A problémás munkatárs kezelése - avagy hogyan fegyelmezzek sértődés és ordibálás nélkül Nyomtatás
2010. szeptember 23. csütörtök, 03:00

Lépéselőny/HR: FegyelmezésEgyik nagyon kedves ügyfelem a legutóbbi konzultáción mesélte, hogy gondja volt az egyik emberével, és nagyon tetszett, ahogy kezelte az ügyet. Gondoltam, leírom ide okulásképp.
Probléma: az egyik szerelőm egy egyszerű radiátor felszerelést nem tudott megoldani a saját maszek biznisze miatt. Egy másik emberemet kellett kiküldeni a helyzetet orvosolni, mert a megbízó teljesen ki volt akadva.


Lépések:
1.    Ezúttal nem hallgattam végig az illető magyarázkodását. Korábban már átbeszéltük, mit várok tőle, és magyarázat mindig van.
2.    Behívtam egy négyszemközti beszélgetésre, és röviden elmondtam neki, hogy a céges munka az első, ő pedig döntse el, hogy össze tudja-e hangolni a maszek munkáit a céges munkákkal. Januárig adtam neki haladékot, ha addig nem dönt, döntök én.
3.    Pontról pontra, tételesen végigolvastattam vele a munkaköri leírását (Tüzelés technikus szerelő munkaköri leírás – a tételes pontok, amit várok tőle: felvonulás a munkaterületre; a készülékek javításával, karbantartásával kapcsolatos teendők; előre nem várt helyzetek megoldása; szerszámok, eszközök karbantartása, tisztán tartása; munka befejeztével a munkaterület elhagyása; a megbízóval való kommunikáció szabályai; adminisztrációs teendők – ez mind kifejtve).
4.    Tisztáztunk minden egyes pontot. Megválaszoltam a kérdéseit.
5.    Aláírattattam vele a munkaköri leírást, és megegyeztünk, hogy ez a dolga. Nem voltam vele bunkó, de elmondtam, hogy még egy ilyen eset, és elválnak útjaink.

Egyszerűen hangzik, de ezek hiányában mi történt volna? A vezető letolja a munkatársát, aki heves védekezésbe kezd, hiszen az ő szemszögéből nyilván mindenre van magyarázat, a vezető erre begurul, és még jobban megbántja az beosztottat, miután mindketten rossz szájízzel fejezik be a beszélgetést. Az ilyen beszélgetéstől az ember napokat öregszik, és még eredménye sincs.

Egy tételesen kidolgozott elvárás rendszer, és az azt objektíven, érzelemmentesen tálaló vezető ellenében nincs ellenszer. Ha az elvárások írásban precízen le vannak fektetve, gyorsan rövidre tudod zárni az ilyen ügyeket. A munkatársakat időben kell elkapni, és akkor teljes mértékben kezelhetők. Az emberek az igazságtalan bánásmódot és a megalázást nem szeretik, de a korrekt fegyelmezéssel nem lehet vitatkozni.

A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció, a gazdasági ismeretek gyakorlati alkalmazásának terepe. Lényeges, gyakorlatban használható információk egy helyen a fő HR és munka témákban: munkaerő, erőforrás fejlesztési, bérszámfejtés, munkaügy, TB. A szakügyintézők, szakmenedzserek, ügyintézők, fejlesztési tanácsadók kincsesbányája, akik a gazdálkodási kar, illetve a menedzsment kézikönyvek elvégzése után gyakorlati ötletek tárházát találják a tréning, állás interjúk, önéletrajz kezelés, munkaerő-felvétel, képzések, coaching, teljesítmény menedzsment témákban.

Gera László
Cégvezetési tanácsadó
www.hatekonycegvezetes.hu


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció, a gazdasági ismeretek gyakorlati alkalmazásának terepe. Lényeges, gyakorlatban használható információk egy helyen a fő HR és munka témákban: munkaerő, erőforrás fejlesztési, bérszámfejtés, munkaügy, TB. A szakügyintézők, szakmenedzserek, ügyintézők, fejlesztési tanácsadók kincsesbányája, akik a gazdálkodási kar, illetve a menedzsment kézikönyvek elvégzése után gyakorlati ötletek tárházát találják a tréning, állás interjúk, önéletrajz kezelés, munkaerő-felvétel, képzések, coaching, teljesítmény menedzsment témákban.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.