English version
×

Hideghívások

Csak a biztos időpontokért fizet. Kérje ajánlatunkat most! Időpont egyeztetés

Utál telefonálni? Sok időbe kerül a hideghívás?
Telefonálás helyett inkább tárgyalna?
Profi call center szolgáltatásunk korrekt feltételekkel átvállalja a telefonálás idegőrlő feladatát.

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

×

Adatbázis-értékesítés

Magyar cégek adatbázisa

E-mail cím és telefonszám-adatbázis
• e-mail, hírlevél, eDM kampányokhoz
• telemarketing, telesales kampányokhoz
• postai levél, DM kampányokhoz
• GDPR-kompatibilis, legális adatbázis

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

Távmunkáról röviden Nyomtatás E-mail
2009. október 06. kedd, 03:00

Mi a távmunka?
A távmunka az információs és tudásalapú társadalom infokommunikációs eszközökkel támogatott munkavégzési formája. Nem csodaszer, nem nyújt mindenre megoldást, de a fejlett világ tapasztalatai azt jelzik, hogy alkalmazása egyaránt kedvező lehet a munkavállalóknak, vállalkozásoknak, a közösségi szektor szervezeteinek, az állami szerveknek, önkormányzatoknak és a civil szervezeteknek.


10_05_hr1

* a távmunka személyi számítógépen végzett olyan szellemi tevékenység, amelyben a munkavállaló otthon, vagy egy közelébe kihelyezett munkahelyen (például teleházakban, vagy telecenterekben), önállóan old meg feladatokat a távolban lévő munkáltató megbízásából. Munkája eredményét (amely valamilyen elektronikus formában továbbítható dokumentum) valamilyen távközlési módszerrel (interneten, intraneten, E-mail-en vagy valamilyen elektronikus levelező rendszeren, stb.) továbbítja, s többnyire a feladatokat is ugyanígy kapja. Munkáltatójával, főnökével és munkatársaival így elsősorban elektronikus úton, telekommunikáció révén tartja a kapcsolatot. Személyes megjelenésére a munkáltató központjában csak esetenként van szükség.


A távmunka különböző típusai, megjelenési formái ismertek

1. Otthon végzett távmunka

* a távmunkavégzés alapvető formája,
* néhányan munkájuk többségét otthon végzik, míg mások a munkaidő egy részét megosztják otthonuk, illetve munkahelyük között,
* "Közeli" munkaközpontokban végzett távmunka
* Ezek a teleházak, közös távmunka központok, olyan szervezési megoldások, amelyek révén a cég központjához vagy a munkavállalók többségéhez közeli helyen az irodai működés feltételeit teremtik meg, annak érdekében, hogy a költséges és fárasztó ingázást mérsékelni lehessen,
* Telecenterek, amelyeket helyi közösségek, önkormányzatok hoznak létre, akik a létrehozás pénzügyi fedezete mellett szerepet vállalnak a folyamatos finanszírozásában is, annak érdekében, hogy a helyi vállalkozások megerősödését előmozdítsák.

2. "Mobil" vagy "vándorló" távmunkások által végzett távmunka, amely a munkavállaló munkájával kapcsolatos utazásaihoz, vándorlásához kapcsolódik.

3. "Kiegészítő, szatelit irodákban" végzett "közösségi" távmunka, vagy "back-office" call-centerekben végzett távmunka.

4. Virtuális szervezetek, hivatalok és irodák.

Nemzetközi tapasztalatok szerint nem minden távmunkás dolgozik teljes munkaidőben távmunkásként! Ellenkezőleg. Az otthon dolgozó távmunkások többsége az un. alternatív, vagy osztott távmunkavégzést preferálja, amikor a munka egy részét otthonában, másik részét pedig munkahelye telephelyén, vagy annak központjában végzi.

A távmunkát, mint atipikus munkát egyaránt lehet munkaviszonyban alkalmazottként, megbízási jogviszonyban vagy vállalkozóként végezni.

Távmunkában valamennyi olyan munkatevékenység elvégezhető, amelyhez a személyi számítógép és/vagy a telekommunikációs eszközök sokasága felhasználható (faxok, mobil telefonok, kommunikátorok, videokonferencia rendszerek, stb.). Az adatrögzítéstől, adatkezeléstől kezdve, call-centerekben vagy mobilan végzett közérdekű tájékoztatói, szakértői tevékenységen át, az újszerű web-szakmai feladatok megoldásáig a skála szinte végtelen. A leendő távmunkástól elvárható szakmai és informatikai ismeretek, jártasságok és tapasztaltok színvonala is az elvárt feladattól függően differenciálódik.

A távmunka a nemzetgazdaság valamennyi szektorában, alkalmazható. Nemzetközi tapasztalatok szerint először az IT (információ-technológia) szektorban, a biztosítási és banki piacon kezdték alkalmazni a távmunkát. Gyakori, hogy tőkeerős gazdasági vállalkozások szervezetük korszerűsítése során a projektorientált feladatmegoldás, a decentralizált döntéshozatal miatt helyezik előtérbe a távmunkát. A távmunka eredményes eszköz lehet a rugalmas piaci alkalmazkodás során. A közösségi, államigazgatási szektor is "jól jár" a távmunka alkalmazásával, mert a távmunka javíthatja a szolgáltatás minőségét, korszerűségét.

Mit mondanak a távmunka támogatói?

* a távmunka rugalmas, versenyképes szervezeteket hoz létre, új munkaalkalmakat, esélyegyenlőséget teremt, mérsékli az egyéni és közösségi hátrányokat,
* a távmunka révén növekszik a termelékenység, javul a kimenő teljesítmény, jobb lesz a nyújtott szolgáltatás minősége,
* az életminőség lényegesen javul,
* a távmunka hozzájárulhat a hátrányos települések, körzetek felzárkóztatásához, megújításához,
* a távmunka elősegíti a környezetszennyezés mérséklését, különös tekintettel a jelentősen szennyezett, zsúfolt városokban.

Mit mondanak a távmunka ellenzői?

* sok menedzser ragaszkodik a "status quo"-hoz, tart a változástól,
* többen nem ismerik fel a változás szükségét,
* problémát okoz azok ellenőrzése akik "nincsenek szem előtt",
* sokan a távmunkát a hagyományos bedolgozói munkával keverik össze,
* egyes szociológusok felvetik a távmunkások társadalmi és szakmai elszigeteltségének potenciális veszélyét.

Miért jó a távmunka a munkaadóknak?

* A távmunka gyorsan, gazdaságosan és viszonylag olcsón kialakítható,
* A döntő előnyt a távmunka alacsonyabb költsége jelenti, a kezdeti kiugró ráfordítások gyorsan megtérülnek, az ingatlan- és rezsiköltségek drasztikusan csökkenek,
* Földrajzi távolságtól függetlenül szakértői bázist lehet elérni, működtetni,
* Rugalmas létszámgazdálkodás valósítható meg, mindig annyi munkaerő foglalkoztatható, amennyire éppen szükség van,
* Rugalmas munkahely, amely a változó feladatokhoz, igényekhez gyorsan alkalmazkodik,
* A távmunkások teljesítménye, termelékenység is jobb, a munkaügyi kiadások is csökkennek,
* a szolgáltatás minősége javul,
* a vezetés, menedzsment szemlélete, munkája is javul,
* a 24 órás készenlét lehetősége (szervizeknél, tanácsadásnál, technikai supportnál, stb.) könnyebben szervezhető meg.

A munkavállalókat érintő előnyök:

* a munkakörülmények szabadabb alakítása,
* nagyobb rugalmasság, mozgási szabadság a munka beosztásában és szerkezetében,
* kevesebb ingázás, csökkenő stressz,
* a magánélet és a munka jobb összehangolásának lehetősége,
* javuló életminőség,
* a fogyatékosok, rokkantak, a kisgyermeküket nevelő szülők, a betegeket vagy idős embereket otthon gondozók is munkaalkalmat találhatnak, munkalehetőséget kaphatnak,
* rugalmas munkahely, amely a változó élethelyzethez leginkább alkalmazkodik,
* az egyén biztonsága, biztonságérzete javulhat,
* a földrajzi korlátok megszűnnek, az otthon földrajzi fekvéséből fakadó hátrányok mérséklődhetnek,
* az egyén munkája mobillá válik, az egyén nincs egy adott munkahely adott telephelyéhez kötve,
* nincsenek életkori kötöttségek, életkori korlátok,
* képzettségének és képességének megfelelő munkát lehet választani,

Társadalmi, nemzetgazdasági előnyök:

* csökken a környezetszennyezés, a közlekedési dugók okozta gondok is csökkennek,
* a nagyvárosok zsúfoltsága mérséklődhet,
* az energiafogyasztás is csökkenhet,
* a távmunka új munkakultúrát eredményez, fejleszti a humán tőkét, mérsékelheti a munkanélküliséget, javítja az esélyegyenlőséget,
* a távmunka széles körű alkalmazása korszerűsíti a munkaerőpiacot, ösztönzi a munkaerő felkészítését, átképzését,
* fejleszti, modernizálja a szervezeti rendszereket, növeli a gazdasági teljesítményeket,
* hátrányos körzetekben, településeken javulhat a foglalkoztatottság,
* az egészségügyre, betegellátásra fordítandó költségek mérséklődhetnek,
* a helyi közösségeket fejlesztheti,
* a rokkantak, hátrányos helyzetűek több foglalkoztatási lehetőséghez juthatnak,
* a "régi" ipari körzetek megújítását segítheti,

A munkavállalók részéről felmerülő problémák:

* önbizalom hiánya,
* a munkavállalói státusszal összefüggő érdekvédelem, elismertség, előmenetel és javadalmazás vélt vagy valós hiánya, megváltozott és átértékelt lehetőségek a céggel kapcsolatban,
* társadalmi és szakmai elszigeteltség, kirekesztődés,
* csökkenő karrier kilátások,
* a házi munka és a távmunka összekeveredik,
* növekvő háztartási költségek,
* az otthonlétből eredően a gyermek- és idősgondozás összehangolása a távmunkával feszültséget okozhat,

A munkaadók által megfogalmazódó gondok:

* távmenedzselésre nem minden vezető képes,
* az ellenőrzés, kommunikáció és logisztikai rendszer megváltozása, mivel megszűnik a napi "szemtől-szembe" történő kapcsolat, a közvetlen kommunikáció,
* adatvédelem és adatbiztonság, üzleti titoktartás és titokvédelem információrendszerének kérdései,
* költségek alakulása (a távmunkahely kialakítása egyszeri, de viszonylag jelentős ráfordítást igényel, de számítani kell a folyamatos működtetés, karbantartás és szervizelés költségeit is),

A felmerülő problémák gondos tervezéssel és szervezéssel kezelhetők. A távmunkások tudatos felkészítése (tréningekkel, támogatási és ösztönzési rendszerek kialakításával és működtetésével) és egyéni vagy kollektív felkészülése sokat segíthet.

Döntő kérdés a menedzsment szemlélete, hozzáállása, ösztönző szerepe. A bizalomnak kulcsfontosságú szerepe van a vezetők és dolgozók között. A bizalomra épülő munkakapcsolat, a jól körülhatárolt és pontosított ellenőrző rendszer, a végzett munka mérhetősége és értékelési rendszere a sikeres távmunka alapja.

Az eredményes távmunkavégzéshez gondos és körültekintő tervező, elemző és szervező munkára van szükség. A távmunka bevezetése során kulcskérdés a vezetők megnyerése, a vezetői támogató, ösztönző légkör elérése, a távmunkára alkalmas munkavállalók figyelmes kiválasztása, a távmunkába való bevonás önkéntességének biztosítása, a szervezetek és a távmunka programban részt vevők alapos szakmai felkészítése, képzése, a távmunka folyamat folyamatos ellenőrzése és karbantartása, korrekt teljesítményt mérő és regisztráló rendszerek, módszerek alkalmazása. Jó eredmények ott érhetők el ahol a korszerű munkaszervezést fejlett humánerőforrás-gazdálkodás, szisztematikus szakképzés, képzés segíti, ahol az informatikai kultúra alkalmazásának személyi és tárgyi feltételei adottak.

Összegzés: a távmunkavégzéshez szükséges feltételek

* a távmunka valamennyi szereplője önkéntesen kapcsolódjon a programhoz,
* a távmunka program bevezetéséről szóló döntést a vezetésnek kell meghoznia,
* a résztvevők őrizzék meg munkavállalói státuszukat, őrizzék meg kapcsolatukat munkahelyükkel,
* a távmunkások fizetése, javadalmazása és a foglalkoztatás egyéb feltételei ne térjenek el a távmunkások hátrányára,
* a távmunkások számára ugyanazokat a törvényi és jogszabályi feltételeket, helyi kollektív szerződésekben rögzített követelmények betartását, betartatását kell biztosítani, mint más munkavállalók számára,
* a cég jó állapotban lévő, jól karbantartott, megfelelő munkaeszközöket helyezzen ki távmunkásai otthonába,
* a cég fizesse a készülékek, berendezések installációs költségeit, a segítő-támogató szolgáltatás, karbantartás és készülékbiztosítás költségeit,
* az egészségvédelemre és biztonságra (munkavédelemre) vonatkozó törvényi és jogszabályi feltételeket be kell tartani, és betartásukat rendszeresen ellenőrizni kell,
* ésszerű mértékben, de folyamatosan biztosítani kell a távmunkás elérhetőségét, kapcsolatát munkahelyével,
* a cégnek extra (kiegészítő) jövedelmet kell fizetnie a távmunkás fűtési, világítási költségeinek fedezésére, valamint a távmunka végzésével összefüggő telefon költségek viselése érdekében,
* a távmunkások felkészítését megfelelő képzéssel, gyakorlati tréningekkel is elő kell segíteni. Támogatni kell, hogy a távmunkások folyamatosan vegyenek részt a szakmai továbbképzéseken,
* a cég folyamatosan rendelkezésre álló tanácsadói, szerviz háttérrel segítse távmunkásait.

Forrás
Szociális és Munkaügyi Minisztérium



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció, a gazdasági ismeretek gyakorlati alkalmazásának terepe. Lényeges, gyakorlatban használható információk egy helyen a fő HR és munka témákban: munkaerő, erőforrás fejlesztési, bérszámfejtés, munkaügy, TB. A szakügyintézők, szakmenedzserek, ügyintézők, fejlesztési tanácsadók kincsesbányája, akik a gazdálkodási kar, illetve a menedzsment kézikönyvek elvégzése után gyakorlati ötletek tárházát találják a tréning, állás interjúk, önéletrajz kezelés, munkaerő-felvétel, képzések, coaching, teljesítmény menedzsment témákban.
 

Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonal

Hogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?

Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.
Érdekel

Hideghívások, telemarketing

Lead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatás

Értékesítők, cégvezetők számára aranybánya
Sikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból
Érdekel

Adatbázis, e-mail lista, telefonszám lista

Lépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!

Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cége
Érdekel

Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldés

A tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!

Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.
Érdekel

SMS kampányok

Érjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!

Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?
Érdekel

HR-tanácsadás

HR ügyekben kérdezzen szakértőnktől!

HR-tanácsadás

Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!

Z. L. T. 69 Kereskedelmi És S... Z. L. T. 69 Kereskedelmi És Szolgáltató Kft.
Hideg Marietta

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Kordély és Társai Ipari és... Kordély és Társai Ipari és Kereskedelmi, Szolgáltato Kft
Kordély Zoltán

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Nyír-Plan Kft.
Tóth Lajos LAJOS

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Inter Szolgáltato Kereskedelm... Inter Szolgáltato Kereskedelmi és Közvetitö Kft
dr. Rajnai László

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető


Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.