Új vevő „pótlék” |
2011. január 19. szerda, 03:00 |
Egyik alvállalkozónkkal találkoztam a napokban, ahol mint egy állatorvosi lónál, sorban jöttek elő azok a cégvezetési, szervezési hibák, amik miatt csúszásba kerültek a teljesítéssel, és le kellett ülnünk egyeztetni. Szó szót, megoldás megoldást követett, míg be nem kapcsolódott a szolgáltatási főnökük, és le nem húzta a rolót minden megoldás előtt. Nem csak az enyémek, mint megbízóé, hanem saját kollégái és főnöke javaslatai előtt is… Ez siralmas következményekkel járt úgy a beszélgetésünkre, mint az ő továbbajánlási esélyeikre vonatkozóan…
Szájalás helyett szájhagyományFiatal cégről lévén szó, számukra hatványozottan fontos, hogy milyen vélemény alakul ki az ügyfeleikben róluk, így végképp nem értettem a szituációt, amibe keveredtünk: egyik vezető kollégájuk arra használta ki a találkozást, hogy kiépítse saját hídfőállását – a kollégáival és velem, a megbízóval szemben egyaránt. A végén már ott tartottunk, hogy bárki próbált egy konstruktív javaslattal lendíteni a tárgyalás holtpontján, mindenbe belekötött az illető. Ennek egyetlen következménye lehetett: a cége image-e sérült, a teljesítés csúszott, a megrendelő türelmetlenné és kevésbé megértővé vált. Megérte? Én nem hiszem, mivel nem nagyon fogom őket továbbajánlani, de nézzük végig cégvezető, vállalkozó szemmel, milyen hibáktól kímélhette volna meg magukat ez a munkatárs. Az ügyfél soha ne érezze / lássa, ha belül nincs egyetértésHa valami nem is stimmel, azt a vevők elé tárni olyan, mint ha kiírnánk nagy betűkkel a bejárat fölé: „nem tudjuk, merre tartunk”. A partner SOHA nem érezheti azt, hogy bizonytalanság van házon belül, hiszen ő megoldásért, és nem újabb problémákért fordult hozzánk! Az ügyfelet nem érdemes ésszerűtlenül kritizálni, még akkor sem, ha jó a viszonyA pajtáskodás visszaüthet, ha az üzletre terelődik a szó és vita fordul elő – akkor az összes együtt töltött óra, elfogyasztott étel és ital mintha meg sem történt volna, és ellenfelek állnak a ringben. Elkerülendő az ilyen helyzeteket, csak azért ne engedjük egy munkatársunknak sem, hogy jogtalanul kritizáljon vagy élesen poénkodjon egy ügyféllel, mert a) jó a viszony, és „érti a viccet”, b) az a munkatárs úgy érzi, most kell mindenkinek bebizonyítania, mennyire fontos és igaz a mondandója. Az ügyfél elsősorban ügyfél. Ha jogos az észrevételünk, kulturáltan lehet és érdemes megosztani vele – másnak nincs helye a kommunikációban, vagy a bevételünk bánja! A problémagyár munkatársakat le kell szoktatni erről, vagy meg kell válni tőlük!Ha valaki csak azért jön be egy meetingre, hogy elmondja a megbízónak és a kollégáinak, mit hogy nem lehet, és mivel mi a baj, és hol mi még a probléma – ott súlyos gondok vannak. Ha egy ilyen kolléga szabadon kószál és ügyfelekkel kerülhet kapcsolatba, előbb-utóbb megmérgezi majd a hangulatot. Ez igaz ugyanúgy a csapaton belül is: ha ott nem teljesít, csak panaszkodik, súlyosan vissza fog ütni a cégre, mert a többieket is visszafogja a termeléstől. Tanulság: nem szükséges új vevőkre vadászni, folyton a marketinget és az értékesítést „nyúzni” teljesítményért, ha a szolgáltatásunk kiváló. Megteszi új vevő „pótléknak” egy stabil, folyamatosan rendelő régi vevő is, azt gondolom… Németh Zoltán
Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció, a gazdasági ismeretek gyakorlati alkalmazásának terepe. Lényeges, gyakorlatban használható információk egy helyen a fő HR és munka témákban: munkaerő, erőforrás fejlesztési, bérszámfejtés, munkaügy, TB. A szakügyintézők, szakmenedzserek, ügyintézők, fejlesztési tanácsadók kincsesbányája, akik a gazdálkodási kar, illetve a menedzsment kézikönyvek elvégzése után gyakorlati ötletek tárházát találják a tréning, állás interjúk, önéletrajz kezelés, munkaerő-felvétel, képzések, coaching, teljesítmény menedzsment témákban. |