HR
A HR-hirdetések receptje Nyomtatás E-mail
2008. október 15. szerda, 18:00

GVH: A kakaófoltot a Vanish sem hozza ki


Konkrétumok, jól eltalált csatornák, egy jó szöveggel


Jó áron egyszerre több csatornán keresztül is hirdethet: minél több felületen helyezzük el a „csalit”, annál többek érdeklődését felkelti. A leglényegesebb persze a hirdetés szövege.

Mert nem mindegy, melyiket használja…A, „Tönk Bt. Könyvelőt keres! Jelentkezni: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. ” B, „Nagymúltú, stabil háttérrel rendelkező faipari cég, csapatbővítéshez kollégát keres könyvelői munkakörbe. Jelentkezzen a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. címen, ha szeretne hasznos tagja lenni, egy igazán jó csapatnak!”

Sokszor az anonimitás is előnyt jelent: egy KKV nevét nem minden munkavállalónak kell ismerni, illetve vannak multik, akikről csak a rossz hírek terjednek a piacon, és ezért nem jelentkeznek a hirdetéseikre.

A csomagban hirdetünk Magyarország legnagyobb állásportálján, a tesk.hu-n, a jobmonitor.hu-n, és pozíciótól függően egyéb kisebb portálokon.

A másik, 2007 ősze óta bevezetett Silver Light Pakk, mely a szakmunkásokat, fizikai munkásokat célozza. Más csatornákon, de szintén jól megfogalmazott szöveggel. A munkavállalóhoz a saját nyelvén kell szólni.

Ha pl. speciális szaktudás szükséges, használhatunk bátran szakkifejezéseket, úgyis csak arra a jelentkezőre van szükség, aki megérti, miről beszélünk.

Használja ki, a lehetőségeket, melyet a jó hirdetési szöveg és a megjelenési felületek hatásos kombinációja által nyerhet!


Sztancsek Mónika

TESK Tanácsadó Kft.


 

 

Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

Bővebben...
 
Egyre képzettebbek a magyarok Nyomtatás E-mail
2008. október 13. hétfő, 07:59

Egyre képzettebbek a magyarok


ÁFSZ: folyamatosan emelkedik a lakosság képzettségi szintje


Az elmúlt évtizedben jelentősen csökkent a legfeljebb általános iskolát végzettek aránya a 25-59 éves népesség körében, miközben számottevően emelkedett a közép- és felsőfokú végzettségűeké. Az aktív korúak átlagos képzettségi szintje közeledik az uniós átlaghoz - áll a lapunknak eljuttatott közleményben.

A javuló tendencia egyebek között a munkaerő-piaci képzéseknek is köszönhető, amelyek egy részét a Foglalkoztatási és Szociális Hivatal szakmai irányítása alá tartozó regionális képző központok bonyolítják le.

A kilenc regionális képző központban az elmúlt 15 évben közel félmillió felnőtt kapott rövidebb-rosszabb szakmai, nyelvi, illetve általános jellegű képzést, vagy vett részt elhelyezkedését elősegítő tréningen.


 

Tovább a teljes cikkhez →

Kérdése van a cikkhez? Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

Bővebben...
 
Jön az élethosszig tartó munka Nyomtatás E-mail
2008. október 08. szerda, 18:10

Szakítunk a passzív nyugdíjas élettel


Minden ötödik magyar munkavállaló arra számít, hogy csak 65 éves kora után vonul majd nyugdíjba. Sokan gondolják úgy, hogy nem rendelkezik elegendő megtakarítással a kényelmes nyugdíjba vonuláshoz. Nagyon úgy néz ki, hogy dolgos nyugdíjas évek elé nézünk, derül ki egy friss felmérésből.

A Kelly Services nemzetközi munkaerő-közvetítő és kölcsönző cég által készített felmérés során 115.000 dolgozó véleményét gyűjtötték össze összesen 33 országban - köztük több mint 4.000 magyar munkavállalóét.

Jónás Anikó, a Kelly Services ügyvezető igazgatójának véleménye szerint a felmérés eredménye jól mutatja, hogy sok munkavállaló kíván (a hivatalos nyugdíjkorhatárnál) tovább dolgozni - a társadalom fokozatosan szakít azzal a hagyományos nézettel, hogy a nyugdíjas kor elérésével valaki teljes mértékben visszavonuljon az aktív munkától. - Egyre több esetben figyelhetjük meg, hogy az emberek valamilyen formában tovább dolgoznak, legyen az egy részmunkaidős állás, valamilyen tanácsadói pozíció vagy éppen egy saját vállalkozás.

 

 

Eltűnőben az a gyakorlat, hogy valaki egyik nap még teljes munkaidőben dolgozik, majd másnaptól kezdve teljesen visszavonul az aktív élettől és nyugdíjasként tölti napjait - véli Jónás Anikó. - A szakképzett munkaerő világszerte tapasztalható hiánya azzal jár, hogy ezeknek az embereknek a számottevő hányada iránt igen nagy a kereslet - a munkáltatók igyekeznek őket az aktív dolgozók sorában tartani, mivel továbbra is számítanak tudásukra, ismereteikre - tette hozzá az ügyvezető.

Tovább a teljes cikkhez →

 


Kérdése van a cikkhez? Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

 

Bővebben...
 
Nagy Kreatív pr-tréning Nyomtatás E-mail
2008. október 01. szerda, 18:10

Nagy Kreatív pr-tréning

Pr-stratégia, a taktika, a tervezés és a végrehajtás

Hiánypótló, kétnapos tréninget hirdetett vállalati kommunikációs szakemberek számára a Kreatív Csoport, melynek tevékenysége idén bõvült a tréningszervezéssel. Október 8-án és kilencedikén a magyar pr nagyágyúi osztják meg tapasztalataikat a hallgatókkal. Ezeket az információkat a tankönyvekben nem találja meg.

A pr-stratégia, a taktika, a tervezés és a végrehajtás – címszavakban ezekkel foglalkozik a Kreatív Csoport szervezésében 2008. október 8-án (szerdán) startoló PR-TRÉNING.

A rendezvényen elismert ügynökségi és kommunikációs szakemberek tartanak elõadásokat a maximum húszfõs kiscsoportoknak.

A Kreatív Csoport tevékenysége idén bõvült a tréningszervezéssel. A Kreatív Csoport - az Avantgarde Group és a Lewis pr-ügynökség szakembereivel közösen -, a vállalati kommunikációs szakemberek számára indítja el a kétnapos PR TRÉNINGET.

A képzés elsõ napján foglalkoznak a pr-folyamatot hatékonnyá tevõ modern menedzsment módszerekkel, a stratégiai szintû kommunikációs látásmóddal és gondolkodással, az üzletileg értékelhetõ eredményekkel.Mindez jelentõs mértékben segítheti megérteni, hogy mit jelent a sikerorientáltság a pr-ben.

A TRÉNEREK: Bedy Krisztina (az Avantgarde Public Affairs senior tanácsadója)Pöltl Ákos (a Newzeus ügyvezetõ igazgatója) Schillinger Attila (az Avantgarde Group ügyvezetõ igazgatója) Az újságírói tapasztalatokkal is rendelkezõ Tóth Katalin – a Lewis PR vezetõ kommunikációs tanácsadója –, vezeti a második napot azzal a céllal, hogy a résztvevõk megértsék a pr lényegét, és a média mûködését.

Ezen a kurzuson lehetõség nyílik a hatékony pr-módszerek feltérképezésére, és a prezentációs technikák elsajátítására is.

A pr-es témán kívül még ebben az évben lesz médiajoggal, média és kríziskommunikációval, valamint médiaméréssel foglalkozó képzés.A jövõ évi tervek között újabb és a kommunikációs témaköröket szélesebb körben lefedõ tréning szerepel.

Forrás: Lépéselőny




Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

Bővebben...
 
Ítélet fénykép alapján? Nyomtatás E-mail
2008. szeptember 29. hétfő, 19:30

Ítélet fénykép alapján?

Csak egy benyomás

Míg az Egyesült Államokban és Kanadában az állásra jelentkezőnek sem a képe, sem neme, bőrszíne, családi állapota sem szerepelhet, a hazai munkaadók kiköthetik, hogy kizárólag fényképpel ellátott önéletrajzokból válogatnak. De vajon mennyit nyomnak a latban a fotók, szimpátia vagy intuíció alapján választanak-e a HR-esek?

A kiválasztással foglalkozó munkatársak mindennapos tapasztalata, hogy egy-egy állásra akár több száz jelentkező is pályázhat. Magam eddigi legnagyobb túljelentkezését egy könyvtári informatikusi pozícióról hallottam, igaz nem Magyarországon, hanem Belgiumban.

 

 

Egy meghirdetett állásra, összesen 998-an jelentkeztek. Hogy miként választották ki azt az első 150 embert, akik megkapták az első tesztelő feladatsort, nem tudom, de egy biztos, az önéletrajzok alapján. S az önéletrajzhoz fényképet is kértek.
Tovább a teljes cikkhez

 





Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!


Bővebben...
 
Jó pap holtig tanul Nyomtatás E-mail
2008. szeptember 23. kedd, 17:10

Adatbányászat a lízingpiacon

Hogyan barátkozzunk meg az élethosszig tartó tanulás gondolatával?

Folyamatosan lépnek be új iparágak, szakmák a gazdaság vérkeringésébe, s még új tudományágak is keletkeznek. Az élethosszig tartó tanulás immár alapvető követelmény a versenyre épülő világunkban. Meg tud-e felelni ennek a korosodó, munkahelyén talán már évtizedek óta változatlan feladatokat ellátó vagy éppen munkát kereső ember?


Bár régi a mondás, a társadalom sokáig az ellenkezőjét díjazta: tartotta magát az a nézet, hogyha valaki az iskoláit elvégezte, szakmát vagy főleg diplomát szerzett, az már "befejezett ember". Az életviteléhez, munkájához elegendő ismerettel rendelkezik, ennélfogva, további tanulásra miért volna szüksége?



Tovább a teljes cikkhez →

 



 



Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!



Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →





 

Bővebben...
 
Motiválás vagy lelki terror? Nyomtatás E-mail
2008. szeptember 20. szombat, 17:10

 Hogyan működhet optimálisan a teljesítményértékelési rendszer?


A vezetők többsége gyakran használja a teljesítményértékelési rendszert mint egyetlen motivációs eszközt, amivel egyúttal a kompenzációt is letudja.


Sok cégnél pedig a belső "rend" megteremtéséhez, a vezetés korlátlan tekintélyuralmának megteremtéséhez látnak benne eszközt.

Pedig nem vezet eredményre, ha a fegyelmezés eszközének tekintjük, de akkor sem ér semmit, ha ad-hoc módra végezzük, vagy ha az értékelést nem követi következmény.

Tovább a teljes cikkhez →


Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!



Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →





 

Bővebben...
 
Internet is adható juttatásként Nyomtatás E-mail
2008. szeptember 18. csütörtök, 18:10

Internet is adható juttatásként

A munkavállaló otthoni internet-használatának
adómentes térítéséről


Az Szja-tv. 1.számú mellékletének 7.11 pontja alapján adómentes a munkáltató által biztosított ingyenes vagy kedvezményes internethasználat. Milyen esetek tartoznak ide?

- a munkáltató engedélyezi munkavállalójának, hogy az általa előfizetett internet-hozzáférést díjmentesen vagy kedvezményesen használja,

- a munkáltató a munkavállaló számára internet-hozzáférést fizet elő, modemet vásárol és azt ingyen vagy kedvezményesen a munkavállaló használatába adja, (a tulajdonjog átruházása nélkül !)

- a munkáltató a munkavállalója nevére kiállított internethasználatról szóló, havi díjat tartalmazó számla ellenértékét a személynek megtéríti.

A számlázások persze, ahány szolgáltató annyiféleképpen történnek, de az internet forgalmának a számlában mindenképpen elkülönítetten meg kell jelennie.

Amennyiben a számlán nem szerepel elkülönítetten az internet díja, akkor a térítés nem adómentes juttatás.


Fontos tehát a hitelt érdemlő bizonylatokkal történő alátámasztás.

Forrás:
Vincze Márta
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
30/632-4268


 

Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!



Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →





 

Bővebben...
 
Karrier kezdődhet az ügyfélszolgálaton is Nyomtatás E-mail
2008. szeptember 11. csütörtök, 18:22

Karrier kezdődhet az ügyfélszolgálaton is

Nem könnyű ma elhelyezkednie a legtöbb frissdiplomásnak


Érthető, hogy sokan jelentkeznek call centeres munkára, mert úgy gondolják, hogy onnan könnyebb lesz majd előrelépni az adott vállalaton belül. Az ügyfélszolgálati állás azonban nehezebb, mint amire sokan számítanak...

Izgalmas kérdéskör volt napirenden az IIR napokban tartott szakkonferenciáján. Az ügyfélszolgálati munkával foglalkozó vállalati szakemberek előadásait hallgatva úgy érezte az ember, hogy egy cég életében minden munka fontos. Az adott vállalatnál a legtöbb külső kapcsolatot az értékesítési munkatársak mellett az ügyfelek igényeivel, megkeresésével foglalkozó call centeres kollégák tartják kézben, ezért kiemelt jelentőségű ez a feladat.

Színes, érdekes az ügyfélszolgálati munka, de nem könnyű - mondta Aponyi Ilona, a Citibank Zrt. lakossági üzletágának ügyfélszolgálati igazgatója. Mint hozzátette, legtöbb esetben a főiskolákról, egyetemekről kikerült frissdiplomások jelentkeznek erre a munkára, akik természetesen rövid időn belül - képzettségüknek megfelelő - más területre szeretnének kerülni.

Aztán jön a napi "verkli", kiderül, hogy nem is olyan könnyű ez a feladat és így többnyire már az elején, néhány nap vagy hónap után csalódva hagyják ott munkahelyüket, ritkább esetben kitartóak és pár év elteltével a cégen belül sikerül a váltás.

A fenti okok miatt az ügyfélszolgálatosoknál általában magas a fluktuáció, éppen ezért különösen nagy hangsúlyt kell fektetni a toborzás minőségére és a megfelelő motivációra. Aponyi Ilona szerint a legfontosabb, hogy a céget és a feladatokat is el tudják adni a jelentkezőnek. Fel kell készíteni őket, hogy mi vár rájuk, miből fog állni munkakörük, hogy pontosan tisztában legyenek azzal, mire számíthatnak.

Növeli a fluktuációt, ha az ügyfélszolgálatosok időközben értékesítői feladatokat kapnak, hiszen nagyon sokan idegenkednek ettől a munkától. A magas elutasítási arány, erős stresszhelyzet jellemzi ezt a munkát.

Karrierre vágynak...

Az ügyfélszolgálatosok ambícióját nehéz kezelni, ezért gyakorlati példákat kell felmutatni arra, milyen lehetőségeket kaptak az alkalmazottak a vállalatnál. Emellett biztosítani kell őket arról, hogy mindent megtanulhatnak a cégnél, amit csak akarnak - hangsúlyozta Aponyi Ilona.

A Citibanknál például már a belépő újoncok is tréningeken vehetnek részt, illetve folyamatos képzésekben részesülnek. Emellett coaching (személyes tréner) is foglalkozik velük, egy-egy alkalommal hat-nyolc órán keresztül figyelik az adott kollégát, akinek ezt követően tanácsokat adnak. Így biztosítják a call centeresek folyamatos fejlődését.

A fiatalok számára fontos a szakmai gyakorlat megszerzése, a későbbi álláskeresés során előny a szakmai képesítés mellett a munka során megszerzett tapasztalat is. Persze nem mindegy, hogy milyen területen, ezért szeretnének a fiatalok minél több területet megismerni, mindenbe belelátni.

Milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie?

Egy call centeres ügyintézőnek udvariasnak, pontosnak, empatikusnak, motiváltnak kell lennie, emellett nem árt, ha jól tudja rendszerezni a kapott ismereket. Ennél is fontosabb, hogy jól eligazodjon az adott informatikai rendszerben: tudja, hol találhatja meg minél gyorsabban a szükséges információt.

Ahhoz, hogy meg tudják tartani ezeket a munkavállalókat, elengedhetetlen, hogy megfelelő motivációs eszközökkel éljenek a vezetők. Ugyanakkor ez egy rendkívül nehéz feladat, hiszen számos összetevője van. Az is fontos, ki mennyi pénzt visz haza a cégtől, de ez nem elég. Minden egyes embert más motivál: valakinek elég, ha a felettese megkérdezi, hogy van ő és a családja, míg másnak az esik jól, ha minden nap megdícsérik legalább egy kicsit. Az adott vezetőknek kell látnia, hogy mivel lehet leginkább jobb minőségű munkára sarkallni az egyes alkalmazottakat. Tehát egyénre szabott motiválás szükséges, amit folyamatosan ismételni kell.

Kisbáró Edina, a Pécsi Vízmű Zrt. ügyfélkapcsolati és kommunikációs osztályvezetője arról számolt be, hogy náluk egyfajta rotációs rendszer vált be, vagyis amikor a kollégák beültek egymás helyére, és egy-egy órán keresztül egymás feladatait végezték. Mint mondta, rengeteget tanultak így egymástól, ráadásul a csapatszellemet is sikerült erősíteni.

Bár sok fiatal jelentkezik ügyfélszolgálatosnak, a konferencián megjelentek egyetértettek abban, hogy a leginkább bevált kolléga ebben a munkakörben a negyven év feletti, gyermekes nő. Emellett a huszonéves fiatalemberek is megfelelhetnek call centeresként, mert közülük sokan jó karrierlehetőséget látnak ebben az állásban.

 

Forrás: bankweb.hu


Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

Bővebben...
 
Szabálytalanok a munkáltatók Nyomtatás E-mail
2008. szeptember 09. kedd, 19:45

A munkáltatók nyolcvan százaléka szabálytalan

Nyáron is lecsaptak az OMMF ellenőrök: az ellenőrzött munkáltatók 79 százaléka működött szabálytalanul és a munkavállalók 32 százalékát érintette valamilyen jogsértés, szabálytalanság. A feketemunka az építőiparban, a vendéglátásban és a mezőgazdaságban burjánzik a leginkább. Arra is fény derült, hogy egy pincér akár 18 órát is dolgozhat és műszaki védelem nélkül dolgoznak az emberek az építkezéseken kánikulában.

A nyári időszaknak megfelelően elsősorban a szezonális foglalkoztatásban érintett ágazatokra, a nagyobb tömegek által látogatott rendezvényekre és az ott, időszakosan működő, valamint a munkavállalókat az átlagosnál is nagyobb mértékben veszélyeztető ágazatokra, munkahelyekre koncentráltak az Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Főfelügyelőség ellenőrzései.


Tovább a teljes cikkhez →

 

 


Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

Bővebben...
 
Túlsúlyosok kíméljenek! Nyomtatás E-mail
2008. szeptember 07. vasárnap, 17:45

Túlsúlyosok kíméljenek!


Drasztikus fellépés a túlsúlyos dolgozók ellen

Nem csak Amerikában kerülnek hátrányba az állásinterjúkon a túlsúlyos nők. A Világgazdaság által megkérdezett magyar fejvadász szerint nálunk ez kevésbé jellemző, ám bizonyos pozíciókban - asszisztens, recepciós - nem szívesen látják az aránytalanul kövéreket.


Az amerikai Yale Egyetem felmérésében megkérdezett kétezer nő több mint fele panaszkodott arról, hogy azért nem alkalmazták egy új állásban, mert elhízott.

Az Egyesült Államokban folyamatosan nő azon vállalatok száma, amelyek - felismervén az elhízás okozta egészségügyi kockázat meglehetősen jelentős költségvonzatát - megpróbálnak oly módon lefaragni a különböző betegségek okozta kiadásokból, hogy rábírják munkavállalóikat a rendszeres sportolásra, az egészséges táplálkozásra, akár pénzbeli vagy természetbeni ösztönzők segítségével is.

 

 


Tovább a teljes cikkhez →

 

 


Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Bővebben...
 
Hol kezdődik a szexuális zaklatás? Nyomtatás E-mail
2008. szeptember 04. csütörtök, 22:22

Teljesítménykényszer alatt a bérrendszer Hol kezdődik a szexuális zaklatás?

Szakadék a a nemzetközi és a magyar jog között


Sokan bagatellizálják el a szexuális zaklatást azzal, hogy a nőknek kellett volna erkölcsösebben viselkedniük - mondja Sipos Márta, munkajogász, aki szerint a probléma ott kezdődik, hogy a jogalkalmazó sem tudja pontosan, milyen meghatározás fedi le ezt a fogalmat, az eljárás pedig teljesen hiányos.

A magyar törvény nem veszi figyelembe, ha az illetőt "csak" zavaró módon bámulják, pedig a nemzetközi jog szerint már ez is, sőt, a szexuális töltettel bíró környezet kialakítása, a szexuális zsarolás is szexuális zaklatásnak minősül.


Három évvel ezelőtt nagy port kavart az az eset, amikor az egyik magyar cégről olyan információk szivárogtak ki, hogy szexuális zsarolást alkalmaz a főnök - meséli Sipos Márta. Egy újságíró azonban bekamerázva vett részt az állásinterjún, amely fényt derített a zaklatásra: felvette, ahogy ajánlatot tesz a főnök. - Itt ér körbe az ördögi kör, meg van kötve a magyar jogászok keze. A magyar bírói gyakorlat ugyanis nem ismeri el ezt a bizonyítékot, jogosulatlanul jutottak hozzá, így az elveszíti bizonyíték mivoltát.

Külföldön ezt például úgy oldják meg, hogy háromnál kevesebb ember nem lehet egy légtérben, így elvileg nem történhet ilyen. A nyugati országokban nemcsak részletesen ki van dolgozva a szexuális zaklatás fogalma és speciális eljárásokat alakítanak ki, nagyon ügyelnek az emberek tájékoztatására is, hogy mit tehetnek, hova fordulhatnak, ha zaklatás éri őket. Magyarországon még a szexuális zaklatás fogalma se tisztázott, társadalmi megítéléséről nem is beszélve - nyomatékosítja a jogi szakértő.





Tovább a teljes cikkhez →

 

 


Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

Bővebben...
 
Gondoljuk újra a kiválasztást! Nyomtatás E-mail
2008. szeptember 03. szerda, 16:22

Gondoljuk újra a kiválasztást!

Csoport, szervezetet, hivatás


A beillesztési programok nagymértékben segítik az egyének integrálódását a szervezetbe, de a hosszú távú kölcsönös megelégedettséghez gyakran ez nem elég.



Egy állás elnyerése általában nemcsak egy új munkakör betöltését jelenti. Feladataink és a teljesítményelvárások mellé kapunk egy egész csoportot, szervezetet, hivatást és lehetőségeket.

Minél könnyebben és hatékonyabban beilleszkedünk új munkahelyükre, annál hatékonyabban fogunk tudni teljesíteni.


Tovább a teljes cikkhez →

 

Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!



Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →





 

Bővebben...
 
Teljesítménykényszer alatt a bérrendszer Nyomtatás E-mail
2008. szeptember 01. hétfő, 22:22

Teljesítménykényszer alatt a bérrendszer

Egyenlő munkáért egyenlő bér


Egy szervezet bérstruktúrájának kialakításakor elsőként felmerülő kérdés, hogy vajon kompetencia vagy munkakör alapján mondjunk ítéletet a dolgozókról. Mégis melyikkel sarkallhatjuk őket nagyobb teljesítményre? Összeállításunkból kiderül, miként kapcsolható össze a bérezés a teljesítményértékeléssel, méghozzá úgy, hogy egyetlen munkavállaló se érezhesse igazságtalannak a rendszert.


A munka díjazására vonatkozó alapelv szerint az egyenlő munkáért mindenkinek bármilyen megkülönbözetés nélkül egyenlő bér jár. Az egyenlő bánásmód követelménye sérül, ha a munkáltató a munkavállalóval szemben hátrányos megkülönbözetést alkalmaz a munkabér megállapítása és biztosítása során. Nem jelenti az egyenlő bánásmód követelményének megsértését a munka jellege vagy természete alapján indokolt, minden lényeges és jogszerű feltételre alapított arányos megkülönbözetés.

 

 

A Munka törvénykönyve szerint a munkaköri besoroláson vagy teljesítményen alapuló munkabért úgy kell megállapítani, hogy az egyenlő bánásmód követelményének megfeleljen.


Tovább a teljes cikkhez →

 

 


Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Bővebben...
 
Rugalmasságot a munkaerő-kölcsönzésnek! Nyomtatás E-mail
2008. augusztus 28. csütörtök, 18:05

HR Rugalmasabbá tennék a kölcsönzést a személyzeti tanácsadók

Nagyobb jelentőséget biztosítana a munkaerő-kölcsönzésnek a törvénykezésben a Személyzeti Tanácsadók Magyarországi Szövetsége (SZTMSZ), amelynek munkaközvetítő tagjain keresztül tavaly hatezren tudtak elhelyezkedni. Ezzel a teljes munkaerő-közvetítési tevékenység 70 százalékát fedik le.

A munkaerő-közvetítő cégek sok területen közvetett úton járulnak hozzá a foglalkoztatás növeléséhez, munkahelyek létrejöttéhez - fogalmazott Csaposs Noémi, az SZTMSZ elnöke a szövetség által szervezett szakmai konferencia apropóján tartott sajtóbeszélgetésen csütörtökön.



Mint mondta, a 2004-ben munkaerő-közvetítő, -kölcsönző és vezetőkiválasztással foglalkozó cégek által alapított - mára 26 tagot számláló -szövetség célja a jogalkotásban való nagyobb részvétel, a magyar munkaerőpiac versenyképességének növelése, a foglalkoztatás bővítése, az esélyegyenlőség biztosítása érdekében.

 


Tovább a teljes cikkhez →

Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

Bővebben...
 
Kiválasztás: teszttel vagy anélkül? Nyomtatás E-mail
2008. augusztus 26. kedd, 22:02

Kiválasztás: teszttel vagy anélkül?

Tökéletes jelölt nincs, csak elég jó

Az interjúztatási technikák közül sokan csak azokat ismerik, amelyeket a lehető legegyszerűbb megkerülni, elvégre egy "Mi a három legrosszabb tulajdonsága?" típusú kérdésre nem nehéz felkészülni. Jobb, ha ezek a kérdések a feledés homályába merülnek, érdemes megpróbálni a pályázó személyiségének mélyéig hatolni az interjú, az értékelő központ vagy különböző tesztek segítségével.

Az elég jó szakembereket azonban nehéz megtalálni. Végig kell gondolni, milyen feladatkörre, milyen típusú szakembert szeretnénk felvenni, és ehhez milyen segítségre van szükségünk.

Tovább a teljes cikkhez →

Kérdése van a cikkhez? Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

Bővebben...
 
Miért menekülnek el a tehetségek? Nyomtatás E-mail
2008. augusztus 25. hétfő, 18:05

HR Miért veszítünk el egy tehetséget?

Sokszor akár milliókat is beleölünk egy-egy ígéretes munkatársunk fejlesztésébe, és amikor végre megérett egy felelősségteljesebb pozícióra, odébb áll. Megpróbálhatjuk tanulmányi szerződésekkel röghöz kötni, viszont ez nem elég ahhoz, hogy motivációs szintjét is fenntartsuk, és elköteleződését növeljük.


Az, hogy az egyén számára mennyi ideig motiváló egy munkahely, nagyon változó lehet. Attól is függ, hogy személy szerint kit mi motivál egy munkakör betöltésénél. Akinek a munka csak megélhetést jelent, annak nyilván elsősorban a pénz lesz a fontos és az első jobb ajánlatra odébb áll. Viszont egy ilyen külső motiváló erő gyorsan hatását veszíti, így az elégedetlenség gyorsan bekövetkezik. Ha valakit csak a külső tényezők motiválnak, mint a pénz vagy az elismerés, nagy bajban vagyunk, hiszen sosem tudunk eleget adni belőle.

 

 

A tehetségek esetében az a szerencsés helyzet, hogy általában erősen belülről motiváltak, azaz a munkavégzés önmagában jutalomértékű számukra. Saját teljesítményük az, ami elégedettséggel tölti el őket.

 





Tovább a teljes cikkhez →

Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Bővebben...
 
Kinek jó a határozott idejű munkaviszony? Nyomtatás E-mail
2008. augusztus 24. vasárnap, 22:10

Kötelezettségek, asztalon innen és túl

 

Kötelezettségek, asztalon innen és túl

Amikor elhangzik, hogy a munkáltató a hosszadalmas kiválasztáson sikeresen célba ért álláskereső számára határozott idejű munkaviszonyt ajánl fel, a pályázóban kétségek merülhetnek fel. Főként akkor, ha nem ismeri, hogy ezzel a fajta munkaviszonnyal a munkáltató is kötelezettséget vállal a munkavállalóval szemben. De kinek és mikor jó a határozott idejű munkaviszony? Milyen hátrányokkal és előnyökkel jár a munkáltató és a munkavállaló szemszögéből?

A Munka törvénykönyvének értelmezése szerint a munkaviszony határozott időre szól, ha a felek a határozott idő tartamát objektív feltételként meghatározott időpontban (naptárszerűen, pl.: munkaszerződés megkötésétől számított egy évi időtartamra, egy naptári hónapra, 50 munkanapra, stb.), meghatározott elvégzendő munkában (pl. aratás, vetés elvégzésére), meghatározott esemény bekövetkezése kikötésével (pl. valamely dolgozó gyesének megszűnése) vagy más alkalmas módon határozzák meg.

 Tovább a teljes cikkhez →

 

Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!



Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →





 

Bővebben...
 
Mitől családbarát a munkahely? Nyomtatás E-mail
2008. augusztus 17. vasárnap, 22:10

Mitől családbarát a munkahely?

profit megszerzésén túl is vannak szempontok

Családbarát munkahellyé válni számos előnnyel jár: segít a megfelelő munkaerő kiválasztásánál, növeli a dolgozók lojalitását, arról nem is beszélve, hogy javítja a vállalat imázsát a partnerek, vevők, illetve az állásvadászok előtt. Felmérésekből azonban látszik, hogy a munkáltatók sokszor nem ugyanazt gondolják a családbarát intézkedések alatt, mint a munkavállalók.


Napjaink vállalati céljai között, a profit megszerzésén túlmutatva, gyakran találkozunk olyanokkal, mint például a dolgozók elégedettsége, jó munkahelyi közérzete, munkájuk és magánéletük összehangolásának támogatása. Ez nagyban köszönhető a jelenleg egyik legdivatosabb PR eszköznek, a CSR-nak, azaz a vállalati felelősségvállalásnak, amely a dolgozók "kényeztetésén" túl kiterjed a környezetvédelem, az adományozás, a civil partnerség, a fejlesztés különböző területei, az etikus üzleti magatartás, a vállalati kultúra vagy éppen az HR stratégiák és az esélyegyenlőség területére is.

A CSR elterjedése hazánkban két okra vezethető vissza: az egyik a nemzetközi trend, amely a multinacionális vállalatoktól gyűrűzik a kkv-k irányába, a másik pedig a jól körülhatárolható imázsépítés, amely közvetetten ugyan, de komoly bevételt jelent a vállalatoknak.

 




Tovább a teljes cikkhez → 

 

 

Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!



Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →





 

Bővebben...
 
Újabb cafeteria toplista Nyomtatás E-mail
2008. augusztus 12. kedd, 06:10

Újabb cafeteria toplista

 


Különbözőek a fővárosi és a vidéki juttatási gyakorlatok


Az élet- és balesetbiztosítás a legnépszerűbb béren kívüli juttatás (31 százalék) a magyar munkáltatók körében, ami többek közt a hazai adózás sajátságainak is köszönhető - derül ki a Merces legújabb adataiból.

 Az élet- és balesetbiztosítást a munkába járás költségeinek megtérítése, valamint az alkalmazottak képzése követi a népszerűségi listán, 28-28 százalékkal - tudta meg a Világgazdaság Dalibor Jakustól, a Mercest működtető Profesia ügyvezető igazgatójától.

A felmérést részletesebben elemezve kiderül, hogy a két juttatás nem azonos csoportokra vonatkozik: amíg a munkába járás költségeit az alacsonyabban képzetteknek és az állami alkalmazottaknak térítik meg gyakrabban, addig a képzés inkább az amúgy is magasan kvalifikáltak és a magánszférában dolgozók kiváltsága.

A nemek közti különbségeknél szintén érdekességeket állapít meg a felmérés: e szerint kétszer annyi férfi kap magáncélra mobiltelefont, mint nő, és sokkal több férfi dolgozhat rugalmas munkaidőben, arról nem is beszélve, hogy notebookkal is ellátják őket.

 

Tovább a teljes cikkhez → 

 

 

Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!



Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →





 

Bővebben...
 
<< Első < Előző 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 Következő > Utolsó >>

22. oldal / 30

Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!

Jász-Pharma Bt.
Gubiczné Csejtei Erzsébet

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Fluid-Tech Hidraulika Keresked... Fluid-Tech Hidraulika Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Kránitz Renáta

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
PSS Energetikai Szolgáltató ... PSS Energetikai Szolgáltató és Kereskedelmi Kft.
Lévai Ibolya

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
AngolPiac
Szûcs János

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető