A 66 százalékos szabály |
2010. október 01. péntek, 03:00 |
Létezik egy általános megfigyelés, miszerint egy átlag cégben a munkák 66%-a felesleges munka. Vagyis minden háromból kettő pazarlás. Vezető tanácsadónk mesélte, hogy családi házukban az ablakok kicserélésével bíztak meg egy céget, akik ki is jöttek felmérni. Aztán amikor hozták az ablakokat, kiderült, hogy a felmérés nem volt tökéletes, nem tudták befejezni a munkát. Amikor másodszor jöttek ki, még mindig hiányzott valami. Végül harmadszorra sikerült feltenniük az ablakokat. Egy jó felméréssel ez elsőre is sikerülhetett volna, nem igaz?
Vajon a vevő kifizeti ezt a három alkalmat? Dehogy. Egyszer fizet. A kicserélt ablakokért. És mi van a többi kiszállással, a kieső munkaidővel, a többlet költséggel? Itt egyvalaki fizet háromszor – a cégvezető. Kifizeti az embereit azért, mert háromszor végezték el azt a munkát, amit egyszer is el lehetett volna? Persze hogy ki. Sok hasonló példa van a szervezetlenségből adódó esetekre. A 66-os szabály sajnos tipikus. Egyik cégvezető ismerősöm rendre szapulja munkatársait. Megpróbálom élethűen tolmácsolni legutóbbi beszélgetésünket: „képtelen vagyok rávenni a marketingesemet, hogy normális munkát végezzen. Megkértem, hogy rendeljen 500 db tollat, amelyet ajándékba osztogathatnánk VIP ügyfeleinknek. A tollra rá kell tenni cégünk internetes elérhetőségét. Első nekifutásra úgy küldte volna el a megrendelést, hogy a feliratból kihagyott egy betűt. Most képzeld, ha legyártatom, mind mehet a kukába. Szerencse, hogy észrevettem. Kértem, javítsa ki. Megtette. Nézem, hát most meg a pont hiányzott (a cégnév.hu-ból)! Mondtam neki, hogy szedje össze magát, és próbáljon már három szót rendesen legépelni, de nem hiszed el, csak negyedszerre sikerült. És akkor én vagyok a hülye. Persze, hogy mindenre oda kell figyeljek.” Egy másik cégtulajdonos a következőket mesélte enyhén túlfeszült idegállapotban: „A minap bemegyek a szervizes fiúk vécéjébe, látom, hogy villog a neoncső. Te, ezek úgy vizelnek félig sötétben! Mondom nekik, hogy vegyetek ki a raktárból egy neont, aztán cseréljétek már ki! Nem igaz, hogy sötétben kell vizelni! Erre azt mondja nekem a raktáros, hogy nem tudja kicserélni, mert nincs raktáron neon, rendelni kell. Mondom neki, akkor rendeld meg! Közben azért utánanéztem a raktárban, mert úgy emlékeztem, hogy van még valahol a raktárban egy-két darab, és valóban ott volt hátul a polcon, jól emlékeztem. Na, ilyenkor elordítom magam: így hu*ozol a vécében egy hónapja, és amikor szólok, hogy cseréld ki, könnyebb megrendelni tízet, mint utánanézni rendesen a raktárban?! Erre az csak vonja a vállát. Emlékszem, hogy vettem egy doboz neont és gyújtót, és háromszor szóltam egy hónap alatt, de ezek képesek úgy járni budira, hogy nincs rendes világítás! Van üzletvezetőm, van szervizesem, azok is odajárnak. A raktáros nem adja ki, a szervizes nem cseréli ki, üzletvezető nem követeli meg, most ki itt a felelős? Én? 5 perc munka, ehhez miért én kellek?” Lehet, hogy ezek szélsőséges példák, és a te cégedre egyáltalán nem jellemzők. Mégis talán jól demonstrálják, hogy átgondolt szervezés és tiszta irányvonalak nélkül egy növekedésben lévő cég végül bolondokházává válik. Hogyan szervezethetnénk meg a munkát úgy, hogy a célok és a feladatok mindenki számára egyértelműek legyenek? Hogyan építhetnénk olyan céget, amely szervezetileg inspirálja a hatékony munkavégzést, és aminek a közelébe se jönnek a munkát elkerülni vágyók? Gera László
|
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- Munkaerő-kölcsönzők: 2023-ban gazdasági lassulás várható, recesszió nem
- Csökkent a munkanélküliségi ráta az euróövezetben és az EU-ban júliusban
- KSH: júliusban 4 millió 714 ezer volt a foglalkoztatottak száma
- TIM: idén is díjazzák a felelős munkáltatókat
- Elemzők: júniusban a nyári munkák beindulása is segítette a foglalkoztatást
- Elbocsátja a magyar jakuzzigyátó Wellis Zrt. 300 dolgozóját a dabasi üzeméből
- Indul a BKK Tandem
- Az OECD országaiban 5,1 százalékra csökkent a munkanélküliég márciusban
- BKIK: továbbra sem enyhül a munkaerőhiány az építőiparban
- Elemzők: továbbra is csúcson a foglalkoztatottság
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..