HR
Kétszázezer diák verseng a jól fizető nyári munkákért Nyomtatás E-mail
2008. június 09. hétfő, 06:10

Több milliárdot ajándékoznak az önkéntesek

Jelentős méretűvé nőtte ki magát a diákmunkák piaca

Évente csaknem kétszázezer tanuló vállal munkát. Egyre több cég ismeri fel, hogy megéri diákokat foglalkoztatni, a fiatalok pedig – ha sikerül jó helyet megcsípniük – akár néhány hét munkával is szép összegekhez juthatnak.


Jelentősen nőtt az utóbbi években a dolgozó diákok száma, az iskolaszövetkezetek szervezésében évente mintegy kétszázezer tanuló vállal munkát.

A diákmunka éves volumenét pedig húszmilliárd forintra becsülik – mondta az mfor.hu.nak Molnár Albert, a Pannon-Work Személyzeti Szolgáltató Zrt. igazgatósági tagja.

Nem csoda, hogy a diákmunka sikeres, hiszen az előnyökkel jár a fiatalok és a cégek számára egyaránt, ráadásul más foglalkoztatási formákhoz - lásd munkaerő-kölcsönzés, megbízási szerződéssel illetve alkalmi munkavállalói könyvvel való munkavégzés – ezzel jár a legjobban mindkét fél.


Tovább a teljes cikkhez

Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!



Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →





 

Bővebben...
 
Meghívó Nyomtatás E-mail
2008. június 04. szerda, 08:34

                     

                                                                   

KKV Klub - MEGHÍVÓ

(A klub a Company Doctors és a TESK Kft. közös rendezvénye)

 

 

5 mondat, amit Ön is szívesen hallana az értékesítőjétől:

  1. Főnök, ha ma csak 8 megrendelést hoztam be a tervezett 10 helyett, bejöhetek kicsit szombaton is?
  2. A szabadságom alatt bejött rendelések jutalékából elvinném a kis családomat a Karib-tengerre.
  3. Ugye nem nagy gáz, ha csak 100 hívást tudtam ma lebonyolítani? Tudja, volt az a kis zűr a büféssel…
  4. Én nem gondoltam, hogy ez a megrendelés több, mint a tavalyi egész éves forgalom, mivel még csak két hónapja vagyok itt…
  5. A cég előtti dugóért vállalom a felelősséget. Tudja, főnök, a vevőkért mindent. De hogy a mobilos cég is telefonált, mert az átjátszó túlterhelt, arról én már nem tehetek!

 

 

Avagy:

hogyan találjunk üzletkötőt a vállalkozásunkhoz?

 

Ha valamit el lehet ma adni egy KKV-vezetőnek, akkor az biztosan az, ha a munkaerő-közvetítő cég felajánlja, hogy szerez neki egy megbízható, lojális, tapasztalt és eredményes üzletkötőt.

A felelősen gondolkodó ügynökségek azonban kétszer is meggondolják, hogy vállalkozzanak-e erre a feladatra. No nem azért, mintha ne lehetne eredményes üzletkötőket találni. Egy munkagépek forgalmazását végző cég HR-ese elmesélte egyszer, hogy van olyan területi képviselőjük, aki többet keres, mint az igazgató. Annyi a jutaléka. 

De bizonyára mások is ismernek sztár-értékesítőket. A biztosítási szakma, pénzügyi tanácsadás területén is megtalálható az a réteg, aki a valódi forgalmat hozza. Mondják, itt is igaz a 80-20 arány.

Akkor tehát az a megoldás, hogy szerezzük meg a sztárokat? Fizessünk óriási összegeket, és csábítsuk el őket a kiváló kereseti lehetőséggel? 

KKV-vezetőként ritkán választjuk ezt a megoldást. De akkor mi is az út kifelé ebből a helyzetből?

A 2008. június 19-i KKV-klubon nem adunk csodareceptet, sem sehol máshol el nem érhető tippeket, csupán egy logikus áttekintést arról, hogy az értékesítés folyamatából hogyan következik az, ami az értékesítő felvételéhez szükséges.

A tartalomból:

Az  értékesítés folyamatának áttekintése részletesen


Hogyan érjük el, hogy mérhető legyen a teljesítmény? A termékszemlélet bevezetése.

Mit kell tudnia egy sales-esnek?

Hogyan toborozzunk, hogyan válasszuk ki az alkalmas jelöltet?


Ha az Ön cégében van értékesítési részleg, akkor érdemes eljönnie, mert előadásunkon objektív nézőpontból követheti végig a folyamatot, és felismerheti, hogy az Ön cégének értékesítését hogyan teheti még jobbá. Ha pedig még nincs értékesítési részleg az Ön cégénél, akkor pedig itt az ideje, hogy építsen egyet.

 

Ha kíváncsi a részletekre, tartson velünk június 19-én!

 

Előadónk:

Tokár Péter

Ügyvezető igazgató

TESK Tanácsadó Kft. 


Az előadás ideje:

2008. június 19.

csütörtök 10-12 óráig

 

Helyszín:

1096. Budapest, Thaly Kálmán u. 39. Földszinti terem.

(Klinikák Metró megállónál)


Jelentkezzen most!

Küldje el adatait (név, telefon, cégnév) az  Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. címre!

 

További információkért hívjon minket:
Nagyné Marcsi : 30/361-4061
, vagy
Nagy Orsolya: 30/439-6783
, vagy 06 1 279-0707.
 

A TESK Tanácsadó Kft és a Company Doctors cégvezetési tanácsadó cég szeretne segítséget nyújtani a havi egyszeri ingyenes képzéssel a Kis- és Középvállalkozások vezetőinek.

Fontosnak tartjuk, hogy a gazdaság alapját képző KKV-k magabiztosan tudják építeni cégüket és ezzel előrevinni magukat, cégüket, családjukat és egyben a gazdaságot is

 

www.hatekonycegvezetes.hu

"Túlterheltség csökkentése cégre szabott megoldásokkal kis- és középvállalkozások vezetőinek!"

 

www.tesk.hu

„ A műszaki területek HR specialistája.”

 

Hogy miért érdemes a KKV Klubon résztvenni?

Mert vezetőként kellemes, barátságos légkörben sok hasznos információhoz juthatunk, értékes kapcsolatokat építhetünk és ez mindannyiunk számára előnyös. Az üzleti életben a legértékesebbek a személyes kapcsolatok. Én személy szerint már nagyon sok értékes információhoz jutottam, miközben nem elhanyagolható módon még jól is éreztem magam és új partnerekkel ismerkedhettem meg.

 

Üdvözlettel:

Dr. Kocsis Ildikó Ügyvédi Iroda tulajdonosa (Támogatónk)

www.kocsis-iroda.hu
 

 

 

Bővebben...
 
Meghívó - KKV Klub, 2008. augusztus 28. Nyomtatás E-mail
2008. június 04. szerda, 08:34

                     

                                                                   

KKV Klub - MEGHÍVÓ

(A klub a Company Doctors és a TESK Kft. közös rendezvénye)

 

 

Mi kell egy jó álláshirdetés megfogalmazásához?



Első ránézésre semmi más, mint pár jó hirdetésminta, amiből kész szövegrészeket, elemeket, vagy kész modulokat felhasználhatunk – ha megnézzük a mai nyomtatott sajtót, akkor megállapíthatjuk, hogy a hirdetések zöme – kivétel néhány önálló gondolkodású fejvadászt – hasonló alapokra épül.

                                 De mi ezzel a baj?

A baj alapvetően nem a sablonos megoldással van, hiszen sablont
még a kreatív munkák során is, vagy, hogy mást ne mondjunk, a
szobrászok, festőművészek, vagy zeneszerzők is használnak: a
műalkotások is kész elemekből tevődnek össze.

Az álláshirdetés jóval több (kell, hogy legyen), mint egy
sablonos kommunikáció.
Hiszen, ha csak azt tekintjük, hogy
egy-egy szakterületen egy adott időpontban több száz aktuális
állás pályázható meg, akkor gyorsan szembe kell néznünk azzal is,
hogy senki sem fogja a mi álláskiírásunkat megpályázni, hacsak
nem kommunikálunk felé valami olyat, amely a figyelmet felkelti,
amely az érzelmekre hat.

Az álláshirdetés tiszta marketing – és ha ebből indulunk ki, akkor
tudnunk kell, hogy az ember minden döntése előbb érzelmi, majd
a meghozott döntést később racionalizálja. Tehát ahhoz, hogy
döntsön, az érzelmeire kell hatni. A „bajai székhelyű építőipari
vállalkozás megbízható könyvelőt keres versenyképes díjazásért”
típusú megfogalmazásra legfeljebb az unalmas kifejezés illik, de az
semmiképp, hogy az érzelmek nyelvén beszélne.

Az álláshirdetés helyes megfogalmazásához előbb persze a saját
érzelmeinket, gondolatainkat kell megtalálnunk, azonosítanunk,
hogy legalább esélyünk legyen arra, hogy a keresett gondolkodású
jelentkezők ránk találhatnak.

A 2008. augusztusi KKV-klub előadásán arról esik szó másfél órában,
hogy milyen szempontokat érdemes figyelembe venni ahhoz, hogy
álláshirdetésünk elérje a célját. A rendezvény tematikája:

  1. Elméleti háttér (előadó: Tokár Péter, ügyvezető igazgató, TESK)
    • Az elvárások meghatározásának lépései: hogyan lesz a munkaköri leírásból álláshirdetés?
    • A kommunikációs csatornák megválasztása – hol hirdessünk úgy, hogy a több százezer forintos hirdetések árának töredékéért sok jelentkezést érjünk el?
    • Minden hirdetésre vonatkozó alapszabály, amivel a pénzkidobás megelőzhető: mivel van összefüggésben a jelentkezésszám?
    • Vállalkozásunk pozicionálása: amitől egy hirdetés vonzó és egyedi lesz
  2. Esettanulmányok, gyakorlati példák a hirdetés-megfogalmazáshoz (előadók: Pásztor Kriszta, és Magyar Enikő, tanácsadók, TESK)
  3. Kérdések és válaszok

 

Az előadóterem méretére (30 fő) tekintettel foglalja le a helyét most, hogy biztosan ott lehessen az augusztusi rendezvényen.

 

Előadónk:

Tokár Péter

TESK Tanácsadó Kft.

 

 

 

Az előadás ideje:

2008. augusztus 28. csütörtök 10-12 óráig

 

Helyszín:

1096. Budapest, Thaly Kálmán u. 39. Földszinti terem.

(Klinikák Metró megállónál)


 

A TESK Tanácsadó Kft és a Company Doctors cégvezetési tanácsadó cég szeretne segítséget nyújtani a havi egyszeri ingyenes képzéssel a Kis- és Középvállalkozások vezetőinek.

Fontosnak tartjuk, hogy a gazdaság alapját képző KKV-k magabiztosan tudják építeni cégüket és ezzel előrevinni magukat, cégüket, családjukat és egyben a gazdaságot is

 

 

www.hatekonycegvezetes.hu

"Túlterheltség csökkentése cégre szabott megoldásokkal kis- és középvállalkozások vezetőinek!"

 

www.tesk.hu

„ A műszaki területek HR specialistája.”

 

 

 

Hogy miért érdemes a KKV Klubon résztvenni?

Mert vezetőként kellemes, barátságos légkörben sok hasznos információhoz juthatunk, értékes kapcsolatokat építhetünk és ez mindannyiunk számára előnyös. Az üzleti életben a legértékesebbek a személyes kapcsolatok. Én személy szerint már nagyon sok értékes információhoz jutottam, miközben nem elhanyagolható módon még jól is éreztem magam és új partnerekkel ismerkedhettem meg.

 

Üdvözlettel:

Dr. Kocsis Ildikó Ügyvédi Iroda tulajdonosa (Támogatónk)

www.kocsis-iroda.hu

 

 

Szeretettel várjuk az érdeklődőket! Jelentkezzen most!


Bővebben...
 
Meghívó - KKV Klub, 2008. július 17. Nyomtatás E-mail
2008. június 04. szerda, 08:34
                     

                                                                   

KKV Klub - MEGHÍVÓ

(A klub a Company Doctors és a TESK Kft. közös rendezvénye)

 

 

- Miért van az, hogy egy cégben a munkatársak nem segítséget jelentenek a vezető számára, hanem inkább "fizetett ellenségeket"?
- Miért van az, hogy a vezetőnek egyre több feladata lesz, pedig sorban veszi fel a kollégákat?
- Úgy érzi, hogy nem kezeli ezzel a problémáját, hanem egyre több lesz belőle?


Megtudhatja, hogy milyen vezetői hibák húzódnak meg a fent említett dolgok mögött és hogyan lehet kezelni őket.

„Egy vezető sohasem állít elő semmit. Egy vezető „csupán” előállíttat dolgokat. Ha egy vezető maga végez el egy feladatot, akkor nem érdemli meg a vezető bérét. Jócskán túl van fizetve.”

Amikor azt látjuk egy cégben, hogy a vezető túl van terhelve, miközben kollégáinak túl sok ideje van az internetet böngészni, vagy beszélgetni, akkor gyakran elkezdjük sajnálni az ügyvezetőt és lustának gondolni a beosztottait.


Pedig sokszor nem ez a helyzet. Találkoztunk már olyan céggel, ahol a kollégák panaszkodtak arra, hogy nem kapnak elég feladatot és megfelelő irányítást, mert a vezetőjük túl elfoglalt ahhoz, hogy szétossza közöttük a munkát. Amikor viszont a vezetővel beszéltünk, akkor az derült ki, hogy úgy gondolja, hogy ő tud mindent a legjobban és a leggyorsabban megcsinálni, a munkatársakkal való „kínlódás” csak idő pocsékolás lenne.

Kérdezhetnénk: De akkor ez a vezető miért nem egyéni vállalkozó? Ő bizony az, csak még nem tud róla!

Sok olyan cégvezető van ma, aki még valamikor tényleg egyéni vállalkozóként kezdte, és hiába van 20-50 vagy akár több száz fős cége, valójában soha nem tanulta meg átadni a feladatokat és számon kérni azokat. Bizony ő még mindig egyedül van.


Ha kíváncsi a részletekre, tartson velünk július 17-én!

 

Előadónk:

Nagy Géza

Company Doctors Kft. 


Az előadás ideje:

2008. július 17. csütörtök 10-12 óráig


Helyszín:

1096. Budapest, Thaly Kálmán u. 39. Földszinti terem.

(Klinikák Metró megállónál)


Jelentkezzen most!

Küldje el adatait (név, telefon, cégnév) az  Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. címre!

 

További információkért hívjon minket:
Nagyné Marcsi : 30/361-4061
, vagy
Nagy Orsolya: 30/439-6783
, vagy 06 1 279-0707.
 

A TESK Tanácsadó Kft és a Company Doctors cégvezetési tanácsadó cég szeretne segítséget nyújtani a havi egyszeri ingyenes képzéssel a Kis- és Középvállalkozások vezetőinek.

Fontosnak tartjuk, hogy a gazdaság alapját képző KKV-k magabiztosan tudják építeni cégüket és ezzel előrevinni magukat, cégüket, családjukat és egyben a gazdaságot is

 

www.hatekonycegvezetes.hu

"Túlterheltség csökkentése cégre szabott megoldásokkal kis- és középvállalkozások vezetőinek!"

 

www.tesk.hu

„ A műszaki területek HR specialistája.”

 

Hogy miért érdemes a KKV Klubon résztvenni?

Mert vezetőként kellemes, barátságos légkörben sok hasznos információhoz juthatunk, értékes kapcsolatokat építhetünk és ez mindannyiunk számára előnyös. Az üzleti életben a legértékesebbek a személyes kapcsolatok. Én személy szerint már nagyon sok értékes információhoz jutottam, miközben nem elhanyagolható módon még jól is éreztem magam és új partnerekkel ismerkedhettem meg.

 

Üdvözlettel:

Dr. Kocsis Ildikó Ügyvédi Iroda tulajdonosa (Támogatónk)

www.kocsis-iroda.hu
 

 

 

Bővebben...
 
Meghívó HR Café Nyomtatás E-mail
2008. június 04. szerda, 08:34
                     

                                                                   

HR Café TESK - MEGHÍVÓ


 

 

Hogyan működik egy német és egy koreai cég hazánkban HR szempontból?

Milyen különbségek vannak a munkatársak elvárt viselkedési

sztenderdjeit illetően?

Hogyan illeszkedik adott kultúra a magyar környezetbe?

Milyen nehézségekkel küzdenek?


 

Aki válaszol:

 


 

Szakács Melinda
Toborzási asszisztens

 Hankook Tire Hungary Kft


 

Fluck Benedek
Robert BOSCH Elektronika Kft


 

Szeretettel, valamint frissítőkkel és büfével várjuk!

 

TESK HR CAFE, 2008. 08. 06.

délelőtt 9: 00 – 12:00

 

Helyszín: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Informatika épület, XI. Magyar tudósok krt. 2. földszint B 017 sz.

(lágymányosi campus területen)

 

Mit kell tennie?

Küldje el adatait (név, cím, telefon, cégnév,) az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. címre
2008. augusztus 1-ig!
További információkért keresse Nagy Orsolyát a

06-30/439-6783-as vagy a 06-1/279-07-07-es telefonszámon!

 


Bővebben...
 
Meghívó - KKV Klub, 2008. szeptember 18. Nyomtatás E-mail
2008. június 04. szerda, 08:34

                     

                                                                   

KKV Klub - MEGHÍVÓ

(A klub a Company Doctors és a TESK Kft. közös rendezvénye)

 

 

Hogyan lesz a cége hatékonyabb?
Hol a "bűnös"?
Ha csökkennek a termelési mutatók, mi vagy ki lehet igazán mögöttük?



A kivizsgálás folyamán meghatározzuk, hogy mely területeken csökkennek a termelési mutatók, és ott megtaláljuk ennek okát. Ezután a megtalált valódi ok kezelésére kidolgozunk egy programot, amit végre is hajtatunk ügyfelünkkel, folyamatosan megfigyelve a változásokat. Amennyiben a termelés növekszik, úgy a program változásait megerősítjük.

 

Azokon a területeken, ahol a termelés növekedett a múltban, ott megtaláljuk a növekedés valódi okát és egy program segítségével újraélesztjük az okot és megerősítjük, hogy ismét növelhesse a termelést és a bevételeket.

 

A cég ilyen módú megismerése segíti, hogy ügyfeleinknek valóban testre szabott, az ő vállalkozásukat érintő és azt javító tanácsokat adhassunk, amelyek a működő területeket nem teszik működésképtelenné, hanem inkább még erőteljesebbé. A termelést gátló tényezőket viszont könyörtelenül megtaláljuk és kezeljük, felhasználva ügyfeleink cégükkel kapcsolatos tudását és adatait is.

Mi kivizsgálással kezdünk!

”A Kivizsgálás során egyszer csak világossá vált, hirtelen azt éreztem, hogy igen, megvan a BŰNÖS, és tudom, hova nyúljak, mit kezeljek, mit változtassak meg! Eddig valahogy véletlenszerűen menedzseltem a problémákat, és azok jöttek is csőstül. Most tudatosan kezelem őket, és tudom, hogy ez gyorsan eredményt hoz: stabilitást. Hirtelen a munkatársakkal való viszony és kommunikáció is jóval gördülékenyebbé vált. Most letisztult irányban és jóval tudatosabban folytatjuk a munkát, és most már látom, hogy mi a következő lépés. Ennek az ügyfeleink is nagyon-nagyon fognak örülni!”

Tokár Péter, Ügyvezető igazgató, TESK Tanácsadó Kft.

 

 

 

Előadónk:

Nagy Géza

A Cégdoktor ügyvezetője

 

 

 

Az előadás ideje:

2008. szeptember 18. csütörtök 10-12 óráig

 

Helyszín:

1096. Budapest, Thaly Kálmán u. 39. Földszinti terem.

(Klinikák Metró megállónál)


 

A TESK Tanácsadó Kft és a Company Doctors cégvezetési tanácsadó cég szeretne segítséget nyújtani a havi egyszeri ingyenes képzéssel a Kis- és Középvállalkozások vezetőinek.

Fontosnak tartjuk, hogy a gazdaság alapját képző KKV-k magabiztosan tudják építeni cégüket és ezzel előrevinni magukat, cégüket, családjukat és egyben a gazdaságot is

 

 

www.hatekonycegvezetes.hu

"Túlterheltség csökkentése cégre szabott megoldásokkal kis- és középvállalkozások vezetőinek!"

 

www.tesk.hu

„ A műszaki területek HR specialistája.”

 

 

 

Hogy miért érdemes a KKV Klubon résztvenni?

Mert vezetőként kellemes, barátságos légkörben sok hasznos információhoz juthatunk, értékes kapcsolatokat építhetünk és ez mindannyiunk számára előnyös. Az üzleti életben a legértékesebbek a személyes kapcsolatok. Én személy szerint már nagyon sok értékes információhoz jutottam, miközben nem elhanyagolható módon még jól is éreztem magam és új partnerekkel ismerkedhettem meg.

 

Üdvözlettel:

Dr. Kocsis Ildikó Ügyvédi Iroda tulajdonosa (Támogatónk)

www.kocsis-iroda.hu

 

 

Szeretettel várjuk az érdeklődőket! Jelentkezzen most!

 

Mit kell tennie?

Küldje el adatait (név,beosztás, cím, telefon, cégnév) az  Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. címre!

További információkért keresse Nagy Orsolyát: 30/439-6783, vagy 06 1 279-0707.

 


Bővebben...
 
Egyetlen szektorban emelkednek a reálkeresetek Nyomtatás E-mail
2008. június 02. hétfő, 06:30

Előadás a kínai befektetési tapasztalatokról

 0,9 százalékos fejlődés


Az üzleti szférában közel az első negyedévben mintegy 2 két százalékos reálkereset-emelkedés volt. A GKI Gazdaságkutató Zrt.-nek az Erste Bank együttműködésével készült előrejelzése szerint az év egészében a tavalyi 1,3% után 2,5-3%-os, de a második félévben már 3,5% körüli növekedés várható.


A magyar gazdaság 2008. I. negyedévében összehasonlítható adatok alapján az egy évvel korábbihoz viszonyítva 0,9%-kal fejlődött. Ez nagyon alacsony ütem, de megfelel a vártnak és valamivel gyorsabb a 2007. véginél. Az ipari termelés és a kivitel dinamikusan nő, az építőipar és a kiskereskedelem visszaesése pedig lassult. A teherszállítás teljesítményének növekedése érezhetően mérsékeltebb lett, a személyszállításé viszont kissé gyorsult. A beruházások 4,8%-os visszaesése alapvetően az állami fejlesztések visszafogásának következménye, a mezőgazdasági, kereskedelmi és szállodai beruházások – igaz, alacsony bázishoz képest – 20-50%-kal bővültek.

Az év egészében a tavalyi 1,3% után 2,5-3%-os, de a második félévben már 3,5% körüli növekedés várható. Ez alapvetően a 2007-ben visszaesést elszenvedő ágazatok stabilizálódásának köszönhető, miközben a növekedés tavalyi fő hordozója – az ipar – még veszthet is lendületéből. A tavalyi rossz termés után már átlagos időjárás esetén is különösen gyors fejlődés várható a mezőgazdaságban. A dinamikát javítani fogja az is, hogy más – tavaly és az év elején még visszaeső ágazatok – így az építőipar, a kereskedelem és a közszolgáltatások – teljesítménye is legalább stagnálni, sőt inkább növekedni fog. Az építőiparban érdemi változás a II. félévtől már erőre kapó EU-támogatású infrastrukturális fejlesztések beindulásától várható. A kereskedelemben a reálkeresetek lassú emelkedése előbb-utóbb a forgalom szerény növekedésében is éreztetni fogja hatását. A közszolgáltatások esetében pedig a tavalyi csökkenés után idén a vizitdíj eltörlése következtében is emelkedő orvos-beteg találkozások száma még növelheti is a kimutatott egészségügyi GDP-t, miközben az oktatás esetében inkább csökkenés valószínű. Mindez még a romló európai konjunktúra következtében lassuló ipari termelés esetén is valószínűvé teszi a növekedési gödörből való kilábalást, ami nemzetközi összehasonlításban az EU átlagánál már gyorsabb, de az új tagállamokénál lassúbb fejlődést jelent.

Az áruforgalmi egyenlegben ez első negyedévben aktívum keletkezett, az év során azonban inkább csak egyensúly várható, mivel a lassan, de élénkülni kezdő beruházási és fogyasztási keresletnek behozatali vonzata lesz. Az államháztartás hiánya az első négy hónapban lényegesen kisebb volt a tavalyinál. Az infláció 2007 decembere óta havi 0,2 százalékponttal (de áprilisban csak 0,1 százalékponttal) lassult. 2008 átlagában 6-6,5%-os, az év végén 5% körüli áremelkedés várható.

Az üzleti szféra bruttó bérnövekedése egyelőre az OÉT által javasolt 5-7,5%-os sáv felső értékénél jóval magasabb, közel 11%-os, ami az első negyedévben kb. 2%-os reálkereset-emelkedést jelentett. A bruttó keresetek emelkedése a tizenharmadik havi fizetés felének tavalyi kifizetését nem számolva a költségvetési szektorban is hasonló. Az év egészében az átlagos reálkeresetek 1%-kal emelkednek, de ezen belül a költségvetési szektorban inkább csak stagnálnak.

A régió kedvezőbb pénzügyi megítélése valamint a magas és többször megemelt jegybanki alapkamat miatt a forint rendkívül erős. Az év során elkerülhetetlen lesz a kamatok csökkentése.

Forrás: GKI

Kérdése van a cikkhez?
Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében? 

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →


Bővebben...
 
Dagad a megélhetési népvándorlás Nyomtatás E-mail
2008. június 02. hétfő, 06:30

Várható HR rendezvények

Az egészségügyi szakképzésünknek külföldön magas az ázsiója


Külföldi tapasztalattal rendelkező ápolónőket keresnek asszisztensnek a nyelviskolák, hogy a helyi szókincset átadják a tanulni vágyóknak. A tanfolyamok indításának oka abban rejlik, hogy egyre több ápolónő tervezi az elvándorlást, mivel a nyugati országokban értékelik a magyar ápoló kezeket.


Az idehaza sokszor leszólt egészségügyi szakképzésünknek ugyanis külföldön változatlanul magas az ázsiója, a magyar orvosok és ápolónők emiatt keresettek. S a schengeni határnyitás óta úgyszólván csak elhatározásuk kérdése, hogy külföldön akarnak-e dolgozni. No, meg az ottani alkalmazási feltételeknek megfelelés, amelynek azért van egy fogós feltétele: a kinti nyelv legalább alapfokon ismerete.

Tovább a teljes cikkhez

 

Kérdése van a cikkhez? Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében? 

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →


Bővebben...
 
A független menedzsereké a jövő Nyomtatás E-mail
2008. május 28. szerda, 06:10
Megújul a Széchenyi-kártya

Szabadság és életstílus

Magyarországon is kialakult egy olyan, 44-45 éves szakemberekből álló menedzseri kör, akik szívesen vállnak interim menedzserekké és választják ezt a nagy szabadságot és életstílust kínáló utat - fogalmazott Tóth Tamás, a Hungarian Interim Management Kft. ügyvezető partnere a Tesk HR Cafe programján.

Bár még messzire tartunk az angolszász menedzserkultúrától, ahol népszerű az interim menedzsment, hazánkban is egyre többen választják ezt a karrierlehetőséget. Aki folyamatos kihívást keres és nem szeretne szakmailag "beszűkülni", ezen a területen bizonyíthat, ám mindez életmódváltással is együtt jár, hiszen munkájára csak meghatározott ideig, bizonyos projektekben van szükség, majd hónapok telnek el a következő megbízásig.


.

Tovább a teljes cikkhez →


 

Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!



Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →





 

Bővebben...
 
Miért is jó - I. Nyomtatás E-mail
2008. május 27. kedd, 15:42

Miért is jó?

Miért is jó? Sorozatunk arra hivatott, hogy részletesebben megismertesse Önökkel szolgáltatási csomagjainkat, hogy bemutathassuk, mire vagyunk képesek, de elsősorban, hogy megmutassuk, mi haszna származik Önnek a mi munkánkból.

Az úgynevezett „Kiscsomagos szolgáltatások”, melyek a teljes személyzeti tanácsadás részterületeit fedik le, szinte egyedinek számítanak a piacon.

Létrehozásukkor a célunk az volt, hogy a szakértő kiválasztást elérhetővé tegyük a Kis- és Közép Vállalatok számára is, illetve, hogy megoldást adjunk az Ön kezébe, ha nem kívánja a teljes felvételi folyamatot kiadni a kezéből, de az egyes részeket mégis olyasvalakire bízná, aki teljes munkaidejében kiválasztással foglalkozik, így az átlagosnál sokkal több ideje és lehetősége van a megfelelő munkaerő kiválasztására.

A mostani első részben, a Platinum Pakk, Kibővített toborzási csomagunkat ismerhetik meg részletesebben, felhasználóbarát szemszögből. 

A szolgáltatási csomag a Teljeskörű személyzeti tanácsadás mintájára készült, a jelöltek toborzását, kiválasztását, és interjúztatását tanácsadóink végzik, Önnek már csak a rostán átjutott néhány pályázóval (3 – 5 fő) kell találkoznia, és közülük kiválasztani jövendőbeli kollégáját.

De hogy jutunk el addig a pontig, hogy már csak három – négy szakmai szempontok alapján megfelelt pályázóval ismertetjük meg?

A folyamat az igényfelméréssel, és a toborzással kezdődik: a hirdetés és az  kutatás eredményeként átlagosan 40 olyan jelölttel vesszük fel a kapcsolatot, akik szakmai pályázatuk alapján megfelelőek az Önök pozíciójára. Ezt egy telefonos megkeresés követi, amikor a pályázók váltási, jelentkezési szándékát ismerjük meg, és akiket érdekel a lehetőség és megfeleltek ezen a rövid előszűrésen, megbeszéljük az első személyes találkozás (tanácsadói interjú) időpontját. Az interjúztatás történhet egyénileg, illetve csoportos kiválasztással (AC), a módszer általában pozíció függvénye. Ezen a meghallgatáson személyesen megismerjük a pályázókat, képességüket, szakmai felkészültségüket, motiváltságukat. Bemutatjuk nekik a kínált pozíciót és az Önök cégét, eladjuk az állást a jelöltnek. Végül felkészítjük Őket a szakmai interjúra, az Önökkel való találkozásra.

Az egész folyamat, 10 munkanapot vesz igénybe, tehát az igényik felmérésétől számított 10 munkanapon belül a kiválasztott 3 – 5 fő szakmai anyagát a kezükben tarthatják.

Ez a fajta szolgáltatási csomag jórészt lefedi a kiválasztási folyamatot, költségét tekintve azonban jóval az átlagos közvetítői díjak alatt van. 

Így gyakorlatilag egy az átlagosnál alacsonyabb befektetéssel juthatnak hozzá egy olyan szolgáltatáshoz, melynek segítségével a megspórolhatják maguknak a felvételi folyamat lebonyolításával járó plusz munkát és időt, és elkerülhetik a rossz választással járó költségeket (mint a hirdetések feladása, a betanítás ideje alatt kiesett bevétel, annak a kollégának, aki a felvételiztetéssel foglalkozik, az elmaradt munkája.).

Nagy Orsolya

______________________________________________________

TESK Tanácsadó Kft.

1096 Budapest Thaly Kálmán u. 39.

Tel:        +36 1 279-07-07

Mobil:  +36 30 439-6783

Fax:        +36 1 466-05-49

e-mail:  Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Honlap: www.tesk.hu

 


Bővebben...
 
Miért is jó - II. Nyomtatás E-mail
2008. május 27. kedd, 15:42

Miért is jó?

"Miért is jó?" sorozatunk arra hivatott, hogy részletesebben megismertesse Önökkel szolgáltatási csomagjainkat, hogy bemutathassuk, mire vagyunk képesek, de elsősorban, hogy megmutassuk, mi haszna származik Önnek a mi munkánkból.

Az úgynevezett „Kiscsomagos szolgáltatások”, melyek a Teljeskörű Személyzeti Tanácsadás egyes részterületeit fedik le, szinte egyedinek számítanak a piacon.

Megalkotásukkor az volt a célunk, hogy a szakértő kiválasztást elérhetővé tegyük Önnek, egy Kis- vagy Közép Vállalat Vezetőjének is, vagy, hogy megoldást adjunk az Ön kezébe, aki nem kívánja a teljes felvételi folyamatot kiadni a kezéből. Így az egyes részeket olyanra bízza, aki teljes munkaidejében kiválasztással foglalkozik, így az átlagosnál sokkal több ideje és lehetősége van a megfelelő munkaerő kiválasztására.

A második részben, a GOLD PAKK, Hirdetési, toborzási csomagunkat ismerhetik meg részletesebben, felhasználóbarát szemszögből. 

A szolgáltatási csomag alapvető célja, hogy minél több lehetséges jelölttel ismerkedhessen meg. Így Önnek nagyobb lehetősége van rá, hogy személyiségében az Önök csapatába leginkább beleillő munkatársat válasszák ki. A szakmai rátermettség nem lehet kérdéses, hiszen a hirdetés mellett adatbázis-keresést is biztosítunk az Ön számára. Így gyakorlatilag a pályázók szakmai anyaga alapján (Önéletrajz, Motivációs levél) Tanácsadóink előre megszűrik a jelentkezőket, és csak a szakmailag megfelelő személyeket választják ki Önöknek. A szakszerű hirdetésnek köszönhetően pedig, biztosított a lehetőség, hogy a megfelelő képesítésű munkakeresőket nagy számban érjük el.

A szolgáltatási folyamat tehát a szokásos részletes igényfelméréssel kezdődik, majd a hirdetés megfogalmazásával és elhelyezésével a legnagyobb hazai állásportálon, a TESK egyre közismertebb honlapján, a jobmonitor.hu-n és egyéb kisebb hirdetőfelületeken. A hirdetés időtartama 2 hét, ezután Ön megkapja az összes jelentkező szakmai anyagát. A hirdetés elhelyezése után Tanácsadónk  kutatást végez, és 2 nap után eljuttatja Önhöz az itt talált munkavállalók anyagát, a munkavállaló telefonos megkeresését követően. A telefonos megkereséssel biztosítjuk a jelölt tájékoztatását a pozícióról, és garantáljuk az Ön számára, hogy csakis aktív és érdeklődő munkavállalóval áll szemben. Az  kutatás előnye, hogy a megrendeléstől számított 48 órán belül Ön már lehetséges kollégájának szakmai anyagát tarthatja a kezében.

A szolgáltatás nagyszerűen alkalmazható minden szakterületen ( a nagyon speciális pozíciókat leszámítva ), lehetőséget biztosít a munkavállalók nagy számban történő elérésére, és szakmai előszűrésére. Az  kutatást követő telefonos megkeresés pedig nagyszerű alkalom az Önök cégének népszerűsítésére, és egy közvetlenebb kapcsolat kialakítására.

A szolgáltatási csomagnak köszönhetően az átlagosnál alacsonyabb befektetéssel juthatnak hozzá nagy számban szakmailag felkészült munkavállalóhoz és megspórolhatják maguknak a toborzással és kereséssel járó plusz munkát és időt.

Nagy Orsolya

______________________________________________________

TESK Tanácsadó Kft.

1096 Budapest Thaly Kálmán u. 39.

Tel:        +36 1 279-07-07

Mobil:  +36 30 439-6783

Fax:        +36 1 466-05-49

e-mail:  Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Honlap: www.tesk.hu

 


Bővebben...
 
Miért is jó - III. Nyomtatás E-mail
2008. május 27. kedd, 15:42

Miért is jó?

Aki már ismeri rövid sorozatunkat, az tudja, hogy a hónapban újabb szolgáltatási csomagot ismertetek meg Önökkel, felhasználási szempontok szerint.
A célom azon felül, hogy megismerjék a nevünket, és valamelyest munkánkat, ismertetőm segítségével magabiztosan tudnak majd dönteni, ha új ember felvételére kerül sor. Remélhetőleg elérem azt, hogy általánosságban is érthetőbbé váljon a HR tanácsadói munka, illetve annak egyes lépései, részletei.

A TESK által kínált „Csomagos” szolgáltatásoknak alapvetően ez a célja. Vagyis, a teljes személyzeti tanácsadás egyes területeit fedik le, ezzel kínálva új lehetőségeket arra, hogy mindenki részesülhessen ebből a szakszerű szolgáltatásból.

Harmadik részben a GOLD DATABASE, toborzási csomagunkat ismerhetik meg részletesen.

A szolgáltatás segítségével bővíthetik toborzási forrásainkat. Előnye a gyorsaság, és a szakmai szűrés.

A lényeg: ha Önnek sürgős a felvétel, és új kollégájának meg kell felelnie bizonyos szakmai elvárásoknak, ez az, amire szüksége van.
Amint Ön megkeres minket, és megállapodunk az együttműködésről, Tanácsadónkkal egyeztet a már jól bevált igényfelmérő alapján. Mikor mi már tisztában vagyunk az Ön feltételeivel és elvárásaival, megkezdjük a keresést. Csak keresést. Hirdetés nélkül. Nem kell, hogy saját hirdetése mellett még nálunk is befizessen egyre.
Az Ön elvárásainak megfelelően választjuk ki a jelölteket adatbázisainkból. Az így fellelhető pályázók száma 200.000 és 300.000 fő közé esik. Mi telefonon megkeressük a szakmailag megfelelő embereket, így biztosítva, hogy csak aktív munkakeresőkkel lépjen kapcsolatba. És mindez 48 óra leforgása alatt.

Összegezve: Megállapodásunktól számított 48* órán belül Ön a kezében tarthatja jelöltjeinek anyagát, akiket adatbázis-kutatás segítségével érünk el. Gyors, megbízható, hatásos.

Ha kérdése van, szokásos elérhetőségeinken megtalál, állunk rendelkezésére.

(* a 48 óra természetesen munkanapokon értendő)


Nagy Orsolya

______________________________________________________

TESK Tanácsadó Kft.

1096 Budapest Thaly Kálmán u. 39.

Tel:        +36 1 279-07-07

Mobil:  +36 30 439-6783

Fax:        +36 1 466-05-49

e-mail:  Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Honlap: www.tesk.hu

 


Bővebben...
 
Miért is jó - IV. Nyomtatás E-mail
2008. május 27. kedd, 15:42

Miért is jó?

A bemutató sorozat utolsó, befejező részéhez érkeztünk. Az eddigi szokásoktól eltérően most egyszerre két szolgáltatásunkat is bemutatom Önnek. A hasonlóság, hogy mindkettő „Hirdetési Csomag”, tehát egy szakszerűen megfogalmazott, anonim hirdetést jelentetünk meg, egyszerre több felületen is! A különbség: a megszólítottak köre. Nem lehet ugyanis minden munkavállalóhoz egyforma csatornákon keresztül eljutni.

A hirdetések receptje: konkrétumok, jól eltalált csatornák, egy jó szöveggel. Ezeket vegyítve sikerre számíthatunk.

 

Az egyik, már 2006 óta létező és bevált szolgáltatásunk: a „Hirdetési Csomag”, vagyis a Silver Pakk. Mely a közép és felsőfokú végzettségűeket célozza meg. Előnye, hogy jó áron, egyszerre több csatornán keresztül is hirdethet. Ez fontos, hiszen minél több felületen helyezzük el a „csalit”, annál többek érdeklődését felkelti. Lényeges a hirdetés szövege!

Mert nem mindegy, melyiket használja…

A,         „Tönk Bt. Könyvelőt keres! Jelentkezni: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

B,         „Nagymúltú, stabil háttérrel rendelkező faipari cég, csapatbővítéshez kollégát keres könyvelői munkakörbe. Jelentkezzen a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. címen, ha szeretne hasznos tagja lenni, egy igazán jó csapatnak!”

Sokszor az anonimitás is előnyt jelent: egy KKV nevét nem minden munkavállalónak kell ismerni, illetve vannak multik, akikről csak a rossz hírek terjednek a piacon, és ezért nem jelentkeznek a hirdetéseikre.

A csomagban hirdetünk agyarország legnagyobb állásportálján, a tesk.hu-n, a jobmonitor.hu-n, és pozíciótól függően egyéb kisebb portálokon.

 

A másik, 2007 ősze óta bevezetett Silver Light Pakk, mely a szakmunkásokat, fizikai munkásokat célozza. Más csatornákon, de szintén jól megfogalmazott szöveggel. A munkavállalóhoz a saját nyelvén kell szólni. Ha pl. speciális szaktudás szükséges, használhatunk bátran szakkifejezéseket, úgyis csak arra a jelentkezőre van szükség, aki megérti, miről beszélünk.

Tanácsadóink tapasztalatuknak és szaktudásuknak köszönhetően tudni fogják, milyen kulcsszavakkal kelthető fel a célcsoportunk érdeklődése.

A csomagban Ön hirdethet a tesk.hu-n, expressz.hu-n és a Szuperinfo laphálózatban.

 

Használja ki, a lehetőségeket, melyet a jó hirdetési szöveg és a megjelenési felületek hatásos kombinációja által nyerhet!


Nagy Orsolya

______________________________________________________

TESK Tanácsadó Kft.

1096 Budapest Thaly Kálmán u. 39.

Tel:        +36 1 279-07-07

Mobil:  +36 30 439-6783

Fax:        +36 1 466-05-49

e-mail:  Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Honlap: www.tesk.hu

 


Bővebben...
 
Vállalati tehetséggondozás: jól neveltek Nyomtatás E-mail
2008. május 26. hétfő, 06:30

Várható HR rendezvények

Kikre vadásznak?

Nem az eminens tanulókat vagy a zseniket, hanem a cég filozófiájához akarva-akaratlanul igazodó, elhivatott munkavállalókat becsülik meg leginkább a vállalatok.     

"Van, ahol még csak ösztönösen foglalkoznak ilyesmivel, de több cégnél már komplett tehetségmenedzsment-programot dolgoztak ki. A tehetséggondozás fontosságával ma már általában tisztában vannak a hazai szervezetek, de - sajátos magyar átokként - a megvalósításra már nincs meg mindig az elszántság vagy a pénz" - summázza ez irányú tapasztalatait Mohácsi Gabriella, a Hay Group Management Tanácsadó Kft. vezető tanácsadója. A beosztott-toborzástól a felső vezetői utánpótlás kiválasztásáig ívelő, a leghatékonyabb munkaerő "kitermelésével" foglalkozó folyamat tudatos levezénylése csak Magyarországon számít újdonságnak. Amerikában már az 1950-es években, a hosszabb távú, évtizedes üzleti előrejelzések és tervek bevezetésével párhuzamosan felvetődött, hogy a szervezetben kulcsszerepet betöltő dolgozók, elsősorban a vezetők egyéni pályájával is tervszerűen kellene foglalkozni - állítja a tehetségmenedzsment egyik gurujának számító amerikai Peter Capelli a Human Resource Executive című szakmagazinban nemrég megjelent cikkében. A felismerést tett követte, és az elmúlt évtizedekben tökéletesített, világszerte elterjedt módszertan az ezredforduló után begyűrűzött Magyarországra is.

Tovább a teljes cikkhez →

Kérdése van a cikkhez? Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében? 

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →


Bővebben...
 
Teljesítménybérezés - múló divat csupán? Nyomtatás E-mail
2008. május 26. hétfő, 06:10
Teljesítménybérezés - múló divat csupán?

Sokszor diszfunkciókhoz vezet


A teljesítménybér (angolul: Pay for Performance) sok vállalatnál a korszerű vállalatvezetési módszerek megtestesülésének számít. A tapasztalatok szerint azonban ezek a módszerek tiszavirág-életűek, gyakran pusztán mítoszok, amelyek hamarosan eltűnnek a divat következő hullámával.

Az ilyen divatok sajátossága a gyors, de rövid kezdeti siker és az újrakezdés izgatott hangulata: a menedzserek gyorsan átveszik például a teljesítménybérezés módszerét, mert mások is ezt teszik. Az új módszerek azonban gyorsan eltűnnek a piacról, mert sokszor diszfunkciókhoz vezetnek. Egyes vezetők azonban egy ideig még kitartanak, mivel másoktól is ezt látják. Ez a "hősies kitartás" figyelhető meg a teljesítménybérezés esetében is.

Tovább a teljes cikkhez →


Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!



Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →





 

Bővebben...
 
Öt trend, ami drasztikusan átalakítja a munkát Nyomtatás E-mail
2008. május 23. péntek, 06:10
Öt trend, ami drasztikusan átalakítja a munkát

Richard Watson Jövő-dosszié című könyvében a következő öt évtizedre jósol. E cikk középpontjában a munka áll.


1. Munkaerőhiány, mobilitás, vándorló munkavállalás

A globalizáció két irányban hat. Egyrészt kevés szakértelmet igénylő állások millióit veszítjük el azért, mert az ilyen munkákat olcsóbban el lehet végeztetni Kínában, Indiában vagy Afrikában. Másrészt viszont lényegtelen szemponttá válik a földrajzi hely, a magas szintű szakképzettséget igénylő munkák sem helyhez kötöttek többé. Ezért a gazdasági társaságok globálisan toborozzák majd a dolgozóikat, s a dolgozók hol ebbe, hol abba az országba költöznek majd. Még az sem lesz ritkaság, hogy a dolgozó nem abban az országban él, ahol állásban van. Gyengül az alkalmazottak kötődése a cégükhöz, cégek iránt el nem kötelezett dolgozók keresik majd a mindenkori legjobb lehetőségeket a piacon. Fölerősödik a fordított munkaerő-vándorlás trendje is: az Egyesült Államokból visszatérnek Indiába az onnan kivándorolt munkavállalók, mert jobb munkalehetőségeket találnak otthon. A leginkább sokkoló jelenség azonban a születések számának csökkenése következtében szinte minden országban fellépő munkaerőhiány lesz.

2. Egyensúly munka és magánélet között
3. Technika és automatizálás
4. Vállalatok társadalmi felelősségvállalása
5. Fiatal nemzedék

Tovább a teljes cikkhez →


Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!



Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →





 

Bővebben...
 
Tanácsok és tippek, hogyan bánjunk a főnökkel Nyomtatás E-mail
2008. május 22. csütörtök, 06:10

Tanácsok és tippek, hogyan bánjunk a főnökkel

Önnek milyen főnöke van?

A magyar vezetők nem kifejezetten a kedvességükről híresek. Tisztelet a kivételnek, a legtöbb magyar menedzser módszeresen gyötri a munkatársait. Jó esetben szeszélyes és távolságtartó vagy temperamentumos, rossz esetben egyenesen szívtelen zsarnok. Ugyanakkor a napunk harmadát a munkahelyünkön töltjük – nem mindegy, milyen hangulatban. Határozza meg, az ön főnöke melyik típusba tartozik és bánjon vele érdeme szerint.

A stresszes

Soha nincs semmire ideje, utoljára két éve mosolygott, akkor, amikor bemutatták a felügyelő bizottsági tagoknak. A legtöbbször sápadt és fáradt, kedvenc kiszólása, hogy “hülyékkel vagyok körbevéve”.

A legnagyobb gond ezzel a típussal, hogy nem lehet vele a problémákról beszélni, mert úgy érzi, csak nyaggatják őt. Egyetlen dolog, amit tehetünk, hogy konfliktus esetén mi magunk mindig megőrizzük a hidegvérünket és lehető legkisebb támadási felületet hagyunk.

A törtető

Karrier mindenáron – akár a kollégái testén keresztül is. Az ilyen típusú vezetőknél a leggyakoribb, hogy sógort, komát, jóbarátot  próbál csinálni a munkatársaiból,  akiket azután gátlástalanul ki is használ a saját érdekei szerint.  A barátság pedig csak addig maradhat fenn, amíg nem jelent veszélyt a versenytárs az ő karrierjére.
Tartsa magát távol az ilyen emberektől. Legyen mindig korrekt, egyértelmű, és húzzon határozott vonalat munka és magánélet között. 



Az ellenőr

Az asztala mindig patyolat tiszta, minden a helyén van, csend, rend, fegyelem és áttekinthetőség uralkodik. A ceruzák párhuzamosan fekszenek a tartóban és mindig mindegyik tökéletesen ki van hegyezve. Az ellenőr legszívesebben mindig mindent saját maga csinálna, mert úgy véli, csak az lehet tökéletes, amit ő tesz le az asztalra.
Nehezebb őket kezelni, mint a törtetőket. De nem lehetetlen: hagyja, hogy úgy érezzék, a fontos döntések mindig az ő kezében vannak. Aprólékosan tartsa be a szabályokat, ha ilyen főnöke van, és ragaszkodjon a munkaköri leírásban szereplő feladatokhoz, a szerződésében álló feladatokhoz. Mindig pontosan határozzák meg az elérendő célt – és az oda vezető út részleteire is térjenek ki.
Az ellenőr típus életében a kezdők és a kreatívok jelentenek veszélyt, mert ők a potenciális hibaforrás, akik felboríthatják a napi rutint.


A hajcsár

Aki folyamatosan túlórázik és hétvégén is dolgozik, csak hogy szív melengető statisztikai adatokat szállíthasson a hajcsárnak, az egy időre az istálló legjobb lova lehet. De vigyázat: a hajcsár soha nem elégszik meg semmivel, mindig emeli a tétet. Egyre többet és többet követel – míg a mindig teljesíteni akaró munkatárs azt nem veszi észre, hogy három éve nem volt szabadságon, és egyedül él család, barátok, hobbi nélkül.
A ma bele kell húznunk és a erre ugye van még ideje mondatokat hallani tőle a legtöbbször.

Ha azt érzi, hogy túl nagy a nyomás önön, kérjen tőle időpontot és mondja el neki, hogy kevesebb fontos feladatot szeretne mostantól, hogy a jelenlegi projektre teljes szívvel koncentrálhasson.

A hozzáértő

Ha szerencséje van, a főnöke kompetens és szociálisan is érzékeny. Ilyen, ha mindig arra törekszik, hogy megoldást találjon a felmerülő problémákra. Gondok a legszuperebb csapatban is vannak, csak egyes vezetők képesek emberként is, nem csupán alkalmazottként is tekinteni a munkatársaikra. Nem csak a team munkája és teljesítőképessége jár a fejében, de alkalomadtán még meg is dicséri a beosztottjait. Örüljön a szerencséjének és élvezze a kreativitásra, szabadságra és átlagon felüli teljesítményre ösztönző hangulatot.


Forrás: Lépéselőny

Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!



Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →





 

document.
Bővebben...
 
Merces - rosszul keresnek a médiások és marketingesek Nyomtatás E-mail
2008. május 20. kedd, 06:45
Bruttó 265 ezer forint az átlag

Bruttó 256 ezer forint az átlag


A média- és marketingágazat fizetései elmaradnak attól a szinttől, ami a köztudatban él róluk - áll a Merces bérinformációs portál tanulmányában.

Annak, aki ügynökségektől ügyféloldalra pártolna át, főleg banki vagy IT irányban érdemes keresgélnie.

Bruttó 256 ezer forint a média- és a marketingszakmában Magyarországon elérhető átlagfizetés - ezzel a két népszerű szektor holtversenyben mindössze a 13-14. helyre került a munkaterületek versenyében a Merces bérinformációs portál adatai szerint.

A felmérés készítői szerint viszont a többi slágerszakma esetében helytállóak a sztereotípiák: a rangsort a leasing, az informatika, a gyógyszeripar, a bankszektor, a tanácsadás és a biztosítási terület vezeti, 281-351 ezer forint közötti bruttó átlagbérrel. Az ügyféloldalon dolgozó marketingesek fizetése a munkahelyüknek megfelelő szektorba számított bele, ez a felmérés is igazolja tehát, hogy az ügynökségi bérszint némileg elmarad attól, amit a cégek marketingesei keresnek.

Tovább a teljes cikkhez

Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!



Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →





 

Bővebben...
 
Hogyan határozzuk meg a keresett munkatárs profilját? Nyomtatás E-mail
2008. május 20. kedd, 06:20

HR

 Hol kezdődnek a gondok?

A felvétel maga is egy komplett folyamat. Jól meghatározható állomásai vannak, amelyeket egytől-egyig helyesen kell végezni ahhoz, hogy a végeredmény jó minőségű legyen. Mit jelent itt, hogy jó minőségű? Munkatárs-felvétel esetében azt, hogy a felvett jelölt megfelel az elvárásoknak, képes azonosulni a vállalati célokkal, kihívást jelent számára az új munkaköre. Valljuk be, ilyen tökéletes végeredmény kevésszer születik. Ennek pedig az oka, hogy a folyamatunk menet közben kisiklik, és ahol kisiklott, onnantól kezdődnek a problémák.

Egy teljes felvételi folyamat a következő, legfontosabb elemekből áll:

1. Szervezeti igény felmerülése

2. Munkakör pontos meghatározása

3. A szervezet felkészítése az új munkatárs fogadására

4. Toborzás előkészítése

5. A poszt betöltéséhez szükséges kompetenciák azonosítása

6. Toborzás

7. Kiválasztás

8. Jelöltek bemutatása

9. Döntés / felvétel, munkába állás

10. Betanulás

11. Gyakornokság

De kezdjük mindjárt az elején – hogy szükség van egy új munkatársra, azt viszonylag egyszerűen felismerjük: túlterheltek vagyunk, vagy valamely munkatársunk válik azzá; de lehet, hogy épp egy, már nálunk dolgozó kolléga nincs a helyzet magaslatán, és többszöri próbálkozásunk ellenére sem változtat ezen a helyzeten. Tehát új munkaerőre van szükség.

Tovább a teljes cikkhez 

Kérdése van a cikkhez? Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében? 

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →


Bővebben...
 
Eltűrik a dolgozók a diszkriminációt Nyomtatás E-mail
2008. május 15. csütörtök, 06:20

Eltűrik a dolgozók a diszkriminációt

 A bejelentések csökkentek, de valószínűleg nincs kevesebb probléma

A munkahelyi diszkriminációs ügyek csökkenésének egyik oka, hogy az elbocsátástól, nehéz elhelyezkedéstől tartva a munkavállalók inkább elfogadják a jogsértéseket. A másik ok, hogy a biztosi intézménynek nincs jogköre a versenyszférában fellépni ilyen kérdésben - fejtette ki Kállai Ernő biztos az Országgyűlés foglalkoztatási és munkaügyi bizottságának keddi ülésén.


Egyhangúlag általános vitára alkalmasnak találta az Országgyűlés foglalkoztatási és munkaügyi bizottsága keddi ülésén a nemzeti és etnikai jogok országgyűlési biztosának a múlt évre vonatkozó beszámolóját.


Kállai Ernő biztos elmondta: bár a panaszos ügyeik száma a múlt évben csaknem 20 százalékkal volt több, mint az előző évben, viszont a munkahelyi diszkriminációval kapcsolatban kevesebben fordultak hozzájuk, mint korábban. Ennek egyik oka, hogy a munkavállalók inkább elfogadják a jogsértéseket, mert tapasztalataik szerint, ha szóvá teszik ezeket, akkor nemcsak az munkahelyükről bocsátják el őket, de máshova is nehezebb elhelyezkedniük. A másik ok, hogy a biztosi intézménynek nincs jogköre a versenyszférában fellépni a munkahelyi diszkriminációs ügyekben, az Egyenlő Bánásmód Hatósághoz továbbítják az ilyen panaszokat.

Forrás: HR portál


Tovább a teljes cikkhez 

Kérdése van a cikkhez? Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében? 

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →


Bővebben...
 
<< Első < Előző 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 Következő > Utolsó >>

25. oldal / 31

Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!

LEMEZMEGMUNKÁLÓ Kft.
Jaloveczki István

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Tudomány Nyelviskola Kft.
Bencsik Krisztina

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Keszesz 03 Kereskedelmi, Szerv... Keszesz 03 Kereskedelmi, Szervezõ és Szolgáltató Kft.
Váradi Judit

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Mela 05 Bt.
Takácsné Myny Melind

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető