HR
Miért is jó - I. Nyomtatás E-mail
2008. május 27. kedd, 15:42

Miért is jó?

Miért is jó? Sorozatunk arra hivatott, hogy részletesebben megismertesse Önökkel szolgáltatási csomagjainkat, hogy bemutathassuk, mire vagyunk képesek, de elsősorban, hogy megmutassuk, mi haszna származik Önnek a mi munkánkból.

Az úgynevezett „Kiscsomagos szolgáltatások”, melyek a teljes személyzeti tanácsadás részterületeit fedik le, szinte egyedinek számítanak a piacon.

Létrehozásukkor a célunk az volt, hogy a szakértő kiválasztást elérhetővé tegyük a Kis- és Közép Vállalatok számára is, illetve, hogy megoldást adjunk az Ön kezébe, ha nem kívánja a teljes felvételi folyamatot kiadni a kezéből, de az egyes részeket mégis olyasvalakire bízná, aki teljes munkaidejében kiválasztással foglalkozik, így az átlagosnál sokkal több ideje és lehetősége van a megfelelő munkaerő kiválasztására.

A mostani első részben, a Platinum Pakk, Kibővített toborzási csomagunkat ismerhetik meg részletesebben, felhasználóbarát szemszögből. 

A szolgáltatási csomag a Teljeskörű személyzeti tanácsadás mintájára készült, a jelöltek toborzását, kiválasztását, és interjúztatását tanácsadóink végzik, Önnek már csak a rostán átjutott néhány pályázóval (3 – 5 fő) kell találkoznia, és közülük kiválasztani jövendőbeli kollégáját.

De hogy jutunk el addig a pontig, hogy már csak három – négy szakmai szempontok alapján megfelelt pályázóval ismertetjük meg?

A folyamat az igényfelméréssel, és a toborzással kezdődik: a hirdetés és az  kutatás eredményeként átlagosan 40 olyan jelölttel vesszük fel a kapcsolatot, akik szakmai pályázatuk alapján megfelelőek az Önök pozíciójára. Ezt egy telefonos megkeresés követi, amikor a pályázók váltási, jelentkezési szándékát ismerjük meg, és akiket érdekel a lehetőség és megfeleltek ezen a rövid előszűrésen, megbeszéljük az első személyes találkozás (tanácsadói interjú) időpontját. Az interjúztatás történhet egyénileg, illetve csoportos kiválasztással (AC), a módszer általában pozíció függvénye. Ezen a meghallgatáson személyesen megismerjük a pályázókat, képességüket, szakmai felkészültségüket, motiváltságukat. Bemutatjuk nekik a kínált pozíciót és az Önök cégét, eladjuk az állást a jelöltnek. Végül felkészítjük Őket a szakmai interjúra, az Önökkel való találkozásra.

Az egész folyamat, 10 munkanapot vesz igénybe, tehát az igényik felmérésétől számított 10 munkanapon belül a kiválasztott 3 – 5 fő szakmai anyagát a kezükben tarthatják.

Ez a fajta szolgáltatási csomag jórészt lefedi a kiválasztási folyamatot, költségét tekintve azonban jóval az átlagos közvetítői díjak alatt van. 

Így gyakorlatilag egy az átlagosnál alacsonyabb befektetéssel juthatnak hozzá egy olyan szolgáltatáshoz, melynek segítségével a megspórolhatják maguknak a felvételi folyamat lebonyolításával járó plusz munkát és időt, és elkerülhetik a rossz választással járó költségeket (mint a hirdetések feladása, a betanítás ideje alatt kiesett bevétel, annak a kollégának, aki a felvételiztetéssel foglalkozik, az elmaradt munkája.).

Nagy Orsolya

______________________________________________________

TESK Tanácsadó Kft.

1096 Budapest Thaly Kálmán u. 39.

Tel:        +36 1 279-07-07

Mobil:  +36 30 439-6783

Fax:        +36 1 466-05-49

e-mail:  Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Honlap: www.tesk.hu

 


Bővebben...
 
Miért is jó - II. Nyomtatás E-mail
2008. május 27. kedd, 15:42

Miért is jó?

"Miért is jó?" sorozatunk arra hivatott, hogy részletesebben megismertesse Önökkel szolgáltatási csomagjainkat, hogy bemutathassuk, mire vagyunk képesek, de elsősorban, hogy megmutassuk, mi haszna származik Önnek a mi munkánkból.

Az úgynevezett „Kiscsomagos szolgáltatások”, melyek a Teljeskörű Személyzeti Tanácsadás egyes részterületeit fedik le, szinte egyedinek számítanak a piacon.

Megalkotásukkor az volt a célunk, hogy a szakértő kiválasztást elérhetővé tegyük Önnek, egy Kis- vagy Közép Vállalat Vezetőjének is, vagy, hogy megoldást adjunk az Ön kezébe, aki nem kívánja a teljes felvételi folyamatot kiadni a kezéből. Így az egyes részeket olyanra bízza, aki teljes munkaidejében kiválasztással foglalkozik, így az átlagosnál sokkal több ideje és lehetősége van a megfelelő munkaerő kiválasztására.

A második részben, a GOLD PAKK, Hirdetési, toborzási csomagunkat ismerhetik meg részletesebben, felhasználóbarát szemszögből. 

A szolgáltatási csomag alapvető célja, hogy minél több lehetséges jelölttel ismerkedhessen meg. Így Önnek nagyobb lehetősége van rá, hogy személyiségében az Önök csapatába leginkább beleillő munkatársat válasszák ki. A szakmai rátermettség nem lehet kérdéses, hiszen a hirdetés mellett adatbázis-keresést is biztosítunk az Ön számára. Így gyakorlatilag a pályázók szakmai anyaga alapján (Önéletrajz, Motivációs levél) Tanácsadóink előre megszűrik a jelentkezőket, és csak a szakmailag megfelelő személyeket választják ki Önöknek. A szakszerű hirdetésnek köszönhetően pedig, biztosított a lehetőség, hogy a megfelelő képesítésű munkakeresőket nagy számban érjük el.

A szolgáltatási folyamat tehát a szokásos részletes igényfelméréssel kezdődik, majd a hirdetés megfogalmazásával és elhelyezésével a legnagyobb hazai állásportálon, a TESK egyre közismertebb honlapján, a jobmonitor.hu-n és egyéb kisebb hirdetőfelületeken. A hirdetés időtartama 2 hét, ezután Ön megkapja az összes jelentkező szakmai anyagát. A hirdetés elhelyezése után Tanácsadónk  kutatást végez, és 2 nap után eljuttatja Önhöz az itt talált munkavállalók anyagát, a munkavállaló telefonos megkeresését követően. A telefonos megkereséssel biztosítjuk a jelölt tájékoztatását a pozícióról, és garantáljuk az Ön számára, hogy csakis aktív és érdeklődő munkavállalóval áll szemben. Az  kutatás előnye, hogy a megrendeléstől számított 48 órán belül Ön már lehetséges kollégájának szakmai anyagát tarthatja a kezében.

A szolgáltatás nagyszerűen alkalmazható minden szakterületen ( a nagyon speciális pozíciókat leszámítva ), lehetőséget biztosít a munkavállalók nagy számban történő elérésére, és szakmai előszűrésére. Az  kutatást követő telefonos megkeresés pedig nagyszerű alkalom az Önök cégének népszerűsítésére, és egy közvetlenebb kapcsolat kialakítására.

A szolgáltatási csomagnak köszönhetően az átlagosnál alacsonyabb befektetéssel juthatnak hozzá nagy számban szakmailag felkészült munkavállalóhoz és megspórolhatják maguknak a toborzással és kereséssel járó plusz munkát és időt.

Nagy Orsolya

______________________________________________________

TESK Tanácsadó Kft.

1096 Budapest Thaly Kálmán u. 39.

Tel:        +36 1 279-07-07

Mobil:  +36 30 439-6783

Fax:        +36 1 466-05-49

e-mail:  Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Honlap: www.tesk.hu

 


Bővebben...
 
Miért is jó - III. Nyomtatás E-mail
2008. május 27. kedd, 15:42

Miért is jó?

Aki már ismeri rövid sorozatunkat, az tudja, hogy a hónapban újabb szolgáltatási csomagot ismertetek meg Önökkel, felhasználási szempontok szerint.
A célom azon felül, hogy megismerjék a nevünket, és valamelyest munkánkat, ismertetőm segítségével magabiztosan tudnak majd dönteni, ha új ember felvételére kerül sor. Remélhetőleg elérem azt, hogy általánosságban is érthetőbbé váljon a HR tanácsadói munka, illetve annak egyes lépései, részletei.

A TESK által kínált „Csomagos” szolgáltatásoknak alapvetően ez a célja. Vagyis, a teljes személyzeti tanácsadás egyes területeit fedik le, ezzel kínálva új lehetőségeket arra, hogy mindenki részesülhessen ebből a szakszerű szolgáltatásból.

Harmadik részben a GOLD DATABASE, toborzási csomagunkat ismerhetik meg részletesen.

A szolgáltatás segítségével bővíthetik toborzási forrásainkat. Előnye a gyorsaság, és a szakmai szűrés.

A lényeg: ha Önnek sürgős a felvétel, és új kollégájának meg kell felelnie bizonyos szakmai elvárásoknak, ez az, amire szüksége van.
Amint Ön megkeres minket, és megállapodunk az együttműködésről, Tanácsadónkkal egyeztet a már jól bevált igényfelmérő alapján. Mikor mi már tisztában vagyunk az Ön feltételeivel és elvárásaival, megkezdjük a keresést. Csak keresést. Hirdetés nélkül. Nem kell, hogy saját hirdetése mellett még nálunk is befizessen egyre.
Az Ön elvárásainak megfelelően választjuk ki a jelölteket adatbázisainkból. Az így fellelhető pályázók száma 200.000 és 300.000 fő közé esik. Mi telefonon megkeressük a szakmailag megfelelő embereket, így biztosítva, hogy csak aktív munkakeresőkkel lépjen kapcsolatba. És mindez 48 óra leforgása alatt.

Összegezve: Megállapodásunktól számított 48* órán belül Ön a kezében tarthatja jelöltjeinek anyagát, akiket adatbázis-kutatás segítségével érünk el. Gyors, megbízható, hatásos.

Ha kérdése van, szokásos elérhetőségeinken megtalál, állunk rendelkezésére.

(* a 48 óra természetesen munkanapokon értendő)


Nagy Orsolya

______________________________________________________

TESK Tanácsadó Kft.

1096 Budapest Thaly Kálmán u. 39.

Tel:        +36 1 279-07-07

Mobil:  +36 30 439-6783

Fax:        +36 1 466-05-49

e-mail:  Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Honlap: www.tesk.hu

 


Bővebben...
 
Miért is jó - IV. Nyomtatás E-mail
2008. május 27. kedd, 15:42

Miért is jó?

A bemutató sorozat utolsó, befejező részéhez érkeztünk. Az eddigi szokásoktól eltérően most egyszerre két szolgáltatásunkat is bemutatom Önnek. A hasonlóság, hogy mindkettő „Hirdetési Csomag”, tehát egy szakszerűen megfogalmazott, anonim hirdetést jelentetünk meg, egyszerre több felületen is! A különbség: a megszólítottak köre. Nem lehet ugyanis minden munkavállalóhoz egyforma csatornákon keresztül eljutni.

A hirdetések receptje: konkrétumok, jól eltalált csatornák, egy jó szöveggel. Ezeket vegyítve sikerre számíthatunk.

 

Az egyik, már 2006 óta létező és bevált szolgáltatásunk: a „Hirdetési Csomag”, vagyis a Silver Pakk. Mely a közép és felsőfokú végzettségűeket célozza meg. Előnye, hogy jó áron, egyszerre több csatornán keresztül is hirdethet. Ez fontos, hiszen minél több felületen helyezzük el a „csalit”, annál többek érdeklődését felkelti. Lényeges a hirdetés szövege!

Mert nem mindegy, melyiket használja…

A,         „Tönk Bt. Könyvelőt keres! Jelentkezni: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

B,         „Nagymúltú, stabil háttérrel rendelkező faipari cég, csapatbővítéshez kollégát keres könyvelői munkakörbe. Jelentkezzen a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. címen, ha szeretne hasznos tagja lenni, egy igazán jó csapatnak!”

Sokszor az anonimitás is előnyt jelent: egy KKV nevét nem minden munkavállalónak kell ismerni, illetve vannak multik, akikről csak a rossz hírek terjednek a piacon, és ezért nem jelentkeznek a hirdetéseikre.

A csomagban hirdetünk agyarország legnagyobb állásportálján, a tesk.hu-n, a jobmonitor.hu-n, és pozíciótól függően egyéb kisebb portálokon.

 

A másik, 2007 ősze óta bevezetett Silver Light Pakk, mely a szakmunkásokat, fizikai munkásokat célozza. Más csatornákon, de szintén jól megfogalmazott szöveggel. A munkavállalóhoz a saját nyelvén kell szólni. Ha pl. speciális szaktudás szükséges, használhatunk bátran szakkifejezéseket, úgyis csak arra a jelentkezőre van szükség, aki megérti, miről beszélünk.

Tanácsadóink tapasztalatuknak és szaktudásuknak köszönhetően tudni fogják, milyen kulcsszavakkal kelthető fel a célcsoportunk érdeklődése.

A csomagban Ön hirdethet a tesk.hu-n, expressz.hu-n és a Szuperinfo laphálózatban.

 

Használja ki, a lehetőségeket, melyet a jó hirdetési szöveg és a megjelenési felületek hatásos kombinációja által nyerhet!


Nagy Orsolya

______________________________________________________

TESK Tanácsadó Kft.

1096 Budapest Thaly Kálmán u. 39.

Tel:        +36 1 279-07-07

Mobil:  +36 30 439-6783

Fax:        +36 1 466-05-49

e-mail:  Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Honlap: www.tesk.hu

 


Bővebben...
 
Vállalati tehetséggondozás: jól neveltek Nyomtatás E-mail
2008. május 26. hétfő, 06:30

Várható HR rendezvények

Kikre vadásznak?

Nem az eminens tanulókat vagy a zseniket, hanem a cég filozófiájához akarva-akaratlanul igazodó, elhivatott munkavállalókat becsülik meg leginkább a vállalatok.     

"Van, ahol még csak ösztönösen foglalkoznak ilyesmivel, de több cégnél már komplett tehetségmenedzsment-programot dolgoztak ki. A tehetséggondozás fontosságával ma már általában tisztában vannak a hazai szervezetek, de - sajátos magyar átokként - a megvalósításra már nincs meg mindig az elszántság vagy a pénz" - summázza ez irányú tapasztalatait Mohácsi Gabriella, a Hay Group Management Tanácsadó Kft. vezető tanácsadója. A beosztott-toborzástól a felső vezetői utánpótlás kiválasztásáig ívelő, a leghatékonyabb munkaerő "kitermelésével" foglalkozó folyamat tudatos levezénylése csak Magyarországon számít újdonságnak. Amerikában már az 1950-es években, a hosszabb távú, évtizedes üzleti előrejelzések és tervek bevezetésével párhuzamosan felvetődött, hogy a szervezetben kulcsszerepet betöltő dolgozók, elsősorban a vezetők egyéni pályájával is tervszerűen kellene foglalkozni - állítja a tehetségmenedzsment egyik gurujának számító amerikai Peter Capelli a Human Resource Executive című szakmagazinban nemrég megjelent cikkében. A felismerést tett követte, és az elmúlt évtizedekben tökéletesített, világszerte elterjedt módszertan az ezredforduló után begyűrűzött Magyarországra is.

Tovább a teljes cikkhez →

Kérdése van a cikkhez? Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében? 

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →


Bővebben...
 
Teljesítménybérezés - múló divat csupán? Nyomtatás E-mail
2008. május 26. hétfő, 06:10
Teljesítménybérezés - múló divat csupán?

Sokszor diszfunkciókhoz vezet


A teljesítménybér (angolul: Pay for Performance) sok vállalatnál a korszerű vállalatvezetési módszerek megtestesülésének számít. A tapasztalatok szerint azonban ezek a módszerek tiszavirág-életűek, gyakran pusztán mítoszok, amelyek hamarosan eltűnnek a divat következő hullámával.

Az ilyen divatok sajátossága a gyors, de rövid kezdeti siker és az újrakezdés izgatott hangulata: a menedzserek gyorsan átveszik például a teljesítménybérezés módszerét, mert mások is ezt teszik. Az új módszerek azonban gyorsan eltűnnek a piacról, mert sokszor diszfunkciókhoz vezetnek. Egyes vezetők azonban egy ideig még kitartanak, mivel másoktól is ezt látják. Ez a "hősies kitartás" figyelhető meg a teljesítménybérezés esetében is.

Tovább a teljes cikkhez →


Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!



Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →





 

Bővebben...
 
Öt trend, ami drasztikusan átalakítja a munkát Nyomtatás E-mail
2008. május 23. péntek, 06:10
Öt trend, ami drasztikusan átalakítja a munkát

Richard Watson Jövő-dosszié című könyvében a következő öt évtizedre jósol. E cikk középpontjában a munka áll.


1. Munkaerőhiány, mobilitás, vándorló munkavállalás

A globalizáció két irányban hat. Egyrészt kevés szakértelmet igénylő állások millióit veszítjük el azért, mert az ilyen munkákat olcsóbban el lehet végeztetni Kínában, Indiában vagy Afrikában. Másrészt viszont lényegtelen szemponttá válik a földrajzi hely, a magas szintű szakképzettséget igénylő munkák sem helyhez kötöttek többé. Ezért a gazdasági társaságok globálisan toborozzák majd a dolgozóikat, s a dolgozók hol ebbe, hol abba az országba költöznek majd. Még az sem lesz ritkaság, hogy a dolgozó nem abban az országban él, ahol állásban van. Gyengül az alkalmazottak kötődése a cégükhöz, cégek iránt el nem kötelezett dolgozók keresik majd a mindenkori legjobb lehetőségeket a piacon. Fölerősödik a fordított munkaerő-vándorlás trendje is: az Egyesült Államokból visszatérnek Indiába az onnan kivándorolt munkavállalók, mert jobb munkalehetőségeket találnak otthon. A leginkább sokkoló jelenség azonban a születések számának csökkenése következtében szinte minden országban fellépő munkaerőhiány lesz.

2. Egyensúly munka és magánélet között
3. Technika és automatizálás
4. Vállalatok társadalmi felelősségvállalása
5. Fiatal nemzedék

Tovább a teljes cikkhez →


Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!



Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →





 

Bővebben...
 
Tanácsok és tippek, hogyan bánjunk a főnökkel Nyomtatás E-mail
2008. május 22. csütörtök, 06:10

Tanácsok és tippek, hogyan bánjunk a főnökkel

Önnek milyen főnöke van?

A magyar vezetők nem kifejezetten a kedvességükről híresek. Tisztelet a kivételnek, a legtöbb magyar menedzser módszeresen gyötri a munkatársait. Jó esetben szeszélyes és távolságtartó vagy temperamentumos, rossz esetben egyenesen szívtelen zsarnok. Ugyanakkor a napunk harmadát a munkahelyünkön töltjük – nem mindegy, milyen hangulatban. Határozza meg, az ön főnöke melyik típusba tartozik és bánjon vele érdeme szerint.

A stresszes

Soha nincs semmire ideje, utoljára két éve mosolygott, akkor, amikor bemutatták a felügyelő bizottsági tagoknak. A legtöbbször sápadt és fáradt, kedvenc kiszólása, hogy “hülyékkel vagyok körbevéve”.

A legnagyobb gond ezzel a típussal, hogy nem lehet vele a problémákról beszélni, mert úgy érzi, csak nyaggatják őt. Egyetlen dolog, amit tehetünk, hogy konfliktus esetén mi magunk mindig megőrizzük a hidegvérünket és lehető legkisebb támadási felületet hagyunk.

A törtető

Karrier mindenáron – akár a kollégái testén keresztül is. Az ilyen típusú vezetőknél a leggyakoribb, hogy sógort, komát, jóbarátot  próbál csinálni a munkatársaiból,  akiket azután gátlástalanul ki is használ a saját érdekei szerint.  A barátság pedig csak addig maradhat fenn, amíg nem jelent veszélyt a versenytárs az ő karrierjére.
Tartsa magát távol az ilyen emberektől. Legyen mindig korrekt, egyértelmű, és húzzon határozott vonalat munka és magánélet között. 



Az ellenőr

Az asztala mindig patyolat tiszta, minden a helyén van, csend, rend, fegyelem és áttekinthetőség uralkodik. A ceruzák párhuzamosan fekszenek a tartóban és mindig mindegyik tökéletesen ki van hegyezve. Az ellenőr legszívesebben mindig mindent saját maga csinálna, mert úgy véli, csak az lehet tökéletes, amit ő tesz le az asztalra.
Nehezebb őket kezelni, mint a törtetőket. De nem lehetetlen: hagyja, hogy úgy érezzék, a fontos döntések mindig az ő kezében vannak. Aprólékosan tartsa be a szabályokat, ha ilyen főnöke van, és ragaszkodjon a munkaköri leírásban szereplő feladatokhoz, a szerződésében álló feladatokhoz. Mindig pontosan határozzák meg az elérendő célt – és az oda vezető út részleteire is térjenek ki.
Az ellenőr típus életében a kezdők és a kreatívok jelentenek veszélyt, mert ők a potenciális hibaforrás, akik felboríthatják a napi rutint.


A hajcsár

Aki folyamatosan túlórázik és hétvégén is dolgozik, csak hogy szív melengető statisztikai adatokat szállíthasson a hajcsárnak, az egy időre az istálló legjobb lova lehet. De vigyázat: a hajcsár soha nem elégszik meg semmivel, mindig emeli a tétet. Egyre többet és többet követel – míg a mindig teljesíteni akaró munkatárs azt nem veszi észre, hogy három éve nem volt szabadságon, és egyedül él család, barátok, hobbi nélkül.
A ma bele kell húznunk és a erre ugye van még ideje mondatokat hallani tőle a legtöbbször.

Ha azt érzi, hogy túl nagy a nyomás önön, kérjen tőle időpontot és mondja el neki, hogy kevesebb fontos feladatot szeretne mostantól, hogy a jelenlegi projektre teljes szívvel koncentrálhasson.

A hozzáértő

Ha szerencséje van, a főnöke kompetens és szociálisan is érzékeny. Ilyen, ha mindig arra törekszik, hogy megoldást találjon a felmerülő problémákra. Gondok a legszuperebb csapatban is vannak, csak egyes vezetők képesek emberként is, nem csupán alkalmazottként is tekinteni a munkatársaikra. Nem csak a team munkája és teljesítőképessége jár a fejében, de alkalomadtán még meg is dicséri a beosztottjait. Örüljön a szerencséjének és élvezze a kreativitásra, szabadságra és átlagon felüli teljesítményre ösztönző hangulatot.


Forrás: Lépéselőny

Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!



Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →





 

document.
Bővebben...
 
Merces - rosszul keresnek a médiások és marketingesek Nyomtatás E-mail
2008. május 20. kedd, 06:45
Bruttó 265 ezer forint az átlag

Bruttó 256 ezer forint az átlag


A média- és marketingágazat fizetései elmaradnak attól a szinttől, ami a köztudatban él róluk - áll a Merces bérinformációs portál tanulmányában.

Annak, aki ügynökségektől ügyféloldalra pártolna át, főleg banki vagy IT irányban érdemes keresgélnie.

Bruttó 256 ezer forint a média- és a marketingszakmában Magyarországon elérhető átlagfizetés - ezzel a két népszerű szektor holtversenyben mindössze a 13-14. helyre került a munkaterületek versenyében a Merces bérinformációs portál adatai szerint.

A felmérés készítői szerint viszont a többi slágerszakma esetében helytállóak a sztereotípiák: a rangsort a leasing, az informatika, a gyógyszeripar, a bankszektor, a tanácsadás és a biztosítási terület vezeti, 281-351 ezer forint közötti bruttó átlagbérrel. Az ügyféloldalon dolgozó marketingesek fizetése a munkahelyüknek megfelelő szektorba számított bele, ez a felmérés is igazolja tehát, hogy az ügynökségi bérszint némileg elmarad attól, amit a cégek marketingesei keresnek.

Tovább a teljes cikkhez

Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!



Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →





 

Bővebben...
 
Hogyan határozzuk meg a keresett munkatárs profilját? Nyomtatás E-mail
2008. május 20. kedd, 06:20

HR

 Hol kezdődnek a gondok?

A felvétel maga is egy komplett folyamat. Jól meghatározható állomásai vannak, amelyeket egytől-egyig helyesen kell végezni ahhoz, hogy a végeredmény jó minőségű legyen. Mit jelent itt, hogy jó minőségű? Munkatárs-felvétel esetében azt, hogy a felvett jelölt megfelel az elvárásoknak, képes azonosulni a vállalati célokkal, kihívást jelent számára az új munkaköre. Valljuk be, ilyen tökéletes végeredmény kevésszer születik. Ennek pedig az oka, hogy a folyamatunk menet közben kisiklik, és ahol kisiklott, onnantól kezdődnek a problémák.

Egy teljes felvételi folyamat a következő, legfontosabb elemekből áll:

1. Szervezeti igény felmerülése

2. Munkakör pontos meghatározása

3. A szervezet felkészítése az új munkatárs fogadására

4. Toborzás előkészítése

5. A poszt betöltéséhez szükséges kompetenciák azonosítása

6. Toborzás

7. Kiválasztás

8. Jelöltek bemutatása

9. Döntés / felvétel, munkába állás

10. Betanulás

11. Gyakornokság

De kezdjük mindjárt az elején – hogy szükség van egy új munkatársra, azt viszonylag egyszerűen felismerjük: túlterheltek vagyunk, vagy valamely munkatársunk válik azzá; de lehet, hogy épp egy, már nálunk dolgozó kolléga nincs a helyzet magaslatán, és többszöri próbálkozásunk ellenére sem változtat ezen a helyzeten. Tehát új munkaerőre van szükség.

Tovább a teljes cikkhez 

Kérdése van a cikkhez? Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében? 

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →


Bővebben...
 
Eltűrik a dolgozók a diszkriminációt Nyomtatás E-mail
2008. május 15. csütörtök, 06:20

Eltűrik a dolgozók a diszkriminációt

 A bejelentések csökkentek, de valószínűleg nincs kevesebb probléma

A munkahelyi diszkriminációs ügyek csökkenésének egyik oka, hogy az elbocsátástól, nehéz elhelyezkedéstől tartva a munkavállalók inkább elfogadják a jogsértéseket. A másik ok, hogy a biztosi intézménynek nincs jogköre a versenyszférában fellépni ilyen kérdésben - fejtette ki Kállai Ernő biztos az Országgyűlés foglalkoztatási és munkaügyi bizottságának keddi ülésén.


Egyhangúlag általános vitára alkalmasnak találta az Országgyűlés foglalkoztatási és munkaügyi bizottsága keddi ülésén a nemzeti és etnikai jogok országgyűlési biztosának a múlt évre vonatkozó beszámolóját.


Kállai Ernő biztos elmondta: bár a panaszos ügyeik száma a múlt évben csaknem 20 százalékkal volt több, mint az előző évben, viszont a munkahelyi diszkriminációval kapcsolatban kevesebben fordultak hozzájuk, mint korábban. Ennek egyik oka, hogy a munkavállalók inkább elfogadják a jogsértéseket, mert tapasztalataik szerint, ha szóvá teszik ezeket, akkor nemcsak az munkahelyükről bocsátják el őket, de máshova is nehezebb elhelyezkedniük. A másik ok, hogy a biztosi intézménynek nincs jogköre a versenyszférában fellépni a munkahelyi diszkriminációs ügyekben, az Egyenlő Bánásmód Hatósághoz továbbítják az ilyen panaszokat.

Forrás: HR portál


Tovább a teljes cikkhez 

Kérdése van a cikkhez? Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében? 

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →


Bővebben...
 
Hogyan kell bánni a távmunkásokkal? Nyomtatás E-mail
2008. május 09. péntek, 06:22

Hogyan kell bánni a távmunkásokkal?

 Figyelik az otthoni munkát

Alapos előkészítő folyamatra van szükség a távmunka bevezetésekor humán erőforrás menedzsment oldalról. Cikkünkben a vezető fontosabb feladatait vesszük számon. Egy megfelelő rendszer és jól működő kommunikáció kialakításával ugyanis elérhetik a cégek, hogy a távmunkások is megbecsült dolgozónak érezzék magukat.

Munkakörök kialakítása, munkaköri leírások


Döntő feltétel, hogy a távmunkát jól átgondolt szervezeti keretben az arra alkalmas vezetők irányítsák, szervezzék, illetve arra alkalmas és felkészült munkavállalók végezzék. Fontos eleme a távmunkahely kialakításának a "távmunkásítandó" munkakörök vizsgálata és a kapcsolódó feladatok (például a szakmai munkáról vagy annak néhány aspektusáról készített rendszeres havi kimutatás/jelentés a vezetőség részére vagy a szabadságolási terv osztályszintű elkészítése).

Tovább a teljes cikkhez →

 

Kérdése van a cikkhez? Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében? 

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →


Bővebben...
 
Árnyékként követik a jobb kommunikációra vágyó főnököt Nyomtatás E-mail
2008. május 08. csütörtök, 06:22

Shadow coaching

Shadow coaching

Rengeteg konfliktust elkerülhetnének a vezetők, ha foglalkoznának kommunikációjuk fejlesztésével. Erre több módszer is létezik, ezek közül egyre többen hisznek a shadow coachingban, amikor is árnyékként követi az illetőt a kirendelt coach egy napon keresztül, hogy megfigyelje, miként bánik a dolgozókkal.

A közvetlen munkatársi viszonyban a kommunikáció hatékonysága jelentősen befolyásolja az olyan területeket, mint a motiváció, a visszajelzés, a csapatszellem kialakítása, az értékek és a jövőkép kialakítása, de közvetett hatása van a munkavégzés hatékonyságára is.

kommunikáció egy olyan képesség, ami tanulható, és gyakorlás által fejleszthető. Alapvetően két dolgot kell megtanulni: hatékonyan beszélni és figyelmesen hallgatni.

Tovább a teljes cikkre →

 

Kérdése van a cikkhez? Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében? 

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →


Bővebben...
 
A családbarát cégek fogják elszipkázni a tehetségeket Nyomtatás E-mail
2008. május 07. szerda, 06:22

A családbarát cégek fogják elszipkázni a tehetségeket

Pályázat családbarát munkahely díjra


Érdemes a cégeknek családbaráttá válni, hiszen a felmérések szerint számos gazdasági előnyhöz is juthatnak ezáltal.

Idén május végéig jelentkezhetnek a vállalatok a családbarát munkahely díjra. A pályázat formáját megújították, így egyebek között szigorúbb ellenőrzésre számíthatnak a díj elnyeréséért induló társaságok.
A családos férfiakra is figyelni kellA családos férfiakra is figyelni kell

Több újítással találkozhatnak a családbarát munkahely pályázaton részt vevő cégek. Egyrészt teljes egészében megváltozott adatlapot kell kitölteniük, amely rengeteg új kérdést tartalmaz – közölte az mfor.hu-val Makár Orsolya, a Szociális és Munkaügyi Minisztérium (SZMM) Nők és Férfiak Társadalmi Egyenlősége Osztályának munkatársa.

Szerinte ennek már régen itt volt az ideje, hiszen a kilenc év alatt - ennyi ideje indult a pályázat – a munka és magánélet egyensúlyának kérdésével foglalkozó szakma rengeteget fejlődött, emellett az új európai és magyar irányvonalaknak is meg kell felelni.

Tovább a teljes cikkre →

 

Kérdése van a cikkhez? Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében? 

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →


Bővebben...
 
Várható HR rendezvények Nyomtatás E-mail
2008. május 05. hétfő, 06:30

Várható HR rendezvények

Hová menjünk májusban?


2008. május 5.: UMB-TÜV Környezetirányítási Megbízott tanfolyam ISO 14001
2008. május 5.: Érzelmi intelligencia
2008. május 5. :     Vállalati Belső auditor ISO 9001:2000 tanfolyam
2008. május 6. :     HR controlling
2008. május 6.: Magyar Nyelvű OT/OPQ (Tesztek a munka világában)
2008. május 7.: Gold's Gym
2008. május 7.: LEAN menedzser képzés (PL-0641)
2008. május 8.:     Tárgyalástechnika
2008. május 8.:     Just-In-Time - JIT
2008. május 8.: Ingatlan lízing szakember továbbképzés
2008. május 9.:     Esélyegyenlőség a munkahelyeken
2008. május 9.:     Business Coach Akadémia bázis kurzus: Coach önismeret
2008. május 9.:     VSM - értékáramelemzés képzés
2008. május 9.:     Tréner tanácsadó képzés
2008. május 13.: Egységes iratkezelés a közszférában - az iktatásról a levéltárig
2008. május 14.: Rendszeres és nem rendszeres juttatások elszámolása - Egészségbiztosítási ellátások 2008-ban
2008. május 14.: I. Országos HR Benchmark Konferencia
2008. május 15.: Captain szakértő
2008. május 16.: Dr. Csernus a pénzről és az üzletről
2008. május 17. : Nemzetközi pénzügyi menedzsment
2008. május 19.: Munkatársak professzionális kiválasztása
2008. május 19.: Six Sigma Green Belt tréning (II.)
2008. május 19.: A jövő stratégiája - Üzleti időutazás
2008. május 21.: VDA 6.5 Termékaudit
2008. május 21.: A nyugdíj melletti foglalkoztatás szabályainak módosítása, aktuális kérdései
2008. május 21.: Top Talent Management szeminárium
2008. május 21.: TESK HR Cafe
2008. május 22.: Teljesítményértékelő beszélgetés a munkatársakkal
2008. május 22.: Kommunikáció mesterfokon
2008. május 22.: A munkaviszony szabályos megszületésének gyakorlata
2008. május 22.: Külföldi és belföldi kiküldetések elszámolása szabályosan
2008. május 23.: Esélyegyenlőség a munkahelyeken
2008. május 23.: BMC - Business- és menedzsment Coach képzés az Európai Coaching Szövetség (ECA) képzőintézeténél: 3. modul - A Coaching beszélgetések struktúrája
2008. május 23.: Business Coach Akadémia tematikus kurzus: Munka/Magánélet egyensúly problémák kezelése coachinggal
2008. május 23.: Kaizen tevékenység - 5S
2008. május 24.: Vizualizálás - PDCA - Poka-Yoke
2008. május 26.: Időgazdálkodás
2008. május 26.: QMF-TÜV Intenzív Minőségirányítási Szakember TÜV Akademia
2008. május 27.: 18. Országos Humánpolitikai Konferencia és Kiállítás
2008. május 27.: Angol nyelvű OT/OPQ és AC/DC (Tesztek a munka világában és Értékelő-Fejlesztő Központ kombinált képzés)
2008. május 28.: Oktatásszervezés - tréningmenedzselés
2008. május 30.: TPM - géphiba csökkentés

 

Forrás: HR Club

Kérdése van a cikkhez? Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében? 

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →


Bővebben...
 
Fény derülhet a dolgozók hűtlenségére Nyomtatás E-mail
2008. május 05. hétfő, 06:20

Fény derülhet a dolgozók hűtlenségére

 Költségcsökkentés HR kontrollinggal


A munkavállalók mentális állapotáról, elkötelezettségéről és lojalitásáról is képet kaphatnak azok a cégek, akik HR kontrollingot alkalmaznak. Az emberi erőforrás hatékonyságát mérő rendszer várhatóan széles körben el fog terjedni a következő években a kis- és középvállalatoknál és a nagyobb cégeknél egyaránt.

A HR kontrolling olyan prognosztikai és döntéstámogató eszköz, amely felhívja a vezetés figyelmét arra, hogy a vállalkozásoknál hol folyik pazarló gazdálkodás az emberi erőforrásokkal.

Megmutatja a létszám- és bérgazdálkodási anomáliákat, illetve jelzi a kiválasztási és képzési költségek hatékonyságát.

Képet ad a munkavállalók mentális állapotáról, elkötelezettségéről, lojalitásáról - és ez csak néhány felhasználási lehetősége a HR kontrollingnak - tudta meg az mfor Angyal Gábortól, a humánügyviteli szoftverek és megoldások szolgáltatásával foglalkozó Nexon Kft. munkatársától.

Tovább a teljes cikkre →


Kérdése van a cikkhez? Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében? 

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →


Bővebben...
 
Rekordfizetés négyhónapnyi munkáért Nyomtatás E-mail
2008. április 28. hétfő, 06:20
Rekordfizetés

 Nem volt gond a veszteség




Több mint 11 millió dolláros (közel 1,8 milliárd forintos) fizetést kapott a Delta Airlines vezérigazgatója tavaly négy hónap után - írja az msnbc.com. Richard Anderson fizetése azért lett érdekes, mivel a harmadik legnagyobb amerikai légitársaság rekordmértékű veszteségekről számolt be első negyedéves jelentésében.


Anderson tavaly szeptemberben vette át a Delta vezérigazgatói posztját, az év utolsó négy hónapőjában összesen 11,3 millió dollárnyi fizetést vett fel a cégtől.

A cégvezető havi fizetése 200 ezer dollár volt, emellett 289 ezer dolláros jutalmat is kapott. A fizetés legnagyobb részét azonban a részvényjuttatások és egyéb opciós bérek jelentették, melyek 10,6 millió dollárt tettek ki. Mindezek mellett Anderson 238 ezer dollárnyi nyugdíjkiegészítést is kapott, valamint a személyes költségeit is fedezte a cég.

Tovább a teljes cikkre → 



Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →





 

Bővebben...
 
Munkahelyi füstölgés Nyomtatás E-mail
2008. április 26. szombat, 10:20
Csak a főnök engedélyével szabad dohányozni munkaidőben

 

Csak a főnök engedélyével szabad dohányozni munkaidőben


Bár a gyakorlat mást mutat, a jogszabályok szerint a munkavállaló csak a munkáltató engedélyével szakíthatja meg dohányzással a munkaidejét.

Ezt csak a munkaközi szünetben tehetné meg, ami nyolc órás munka esetén egyszer húsz percet jelent. Egyebek között ez hangzott el egy csütörtöki konferencián, ahol a munka- és pihenőidő szabályait ismertették.

Tovább a teljes cikkre → 









 

Bővebben...
 
Bérre menő konstrukciók Nyomtatás E-mail
2008. április 25. péntek, 06:24

Bérre menő konstrukciók

Autó és költséghatékonyság


Pénzügyi stratégiával rendelkező vállalkozások már tudják, hogy autóbérléssel vagy flottabérlettel lényegesen hatékonyabbak és versenyképesebbek lehetnek, mint ha vásárlásba fektetik pénzüket. Amit kevesen tudnak, hogy az autójukat nem mindennap használó magánszemélyeknek is megérheti a bérlet.

Közgazdaságilag bizonyított tény, hogy a legtöbb vállalkozásnak nem éri meg az autóvásárlás anyagi terheit felvállalni: míg a tulajdonukban lévő autó értékvesztése csak hosszú évek során számolható el költségként, addig bérleti konstrukció esetén a teljes összeg leírható az adóalapból. Emellett a gépjárművek szervizelésére elszámolható kilométerenkénti pár forintból tulajdonképpen lehetetlen az autót minden igényt kielégítően karbantartani, míg bérleti konstrukció esetén a díjtételben a szervizelés is benne foglaltatik, így tulajdonképpen az is az adóalapot csökkenti.

Flottabérlet esetén ezek az előnyök meghatványozódnak. Egyrészt nem kell hatalmas összeget fordítani a beszerzésre, hanem alacsony önrésszel, vagy akár nulla százalékkal beindítható a bérleti szerződés; az így felszabaduló tőke pedig az üzleti tevékenységbe befektethető, és profitot termelhet. A bérautócégek ráadásul a nagyobb beszerzési mennyiség miatt alacsonyabb árakon jutnak a járművekhez, és kedvezményük egy részét átengedik az ügyfeleknek, így kedvezményesebb díjtétellel juthatnak autóhoz, mintha maguk próbálkoznának – hívja fel a figyelmet Wolfgang Bartesch a Fox Autorent Kft. ügyvezető igazgatója.

Nincs több nyűg

Az autók természetesen nem kerülnek a bérbevevő tulajdonába, ami előnyös a cégeknek, hiszen így nem kell később az értékesítéssel bajlódni, ami főleg egy heterogén, vagy idősödő flotta esetében lehet különösen nehézkes. Egy egész flottára vevőt találni szinte lehetetlen, de még egyenként is macerás és időrabló a feladat. A bérlet további előnye, hogy a bérbeadó általában egy-két évente lecseréli az autót, így mindig új vagy szinte új autóban ülhetünk

A megfelelő jármű kiválasztásában tapasztalt szakértők segítenek az ügyfélnek, hiszen ahány cég, annyiféle igény jelentkezhet. A bérleti konstrukciók emellett vitathatatlanul rugalmasak. Ha egy cégnek szezonálisan több gépjárműre van szüksége, akkor az adott időszakra többet vesz igénybe, ám ha már nincs szüksége rájuk, akkor nem jelentenek további felesleges költséget.

Felesleges tulajdon

A bérlés nem csak cégeknek előnyös. Nagyon sokan megszokták, hogy bizonyos idő elteltével mindig vásárolnak egy autót, sokszor újat. De szinte senki sem gondol bele, hogy valójában mekkora árat fizetnek mindezért; hiszen senki sem szereti tudatosítani magában, hogy befektetett pénzének milyen hatalmas része válik semmivé az amortizáció miatt, vagy fizeti a törlesztőrészletet egy olyan tárgyért, amely napról napra kevesebbet ér.

Ha valaki városban lakik, főleg a belsőbb kerületeken, és nem használja mindennap az autóját, akkor teljesen értelmetlen fenntartania, pénzügyileg sokkal jobban jár, ha az autóvásárlásra szánt pénzét alacsony kockázatú betétben vagy befektetési alapban tartja. Így pár évre vetítve a tőke nagyobb része megmarad a bérlő számára, folyamatosan új gépkocsiban ül, és a kockázatos meghibásodásokat is kivédi. Ha pedig mégsem tetszik az autó, nem kell benne éveket töltenie.  

Bérre menő konstrukciók

Számoljon!

 Vegyünk példának egy Opel Astra 1,4 Twinport 90 lóerős 5 ajtós gépkocsit, Enjoy felszereltséggel (lásd a csatolt táblázatot). Az autó vételára 4 049 000 forint, azonban évi 13 ezer kilométeres futást feltételezve, valamint azt, hogy az autón csak a kötelező szervizeket hajtják végre, kénytelenek leszünk újabb 1 060 000 forintot költeni, nem számítva az üzemanyagot. A harmadik év végére az Eurotax katalógus alapján autónk 2 400 000 forintot ér, és nekifoghatunk az értékesítés fáradságos munkájának. Összesen 2 720 000 forintot veszítettünk. És azzal még nem is számoltunk, hogy saját tulajdonú új gépjárműnek nem árt garázst vagy parkolóhelyet bérelni, ami újabb 20-25 ezer forinttal dobja meg havi költségeinket.

 Ha ugyanezt az autót béreljük, és feltételezzük, hogy minden második hétvégén 2 napos kiránduláson veszünk részt, valamint még egy szabadon megválasztott napon bevásárlásra vagy ügyintézésre használjuk, akkor összesen 2 598 000 forintot költünk három év alatt. Első pillantásra az előbbiekben említett konstrukcióhoz képest alig 100 ezer forintot takarítottunk meg. Csakhogy pénzünk eközben kamatozott, és az Astra 4 milliót meghaladó vételára már 5,5 millió felett jár. Ha ebből kivonjuk a bérlésre fordított összeget, akkor azt kell látnunk, hogy körülbelül 2 940 000 forintnyi azonnal a rendelkezésünkre álló tőke maradt a zsebünkben, a vételi konstrukció 2,4 milliójával szemben. A különbség több mint félmilliós megtakarítás bérleti konstrukció javára.

A bérleti konstrukció nemcsak nagyon rugalmas, hanem biztonságos is, ha ugyanis bármi történik, a bérbeadó cégek gondoskodnak csereautóról, . Ez azt jelenti, hogy az autó meghibásodása vagy sérülése esetén sem esik ki az elvégzendő munka, nem kell lemondani üzleti találkozót, nem kell elhalasztani a kirándulást, és az autó javíttatásának valamint biztosítási ügyének intézésére sem kell időt áldozni.

Ez a szemlélet egyre jobban terjed a fejlett nyugat-európai országban; ott már bevált szokás, hogy ha az ember a belvárosban lakik, és nincs napi szinten szüksége az autóra, akkor inkább bérel, mint vásárol. Például Ausztriában a bérautópiac három és félszeres forgalmat és bérnapot generál, mint Magyarországon, pedig az ország lakossága alig több mint 7 millió fő, Magyarországé pedig 10 millió – tette hozzá Wolfgang Bartesch a Fox Autorent Kft. ügyvezető igazgatója.

Forrás: Fox Autorent


Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

Bővebben...
 
Alkalmi munkavállalói könyv: szigorítják a szabályokat Nyomtatás E-mail
2008. április 22. kedd, 06:21

Alkalmi munkavállalói könyvTöbb közteher, kevesebb papír

Az alkalmi munkavállalói könyvek használatára az esetek többségében az olcsóbb foglalkoztatás lehetősége sarkallja a munkáltatót. Az aránytalanul sok visszaélés miatt  szigorítják a szabályokat.


A múlt évben csaknem 936 ezer alkalmi munkavállalói könyv volt érvényben, ez több mint 500 ezerrel nagyobb darabszám mint 2006-ban - derül ki a Foglalkoztatási és Szociális Hivatal most elkészített összesítéséből. Mindez részben annak köszönhető, hogy a könyvek néhány év óta nem csak a kiállítás évében használhatók, hanem folyamatosan.

Az egyre több és célzottabb munkaügyi ellenőrzés is azt eredményezte, hogy többen kívánják legalizálni ilyen formában munkavállalásukat. Egyre többen váltják ki viszont a könyvet a munkaviszonyban állók közül. Ez arra utal, hogy sok munkahelyen a normál munkaviszonyt alakítják át a kedvezőbb járulékfizetést jelentő alkalmi foglalkoztatássá.



Tovább a teljes cikkhez >



Bővebben...
 
<< Első < Előző 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 Következő > Utolsó >>

25. oldal / 30

Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!

TAXOLG Kft.
Jakab István

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Hermann István-EGYÉNI VÁLLA... Hermann István-EGYÉNI VÁLLALKOZÁS
Hermann István

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Vargabéles Kereskedelmi és S... Vargabéles Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelõsségû Társaság
Vajda Virág

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Regent Trade Kft.
Sikora Gábor

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető