mi kell ahhoz, hogy a labda bekerüljön az ellenfél hálójába. Kell olyan munkatárs, aki meghatározó, adnak a szavára a többiek, azért érkezett a csapathoz, hogy befejező ember legyen, szervezze a munkát és tudja, mi kell ahhoz, hogy értékesítse a lehetőséget. Kell a lelkes szélső, aki ha kell, százszor futja le a két alapvonal közötti távolságot, és helyzetbe hozza a csatárt. Dolgozik, küzd, hajt, fáradtságot nem ismer. Második lépés: tűzzük ki a célt. Mi leszünk a Bajnokok! Minden termelő csapatnak célokért kell küzdenie. Tudnia kell miért lép pályára, miért kel fel minden nap. Ne olyan célt válasszunk csapatunknak, amit passzolgatással is elérnek, olyan kell, amiért hajtani kell, aminek elérése megelégedéssel tölt el mindenkit. Visszagondolva mindenki látja majd, érdemes volt a fáradság. Harmadik lépés: alakítsuk ki a taktikát. Üzleti életben ezt munkamegosztásnak nevezhetjük. Határozzuk meg kinek mi a feladata, mi az, amiért felel, mi az a dolog, ami a munkájának eredménye. Hiba azt feltételezni, hogy mindenki mindenért egyaránt felelős. Csak azt vizsgálhatjuk, ami az ő kompetenciájába tartozik. Mi a középpályás feladata? A félpálya és a 16-os között szerezze meg a labdát vagy legalábbis, ne adjon teret arra, hogy az ellenfél, a kapu felé törjön. Állítsunk fel egy beszámoltatási rendet és kérjük számon következetesen. Lássa mindenki előre, mi kell tennie, ahhoz hogy a csapat sikeres legyen. Ha az értékesítő csapatunk pörög, akkor van munka az operatív végrehajtásnak, és joggal várható az eredmény. Ha a védő megbecsüli a labdát, és pontos passzal indítja a csatárt akkor biztosra vehető a találat. Ha azonban a csatár nem teljesít, jól nem veszi ki a részét a védekezésből, lehetőséget ad az ellenfélnek, hogy kiegyenlítse az előnyt. Az üzleti világban a megszerzett megbízást az operatív csapat szolgáltat le, ha nem az elvárt kiváló minőségben, akkor a konkurencia könnyen lecsábíthatja Partnerünket. Negyedik lépés: tiszteljük ellenfeleinket. Csak a tisztességes versenyben elért győzelem íze édes. Törekedjünk arra, hogy erényeinkkel érjük el partnereink elismerését. Vetélytársaink szükségesek ahhoz, hogy mindenki lássa, mi vagyunk a legjobbak. Ha ezek megvannak, a győzelem szinte biztos. Az edző nyugodtan léphet be az öltözőbe és ülhet a padra. Tegye meg hát Ön is. Filáj Gábor Forrás: Tesk Tanácsadó Kft. Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre! Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőinkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében? Cégtárunk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →További cikkeket a témában a "Vezetői túlélőcsomag" rovatunkban olvashat → A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció, a gazdasági ismeretek gyakorlati alkalmazásának terepe. Lényeges, gyakorlatban használható információk egy helyen a fő HR és munka témákban: munkaerő, erőforrás fejlesztési, bérszámfejtés, munkaügy, TB. A szakügyintézők, szakmenedzserek, ügyintézők, fejlesztési tanácsadók kincsesbányája, akik a gazdálkodási kar, illetve a menedzsment kézikönyvek elvégzése után gyakorlati ötletek tárházát találják a tréning, állás interjúk, önéletrajz kezelés, munkaerő-felvétel, képzések, coaching, teljesítmény menedzsment témákban. |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- Munkaerő-kölcsönzők: 2023-ban gazdasági lassulás várható, recesszió nem
- Csökkent a munkanélküliségi ráta az euróövezetben és az EU-ban júliusban
- KSH: júliusban 4 millió 714 ezer volt a foglalkoztatottak száma
- TIM: idén is díjazzák a felelős munkáltatókat
- Elemzők: júniusban a nyári munkák beindulása is segítette a foglalkoztatást
- Elbocsátja a magyar jakuzzigyátó Wellis Zrt. 300 dolgozóját a dabasi üzeméből
- Indul a BKK Tandem
- Az OECD országaiban 5,1 százalékra csökkent a munkanélküliég márciusban
- BKIK: továbbra sem enyhül a munkaerőhiány az építőiparban
- Elemzők: továbbra is csúcson a foglalkoztatottság
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..