Nemes-Nagy Szilvia a Power Programról Nyomtatás
2009. június 08. hétfő, 00:00

Nemes-Nagy Szilvia a Comline Budapest Kft. szolgáltatási osztályvezetője

Közel 7 éve tart tréningeket a cégnél nagy sikerrel. A Power Program elnevezésű képzésről kérdeztük.


Mit takar a Power Program elnevezés?
A power szót kétféleképpen lehet értelmezni. Egyrészt erőt jelent – azt nem kell különösebben ecsetelnem, hogy a mai gazdasági helyzetben egy cég vezetéséhez miért lenne szükség erőre -, de van egy másik jelentése is, ez pedig a hatalom. Ehhez a szóhoz nagyon sok negatív értelem kötődik, hiszen a hatalmon lévők a történelem során nagyon sok keserűséget, nyomort okoztak azok számára, akik meg akartak élni; de van egy másik értelme is, amely nagyon is kívánatos a gazdasági életben.


Egy olyan piaci pozíció, amikor mi diktálhatunk, mert mi vagyunk az erősebbek. Az erőnket pedig az adja, hogy jó a piaci részesedésünk, jók a termékeink, jók a promóciók hozzá, erős a cégünk, fantasztikus munkatársakkal dolgozunk, képesek vagyunk terjeszkedni, ismerjük azt a jó érzést, amikor már másolni akarnak bennünket, mert mi vagyunk a jobbak. Tehát a hatalom az, amikor már a befolyásunk a saját területünkre olyan, hogy mi magunk diktáljuk az irányt, a tempót, a trendet, ha úgy tetszik. A Power Program pedig ahhoz adja meg az erőt, hogy megszerezzük azt a piaci pozíciót, ahol ilyen pozitív hatalommal tudunk rendelkezni.
A hatalomnak van egy harmadik jelentése is, amely a statisztikák esetében figyelhető meg. Ez pedig nem más, mint amikor olyan bőségesen tudunk bevételt termelni, hogy pici ingadozás, konkurencia megjelenése, nehezebb időszak alapjaiban már nem tudja megrengetni a cégnek a stabilitását. Azért Power Program, mert ennek az állapotnak az eléréséhez ad erőt. Az erő pedig nem más, mint az a tudás, hogy különböző szituációkban, a cég életében tudja-e a vezető, hogy adott pillanatban hogyan értékelje a helyzetet, hogy jó döntést hozzon, és a döntés után a cselekvés se maradjon el.

Mióta standard programja ez a Comline-nak?
Körülbelül hat éve.

Milyen részekből áll össze a program?
Megnéztük, hogy ahhoz, hogy valaki elmondhassa magáról, hogy ő tényleg vezető, mi az a tudás, amivel rendelkeznie kellene, hiszen nagyon kevesen kaptak képzést arra vonatkozóan, hogy hogyan legyenek cégvezetők, nagyobb területek irányítói. Ennek alapján építettük fel a képzést, úgy, hogy az valóban alkalmazható legyen. Témakörönként – ez hét témakör – végig visszük őket egy logikai vonalon, és megismertetjük azokat a legfontosabb eszközöket, melyeket készség szinten ismerniük, használniuk kell nap mint nap. Témánként van egy szeminárium, melynek során egy tapasztalt, magasan képzett konzultáns segítségével megismerkednek a témával, annak gyakorlati alkalmazásával, a megoldásokkal. Utána következik egy vagy két tanfolyam, attól függően, hogy a téma mennyit igényel, ahol az ügyfél ténylegesen megismeri a tanult eszköznek a mélységét, mind elméleti, mind gyakorlati szinten. A program komplexitását, legnagyobb értékét talán az adja, hogy van egy harmadik része is egy témakörnek, ez pedig nem más, mint a tanultak átültetése a saját cégre. Az ügyfelek minden rész után kapnak egy házi feladatot, amely során az eszközt be kell ültetnie a gyakorlatba, és erről számot kell adnia. Itt még lehetőség van korrekcióra, ha szükséges. Csak ezután léphet tovább az ügyfél a következő témakörre. Ez a hármas egység biztosítja azt, hogy az a tudás, amit az ügyfél megszerez a programon, az valóban övé lesz, és az a gyakorlatba is átkerül.

Kinek ajánlod ezt a programot, és miért?
Minden olyan cégvezetőnek, aki még emlékszik arra a pillanatra, amikor ő létre hozta a saját a cégét, vagy amikor elvállalta egy cég vezetését. Mindenki megálmodik valamit, de valamennyien tapasztaltuk, hogy a megvalósítás során az akadályok képese héttérbe szorítani azt az álmot, amelyet egykor a szemünk elé vetítettünk, és gyakorlatilag már napi erőfeszítéssé válik egy céget életben tartani. Azok a cégvezetők, akik még látják az eredeti céljukat, és úgy gondolják, hogy ők nem alkusznak meg, és mindenféle szóbeszéd és híresztelés ellenére, amely a gazdasági környezetet illeti, talpon akarnak maradni, létfontosságú az, hogy ezekkel az eszközökkel rendelkezzenek.
De elmondom azt is, hogy kiknek nem ajánlom. Olyanoknak, akik csak egy feladatnak tekintik a céget; akik bár látják, hogy a piaci környezet megváltozott, de nem gondolják, hogy nekik esetleg más vagy többet kell tenniük. Nem ajánlom, mert akkor programról programra egyre rosszabbul fogják érezni magukat, mert egyre inkább látják, hogy mi az, amit meg kellett volna tenniük, de nem tették.

Melyek azok a kérdések, amikre választ ad ez a program?
A Mit? és a Hogyan? kérdésekre. A jó cégvezetőnek úgy kell irányítania a céget, mint amikor Rambó a filmből bevetésre készül, és teleaggatja magát mindenféle harci eszközzel a bokájától a feje búbjáig, és mivel profi, tudja, hogy melyik szituációban melyikhez nyúljon. A cégvezetők is gyakorlatilag azt tanulják meg a programon, hogy mikor, melyik szituációban mit kell tenniük, melyik eszközhöz kell nyúlniuk és hogyan, ahhoz, hogy villámgyorsan kezeljék és elhárítsák az útból az akadályokat.

Mik azok a kérdések, amelyekre az ügyvezetők keresik a választ?
Arra, hogy kikkel vegyem körül magam? Milyen a jó munkatárs, és hogyan tartsam meg őket? Ez egy örökzöld kérdés az ügyvezetőknél. A másik pedig a túlterheltség. A program során jönnek rá a vezetők arra, hogy mennyi mindent csinálnak, amit nem nekik kellene; és általában ezzel párhuzamosan jön a felismerés, hogy mennyi mindent kellene csinálniuk, amit viszont éppen azért, már mások helyett dolgozik, nem csinál. És mindemellett persze az, hogy hogyan tudják stabilan és folyamatosan növekedésben tartani a céget.

Hogyan látod, mik azok a hiányosságok, melyeket leggyakrabban kell kezelni az ügyfeleknél?
A legalapvetőbb hiányosság, hogy nincsenek képzett vezetők. Egy közúti ellenőrzés során az első dolog, amit megkérdeznek, az az, hogy van-e jogosultságom vezetni a gépkocsit. De képzeljük el, mi lenne, ha a cégek vezetőit, vagy az ország vezetőit megkérdeznénk, van-e jogosítványuk az adott intézmény vezetéséhez. Tehát a legfontosabb az, hogy lássuk, a vezetés egy szakma, és mint ilyen, rendelkeznie kell kompetenciával ugyanúgy, mint egy asztalosnak, szakácsnak vagy orvosnak. És ma a vezetők képzése sajnos még gyerekcipőben jár. Igaz, sok helyen elérhető, nem elég komplexen és nem elég gyakorlatias módon.

Mit tapasztalsz, mi jön létre a vezetőkben a program után, mind szemléletben, mind teljesítményben?
Az az érdekes, hogy nem kell megvárni a program végét. A felépítése miatt azonnali alkalmazási eredmények vannak, és a program konzultánsaként hihetetlen jó érzés végignézni azt a változást, ami végbemegy az ügyfelekben. Más szemmel néznek a környezetükre, az eseményekre, sokkal magasabb lesz a felelősségvállalásuk, holott előtte sem volt alacsony. Helyére kerül a józan ész, és mivel ez egy nagyon egyszerű vezetői eszközöket adó programsorozat, rendkívüli módon élvezik is. A résztvevői kör pedig egy összetartó csapattá kovácsolódik, keresik egymást, üzleti kapcsolatok jönnek létre közöttük.
A válság kapcsán a legtöbb cég kétségbe van esve; de a Power Programot végzett ügyvezetők közül egyik sem. Mindenki tudja, hogy mit kell tenni, bizakodóak és teszik a dolgukat. És azt hiszem, ez a legnagyobb érték.

Nézze meg rövid filmünket, melyen az egyik ügyfelünk elmondja, hogy milyen sikerei vannak a Power Program elvégzése után.

A filmhez kattintson ide!


Ha Ön is szeretné, hogy értékesítői, munkatársai, esetleg Ön is ilyen szép eredményeket érjen el, akkor ne hagyja ki a lehetőséget.
A most megnyitott, TÁMOP - Munkahelymegőrző támogatás képzéssel – pályázat lehetőséget biztosít Önnek, hogy európai uniós forrásokat vonjon be képzésire és mindezt önerő nélkül.
A Comline segít Önnek összeállítani a megfelelő akkreditált programot és megvalósítani.

Pályázzon velünk!

Amennyiben érdekli a pályázati lehetőség hívjon bennünket a 06-1-309-75-60 telefonszámon, vagy írjon nekünk e-mailt a
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. címre érdeklődés tárggyal és telefonos elérhetőségével.

Üdvözlettel:
Pető Éva
alapító

Comline Budapest Kft.
www.comline.hu

A Comline a Lépéselőny Virtuális Irodaház, a legnagyobb hazai üzleti közösségi portál

Tagjainak cégvezetési szakértője

 


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció, a gazdasági ismeretek gyakorlati alkalmazásának terepe. Lényeges, gyakorlatban használható információk egy helyen a fő HR és munka témákban: munkaerő, erőforrás fejlesztési, bérszámfejtés, munkaügy, TB. A szakügyintézők, szakmenedzserek, ügyintézők, fejlesztési tanácsadók kincsesbányája, akik a gazdálkodási kar, illetve a menedzsment kézikönyvek elvégzése után gyakorlati ötletek tárházát találják a tréning, állás interjúk, önéletrajz kezelés, munkaerő-felvétel, képzések, coaching, teljesítmény menedzsment témákban.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.