Utál telefonálni? Sok időbe kerül a hideghívás?
Telefonálás helyett inkább tárgyalna?
Profi call center szolgáltatásunk korrekt feltételekkel átvállalja a telefonálás idegőrlő feladatát.
Válogassa ki több mint húszezer partnerünk közül azokat, akikkel szeretné felvenni a kapcsolatot. Tegye meg ezt 3 egyszerű lépésben, és máris nem hideg megkereséssel indít feléjük!
2024. április 24., szerda, György napja van.
A Virtuális Irodaház tagjainak száma: 21089. A tagok összes árbevétele: 3841440 millió forint A tagok alkalmazottainak száma: 202752.
Duplázza meg cége ismertségét, akár pár hónap alatt, fillérekből…
…És jusson el több ezer potenciális ügyfélhez, cégvezetőhöz hideghívások nélkül!
Ismerje meg üzleti közösségünk működését és előnyeit, és juttassa cégét új magasságokba a Lépéselőny segítségével!
Amennyiben Önnek is nehézséget okoz új ügyfeleket szerezni, valamint elege van a hideghívásokból és a titkárnőkön való fennakadásból, ideje, hogy megismerje a Lépéselőny Üzleti Közösséget. A portál lényege, hogy összefogja a vállalkozókat, akik ezáltal egymást segítve érnek el nagy eredményeket, kötnek üzleteket.
Milyen eredményekre számíthat, ha a Lépéselőnyben keres cégeket, partnereket, marketingeli cégét?
- Alig néhány hónap alatt, gyakorlatilag megduplázta a megrendelőinek a számát…
Egy budapesti cég ügyvezetője, aki ipari tisztítószereket forgalmaz, a portálon építette ki az ügyfélkörének közel a felét.
- 8 millió Ft-os üzlet már másnap…
Egy parképítéssel, zöldterület-kezeléssel foglalkozó cég pár nappal a Lépéselőny adatbázisába való regisztrációja után kiemelkedően nagy szerződést kötött.
- 11 potenciális cégből 2 megrendelő lett…
Business Tagként leválogathat az Ön célcsoportjába illő cégeket, akiket célzott levéllel is megkereshet. Egy fémmegmunkáló vállalkozás például így kapott egy partnerlistát a Lépéselőnyön megtalálható, számára potenciális cégekből. Kezdésnek 22 céget válogattak le az igényeik szerint. Ebből 11 cég potenciális partner, 2 megrendelő lett!
Hogyan köthet gyümölcsöző együttműködést a Lépéselőny Üzleti Közösség által, fáradozás nélkül?
És mindezt hogyan érheti el Ön is?
Ha Ön is tagja a Lépéselőny Üzleti Közösségnek, akkor ez az Ön számára is valóra válhat!
Hogyan tudja bővíteni üzleti kapcsolataimat a Lépéselőny Üzleti Közösség tagjaként? Lépjen tovább és tekintsen be a közösségi részbe!”
Hogyan lehet csökkenteni a telefon számlát?Önnek mennyi a telefon számlája?
Ajánlatom: Havi 5.400.- Ft korlátlan beszélgetés
bármelyik szolgáltató felé plusz 5 Gb internet, amibe a
közösségi média használat nincs benn!
De tudok jobbat is! Keressen és elmondom!
jozsefszalai1@gmail.com
Szerver, PC üzemeltetetés, GDPR, Kibervédelem, BiztonságtechnikaTeljes körű informatikai szolgáltatások KKV-k részere! Kibervédelem, IT rendszer üzemeltetés, kivitelezés, tervezés, tanácsadás, szerverbérlés. Magas színvonalú szolgáltatást nyújtunk, egyedi árakkal a feladathoz igazítva, garanciával! +36-70-534-84-23 https://it-pack.com/hu/
Sokszor akár milliókat is beleölünk egy-egy ígéretes munkatársunk fejlesztésébe, és amikor végre megérett egy felelősségteljesebb pozícióra, odébb áll. Megpróbálhatjuk tanulmányi szerződésekkel röghöz kötni, viszont ez nem elég ahhoz, hogy motivációs szintjét is fenntartsuk, és elköteleződését növeljük.
Az, hogy az egyén számára mennyi ideig motiváló egy munkahely, nagyon változó lehet. Attól is függ, hogy személy szerint kit mi motivál egy munkakör betöltésénél. Akinek a munka csak megélhetést jelent, annak nyilván elsősorban a pénz lesz a fontos és az első jobb ajánlatra odébb áll. Viszont egy ilyen külső motiváló erő gyorsan hatását veszíti, így az elégedetlenség gyorsan bekövetkezik. Ha valakit csak a külső tényezők motiválnak, mint a pénz vagy az elismerés, nagy bajban vagyunk, hiszen sosem tudunk eleget adni belőle.
A tehetségek esetében az a szerencsés helyzet, hogy általában erősen belülről motiváltak, azaz a munkavégzés önmagában jutalomértékű számukra. Saját teljesítményük az, ami elégedettséggel tölti el őket.
Amikor elhangzik, hogy a munkáltató a hosszadalmas kiválasztáson sikeresen célba ért álláskereső számára határozott idejű munkaviszonyt ajánl fel, a pályázóban kétségek merülhetnek fel. Főként akkor, ha nem ismeri, hogy ezzel a fajta munkaviszonnyal a munkáltató is kötelezettséget vállal a munkavállalóval szemben. De kinek és mikor jó a határozott idejű munkaviszony? Milyen hátrányokkal és előnyökkel jár a munkáltató és a munkavállaló szemszögéből?
A Munka törvénykönyvének értelmezése szerint a munkaviszony határozott időre szól, ha a felek a határozott idő tartamát objektív feltételként meghatározott időpontban (naptárszerűen, pl.: munkaszerződés megkötésétől számított egy évi időtartamra, egy naptári hónapra, 50 munkanapra, stb.), meghatározott elvégzendő munkában (pl. aratás, vetés elvégzésére), meghatározott esemény bekövetkezése kikötésével (pl. valamely dolgozó gyesének megszűnése) vagy más alkalmas módon határozzák meg.
Családbarát munkahellyé válni számos előnnyel jár: segít a megfelelő munkaerő kiválasztásánál, növeli a dolgozók lojalitását, arról nem is beszélve, hogy javítja a vállalat imázsát a partnerek, vevők, illetve az állásvadászok előtt. Felmérésekből azonban látszik, hogy a munkáltatók sokszor nem ugyanazt gondolják a családbarát intézkedések alatt, mint a munkavállalók.
Napjaink vállalati céljai között, a profit megszerzésén túlmutatva, gyakran találkozunk olyanokkal, mint például a dolgozók elégedettsége, jó munkahelyi közérzete, munkájuk és magánéletük összehangolásának támogatása. Ez nagyban köszönhető a jelenleg egyik legdivatosabb PR eszköznek, a CSR-nak, azaz a vállalati felelősségvállalásnak, amely a dolgozók "kényeztetésén" túl kiterjed a környezetvédelem, az adományozás, a civil partnerség, a fejlesztés különböző területei, az etikus üzleti magatartás, a vállalati kultúra vagy éppen az HR stratégiák és az esélyegyenlőség területére is.
A CSR elterjedése hazánkban két okra vezethető vissza: az egyik a nemzetközi trend, amely a multinacionális vállalatoktól gyűrűzik a kkv-k irányába, a másik pedig a jól körülhatárolható imázsépítés, amely közvetetten ugyan, de komoly bevételt jelent a vállalatoknak.
Különbözőek a fővárosi és a vidéki juttatási gyakorlatok
Az élet- és balesetbiztosítás a legnépszerűbb béren kívüli juttatás (31 százalék) a magyar munkáltatók körében, ami többek közt a hazai adózás sajátságainak is köszönhető - derül ki a Merces legújabb adataiból.
Az élet- és balesetbiztosítást a munkába járás költségeinek megtérítése, valamint az alkalmazottak képzése követi a népszerűségi listán, 28-28 százalékkal - tudta meg a Világgazdaság Dalibor Jakustól, a Mercest működtető Profesia ügyvezető igazgatójától.
A felmérést részletesebben elemezve kiderül, hogy a két juttatás nem azonos csoportokra vonatkozik: amíg a munkába járás költségeit az alacsonyabban képzetteknek és az állami alkalmazottaknak térítik meg gyakrabban, addig a képzés inkább az amúgy is magasan kvalifikáltak és a magánszférában dolgozók kiváltsága.
A nemek közti különbségeknél szintén érdekességeket állapít meg a felmérés: e szerint kétszer annyi férfi kap magáncélra mobiltelefont, mint nő, és sokkal több férfi dolgozhat rugalmas munkaidőben, arról nem is beszélve, hogy notebookkal is ellátják őket.
A nyári szünetben diákok hadai lepik el a munkaerőpiacot, s mivel általában csak rövid időre keresnek munkát, fel sem merül bennük, hogy a fizetésen túl szabadság is megilleti őket.
Pedig a munka világába belekóstoló diákoknak ugyanúgy jár a fizetett szabadság, sőt, ha fiatal munkavállalóról van szó, még pótszabadsággal is kedveznünk kell nekik. De mennyiben szólhat bele a munkáltató, hogy mikor vegye ki a diák a szabadságát? Tovább a teljes cikkhez →
A dolgozók közérzetén sokat javíthatnak a mozgásprogramok
A vállalkozások jó része egy gombnyomásra kimutatja, hogy mennyit veszít a munkavállalók betegsége miatt, arra azonban nincs adat, mennyit nyerhet, ha lépéseket tesz az egészségfejlesztés irányába. Szerencsére egyre több vezető kezdi elismerni az egészségmegtartó programok ösztönző és hatékonyság növelő hatását, amivel a dolgozók életmódváltását is elősegítik.
A napi 10-12 óra munka, a teljesítménykényszer, a stressz - ami a mai munkahelyekre jellemző, negatívan hatnak életünkre, egészségünkre. Szakemberek nem győzik hangsúlyozni a pszichoszomatikus betegségek veszélyeit, az ezzel járó mozgásszegény életmód és a helytelen táplálkozás miatt pedig nem lehet csodálkozni azon, ha az elhízás vagy a szív és érrendszeri betegségek népegészségügyi problémának számítanak hazánkban is.
Szép János, a Wellsite Kft. ügyvezető igazgatója szerint mindezek miatt nagyon fontos olyan vállalkozásokat vagy szervezeteket bemutatni, ahol már tettek lépéseket a munkahelyi egészségfejlesztés irányába, mert csak ezek a munkahelyi közösségek tudják igazolni, hogy ez az egyik legnagyobb hatásfokú és rövidtávon megtérülő megoldás, amelyet a cégek, dolgozók és az egész társadalom szemléletváltozása és egészsége érdekében tenni lehet.
Mennyit ér egy produkciós egyórás telefonálgatása? Kiszámolta az egyes ügynökségi munkaterületekre vonatkozó átlagos árképzési értékeket a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének ATL-szekciója, hogy informálja a megbízókat, legális foglalkoztatás és adózás mellett mennyit ér az ügynökségi szakemberek munkája.
Árképzési átlagos értékeket határozott meg a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének (MAKSZ) ATL-szekciója. A lista összeállításában a szervezet a Megyer Örs vezette Megyer Consultinggal dolgozott együtt.
A lista később kiegészül majd egy kampányköltségeket taglaló összeállítással is, amelyből az derül majd ki, hogy mennyibe kerül egy átlagos kampány, azon belül pedig az egyes kampányelemek mennyit érnek. A MAKSZ hasonló adatsort tervez nyilvánosságra hozni a médiaügynökségi árakról is.
A városi dolgozók legnagyobb része az íróasztalához láncolva naponta kevesebb, mint egy órányi természetes napfényt lát. A gondolattól, hogy nem tudnak elszabadulni az íróasztaltól, egyre több munkavállaló lesz depressziós - derül ki a Ciao Research felméréséből.
A dolgozók közel negyedének (22 százalék) a munkanapokon kevesebb, mint 20 perc napfény jut, ennek meg is van a következménye: a dolgozók közel kétharmada (65 százalék) depressziós a gondolattól, hogy nem tud elszabadulni az íróasztaltól, hogy többet legyen szabad levegőn.
A British Telekom (BT) arra ösztönzi az iroda sötétjéhez kötött dolgozók millióit, hogy szakítsák el a gályapad láncait és dolgozzanak az irodán kívül.
Sokféle BT-megoldás létezik arra, hogy a dolgozók távolról is elérhessék a vállalati hálózatokat és rendszereket, és ugyanolyan hatékonyan dolgozhassanak a saját hátsó kertjükből, mintha a belvárosi hivatalban ülnének. Tovább a teljes cikkhez →
Távmunkásról akkor beszélhetünk, ha a felek munkaszerződésben megállapodnak abban, hogy a munkavállaló foglalkoztatására távmunkát végző munkavállalóként kerül sor.
Milyen jogi vonatkozásai vannak ennek az atipikus foglalkoztatási formának?
A távmunkavégzés olyan atipikus foglalkoztatási forma, amely nem igényli a munkavállaló munkáltató telephelyén történő jelenlétét. A távmunkavégzés esetén a munkáltató általában nem tarthat igény arra, hogy a munkavállaló a munkáltató által kijelölt helyen (pl. a munkáltató székhelyén vagy telephelyén) végezzen munkát. Ugyanakkor lehetnek olyan élethelyzetek is, amelyek alapján szükségessé válhat az, hogy a munkavállaló kötelezve legyen arra, hogy a munkáltató székhelyén vagy telephelyén megjelenjen.
A közösségi jog védelemben részesíti azt a munkavállalót, akit gyermeke fogyatékossága miatt hátrányos megkülönböztetés ért.
A hátrányos megkülönböztetés tilalma, amelyet a foglalkoztatás és a munkavégzés során alkalmazott egyenlő bánásmódról szóló irányelv előír, nem korlátozódik kizárólag a fogyatékos személyekre.
A munkatársak egynegyede a nyaralás alatt is dolgozik
Szabadság előtt általában mindenki serényebben dolgozik, hogy megkönnyítse a többiek munkáját a távollét idejére. Ez azonban könnyen visszaüthet, hiszen a vezető a szorgalmat látva még a szabadságunk alatt is igényt tart szolgálatainkra. Egy-két praktikával azonban elérhetjük, hogy se a kollégák, se a főnök ne zavarja meg nyaralásunkat.Egyáltalán nem pótolható minden munkavállaló, legalábbis ezt mutatja a Carrierbuilder.com felmérése, melyből kiderül, hogy a munkavállalók egy része, ha akarna se lenne képes felhagyni a munkával.
A kutatás szerint ugyanis a dolgozók 25 százaléka tervezi, hogy a nyaralás során fenntartja a kapcsolatot munkahelyével, 9 százalékukat pedig maga a főnök kötelezi arra, hogy a vakáció alatt is árgus szemekkel lessék hangposta-, illetve e-mailfiókjukat. A munkától egyébként leginkább az értékesítők részegülnek meg, hiszen 50 százalékuk a nyaralás alatt sem kíván teljesen elszakadni munkahelyi gondjaitól, szemben az informatikusokkal és a pénzügyesekkel, akiknek csupán 37 százaléka vallja magáénak ezt a fajta hozzáállást.
Minden vezető életében eljön az idő, amikor meg kell küzdeni egy beosztottal, aki rendszeresen és sokat késik. Nem öt percet vagy tízet, esetleg egy-egy félórát, mert dugó volt és esett az eső, hanem hosszú órákat és egyre rendszeresebben. Mit tehet ilyenkor a főnök?
Első lépésben egy coachnak az a szerepe, hogy ügyfelét rávezesse, hogy a "mit csináljak a beosztottammal" kérdés helyett a "milyen problémákat okoz nekem a beosztottam késése, és hogyan kezeljem ezt" kérdést tegye fel.
Olyan pozíciók esetén alkalmaznak stresszinterjút, amelyek gyakori stresszel járnak, de olyan is előfordul, amikor a teljes interjú légköre, struktúrája stresszes lehet. Ezek jellemzően a vezetői, üzletkötői, vevőszolgálati vagy akár felső vezetői titkárnői, asszisztensi munkakörök lehetnek. Ilyenkor az a cél, hogy a pályázót kizökkentsék a biztonság érzéséből, zónájából.
A stresszinterjú során az interjú készítője szándékosan intenzív nyomással terhelt légkört teremt, a pályázót kényelmetlen, szokatlan kérdésekkel bombázza, mindezzel az a célja, hogy megfigyelje a jelölt reakcióját és teljesítményét olyan feszültség, bizonytalanság közepette, amit - ha felveszik - a munkája során tapasztalni fog. Ha másról nem is, de arról mindenképpen felismerhető a stresszinterjú, hogy a kérdező nem a szokványos módon - olykor udvariatlanul - viselkedik, ezzel ugyanis az a célja, hogy kihozza az álláskeresőt a sodrából. De az éles, váratlan kérdések, feszült légkör, oda nem illő megjegyzések, az interjúztató hanghordozása mind arról árulkodik, hogy éppen egy stresszinterjún vesz részt az illető.
Tudta Ön, hogy meg tudja duplázni az álláshirdetéseire jelentkezők számát?
Hogyan?
Mára természetessé vált,
hogy ha valamilyen információra van szükségünk, az interneten utána tudunk
nézni. A képeslapokat, köszöntőket e-mailen küldjük, és a közösségi oldalakon
szervezzük az osztálytalálkozókat, az esti híradó helyett pedig a hírportálokon
szemezgetünk a legfrissebbek között.
Ez így van az állást
keresők világában is. Az állásportálokon hirdetünk, ha új kollégára van
szükségünk, és itt keresünk állást is, ha váltani szeretnénk. Azonban ezek a
felületeket „aranybányákat” rejtegetnek a cégeknek. Miért is?
Az összes állásportál kínál
lehetőséget a pályázóknak arra, hogy feltöltsék önéletrajzukat az
adatbázisukba. Ezen felül minden nap automatikusan megkaphatják az őket érdeklő
állásokat e-mailben, így tulajdonképpen elég egyszer meglátogatniuk az oldalt,
és utána gyakorlatilag az állások találják meg őket.
Egy-egy nagyobb állásportál
önéletrajz adatbázisa akár többszázezerre rúghat, mint az ehhez való hozzáférés
díja is. Azonban itt a lehető legkülönfélébb állás kereső anyagait megtaláljuk.
Előnyük, hogy könnyen kereshetünk, akár kulcsszavak, akár régiók, akár
végzettség szerint. Majd ezután kell a türelem, hogy a feldobott, akár több
tíz, vagy száz önéletrajzot elolvassuk, és megtaláljak azokat, akiket keresünk.
Ennek szolgáltatásnak az
óriási előnye az, hogy így el tudják érni azokat a passzív állás keresőket is,
akik nem olvassák nap, mint a nap a hirdetéseket, „csak” várnak egy jobb
ajánlatra. Ők gyakran elismertek szakmájukban, és nem elkötelezettek
munkahelyük iránt, mindig nyitottak új lehetőségekre, ezért szívesen veszik, ha
megkeresik őket egy új, lehetőleg jobb ajánlattal. Szerintem többen tesznek
így, mint gondolnánk. Tegyen egy próbát, és kérdezze meg erről barátait!
De ugyanígy megtalálhatóak
az aktív keresők is, akik több platformon próbálkoznak, és a hirdetések
figyelésén túl önéletrajzukat is feltöltik.
Ezért, ha úgy dönt, hogy új
kollégára van szüksége, és a munkavállalókhoz hasonlóan Ön is több irányban
kezd el toborozni, az adatbázisok segítségével gyakorlatilag kétszer annyi
jelölt között tud válogatni, mintha a hirdetésre jelentkezőket várná. Tegyen
egy próbát!
Amennyiben Ön, mint vezető úgy érzi,
hogy nem látja a feladatai végét, nincs egy perc ideje sem, türelmetlen
munkatársaival és mindenhol ott kell lennie, különben
nem történnek a dolgok,
Akkor vegyen részt
2008.
szeptember 19 – 20–án kétnapos Bázis szemináriumunkon,
hogy újult erővel futhasson neki az utolsó
negyedévnek!
Amennyiben értékesítői
eladnak és nem értékesítenek,nincsenek elégedett és visszatérő vevői, nem tudják lezárni az üzletet és nem tudják kezelni a problémás ügyfeleket,
Akkor az ajánlatunk Önnek és
értékesítőinek
2008.
szeptember 25 és 27 között három napos Értékesítési szemináriumunkon,
hogy értékesítői ne csak árral adjanak
el!
AKCIÓNK
KERETÉBEN MOST FÉLÁRON JELENTKEZHET!
________________________________________________
Amennyiben gondja
van a csapatépítéssel, nem motiváltak
munkatársai, nem tudja, hogyan stabilizálja
csapatát.
Akkor jöjjön el
2008.
október 9 és 11 között 3 napos Stabilitás szemináriumunkra
És építsen stabil, termelékeny
munkatársakkal feltöltött szervezetet!
A TESK csapatát, indulásunk óta a szakmaiság ugyanúgy jellemezte, mint az elhivatottság, és a csapatszellem. Ennek a megnyilvánulása a HR Cafe is, ahol az évek folyamán már számos humán területről érkezett szakember találkozott egymással, hogy tapasztalatot cseréljenek, és szakértők előadásain vegyenek részt, mindig az aktualitásokhoz igazodva.
A rendezvény szinte egyidős a céggel, kart karöltve fejlődtek, nőttek, színesedtek, és új célokkal, új tervekkel folytatják útjukat. Eleinte még az iroda biztosított neki helyet, de tavaly nyáron Bokor Adrienn, az IBM szakemberének előadásán vendégszám rekordot döntöttünk.
Ezen fellelkesedve az őszi HR Cafekat már külső helyszínen rendeztük, és elmondhatjuk, hogy a rendezvény fejlődése az óta töretlen.
Szeptemberben, egy szálloda különtermében Cser Annamária, a Bosch Budapest Engineering Centertől és Tokár Péter, a TESKtől vezettek be bennünket az interjútechnikák rejtelmeibe. Azonban úgy éreztük, hogy a szakmánkhoz közelebb álló helyszínt kell választanunk. Így november óta a HR Cafek-nak a Budapesti Műszaki Egyetem Informatika épülete ad otthont, az új campus területén.
Járt már nálunk Bányai Tibor, akitől első kézből hallhattuk, hogyan kell a mai Magyarországon egy olyan nagy létszámbővítéssel járó projektet levezérelni, végrehajtani, mint amit a Hankook dunaújvárosi gyárának a kapcsán tettek. Decemberben ünnepeltük az 5. születésnapunkat, egy igazi karácsonyi témával, a cafeteria rendszerekkel. Túlzás nélkül állíthatom, hogy ez a HR Cafe bírt a legnagyobb érdeklődéssel.
Vendégeink az év során hallhattak az assessment centerről, a tavalyi HR Benchmarking felmérésről, a kiválasztáskor használatos tesztekről, és az éves képzési terv kidolgozásáról is.
Nyár eleji rendezvényünk május 21-én volt, amikor Tóth Tamás a Hungarian Interim Management ügyvezető partnere ismertetett meg bennünket a módszer lényegével, és Tokár Pétertől tudtuk meg, mikor érdemes munkaerőt kölcsönözni, illetve közvetítőt igénybe venni.
A TESK által rendezett HR Cafe mára egy a szakmában ismert, és a visszajelzések alapján elismert rendezvénnyé vált. A résztvevők általában nagy magyar, vagy multinacionális cégek humán erőforrás menedzserei, valamint KKV-k vezetői, tulajdonosai.
Idén pedig már a negyedik HR Cafera készülünk augusztus 6-án, változatlan helyszínen, melynek témája a kulturális különbségek, Hogyan működik egy német, és egy koreai cég HR szempontból? Milyen különbségek vannak a munkatársak elvárt viselkedési sztenderdjeit illetően? Hogyan illeszkedik az adott kultúra a magyar környezetbe? Milyen nehézségekkel küzdenek? A Cser Annamária, a Robert Bosch, és Szakács Melinda a Hankook HR szakemberei fogják megválaszolni a fenti kérdéseket.
Egyre több visszajáró vendéggel büszkélkedhetünk, akik megerősítenek bennünket abban, hogy a szakmának szüksége van egy ilyen platformra, ahol lehetőség van arra, hogy az előadóktól tanuljunk és, hogy egy kávé mellett megismerkedjünk kollégákkal, és a napi teendőkről beszélgessünk, új partnereket találjunk.
Mi, a TESK csapata azon dolgozunk, hogy a jövőben is tartsuk az ütemet, és még színvonalasabb rendezvényeket szervezzünk, úgy, hogy minél több szakemberhez eljusson a HR Cafe híre.
A 2008. évi munkaügyi ellenőrzések kiemelt területe
Mielőtt elmerülnénk a megérdemelt pihenés és a lazítás időszakába, érdemes átgondolnunk, hogy szabályosan intéztük e a szabadságok kiadását. Nem vonhat maga után bírságot egy esetleges munkaügyi ellenőrzés, amikor az ellenőr tételesen átvilágítja majd az alkalmazottaknál és tagoknál a szabadság kiadásának szabályosságát. A 2008-as munkaügyi ellenőrzések kiemelt területe a szabályszerű szabadságkiadás vizsgálata.
Mindenkit értesítünk, hogy itt a nagybetűs NYÁR! Ezt természetesen
mindnyájan örömmel vesszük tudomásul, de nem szabad sajnálni magunktól
a pihenést, hiszen utána sokkal nagyobb kedvvel tudjuk felvenni a munka
fonalát.
Érdemes rendet tenni magunk körül, átnézni az eddigi gyakorlatot. Ha nem teljesen a megváltozott törvények szerint jártunk el, még mindig módosíthatjuk a beidegződött rossz gyakorlatot.
2007. március 31-vel megsemmisítette a Munka Törvénykönyve 134.§-a (3) bekezdésének a.) pontját, amely szerint „a munkáltató kivételesen fontos gazdasági érdek esetén a szabadságot legkésőbb a tárgyévet követő és június 30-ig, kollektív szerződés rendelkezése esetén a tárgyévet követő és december 31-ig adja ki, ha az esedékesség éve eltelt”.
Az Alkotmánybíróság nem a kivételesen fontos gazdasági érdeket kifogásolta, hanem, hogy annak tartalma nem kellően meghatározott a törvényben. A teljes éves szabadságnak az átvitele természetesen nem arányos ezzel az indokkal. A kivételes gazdasági érdeket megalapozó gazdasági körülmény egy, a munkáltató gazdálkodási körében fellépő súlyos ok. Ennek az oknak a munkaszervezéstől függetlennek kell lennie. Azaz jó munkaszervezéssel, más munkarend kidolgozásával védhetőnek kell lennie egy esetleges káresemény miatt fellépő szabadságolás akadályának is. Például az év végén megnövekedő forgalmat úgy kell számításba venni, hogy decemberre lehetőleg ne maradjon felhalmozódott, nem időarányos szabadság. A szabadság elhalasztására sor kerülhet a munkáltató működési körét súlyosan, közvetlenül érintő ok miatt, például elemi kár stb.
A rendes szabadságnak az esedékesség évében nem teljes mértékben történő kiadása esetén a munkáltató nem hivatkozhat káreseményre sem, ha az esedékesség évéből fennmaradó időszakban a szabadságot még kiadható lett volna. S hogy mennyi szabadságot vihetünk mégis át? Az arányosság követelményének felelünk meg az új szabályozás szerint, ha indokolt esetben az alapszabadság és pótszabadság összegének maximum egynegyede csúszik át a következő évre.
Mivel az átvihető szabadság mértéke csökkent, így nem tartották indokoltnak a hosszú kiadási határidő fenntartását. Az új szabály szerint június 30. helyett március 31-éig, kollektív szerződés rendelkezése esetén december 31. helyett június 30-áig lett meghosszabbítva a kiadás határideje.
Nem csak otthonról dolgozhatnak a távmunkások: egyre inkább megnövekszik a mobil távmunka jelentősége is, amikor nem meghatározott, fix helyen történik a munkavégzés. A jövő távmunkásának lehetősége van PDA-n is dolgozni. A kis méretű számítógépek közül egyre több típuson lehet olyan programokat futtatni, mint a Skype és a Messenger.
Az Európai Bizottság 2002-ben - a szociális partnerekkel kötött megállapodásban - a távmunkát olyan munkaszervezési és/vagy munkavégzési formaként definiálta, amely a számítástechnikát munkaviszony keretei között veszi igénybe, illetve ahol a munkát, - mely a munkaadó telephelyén is végezhetõ lenne - a munkavállalók attól rendszeresen távol végzik.
Egy német tanulmány szerint a vállalatok nincsenek felkészülve a tehetségekért folytatott harcra, mivel nem tudják jól kihasználni a motivációs lehetőségeket. A munkáltatók ráadásul ma még sokszor nagyobb energiát fektetnek a munkaerő-toborzásba, mint a meglévő alkalmazottak megtartására.
A munkaadók csak ritkán gondolkoznak el azon, hogy mi az oka az állások megüresedésének vagy a kiugróan magas hiányzási, megbetegedési arányoknak.
Nem egyszerűen a fizetésről vagy a munkahelyi körülményekről van szó. A jó fizetés és a kellemes környezet szükséges feltétele ugyan a munkavállalói elégedettségnek, de nem motiváló tényezők. Az a probléma, hogy a legtöbb munkakör nem ad teret a munkavállalóknak saját kezdeményezéseik és ötleteik megvalósítására, ezért nem alkalmas ambícióik növelésére. A vállalatoknak tudomásul kell venniük, hogy ma már az alkalmazottak nem hálásak pusztán azért, mert munkahelyük van. Kezdettől fogva egyértelmű vízióra van szükség a vállalat küldetéséről, és el kell érni, hogy az alkalmazottak is higgyenek benne. Tulajdonképpen ez a motiválás lényege.
Nem figyelnek oda a dolgozók valódi igényeire, és meg vannak győződve arról, hogy a szolgálati kocsi, a magas fizetés, céges telefon kárpótolja az egyre több munkát.
Hogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?
Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait. Érdekel
Hideghívások, telemarketing
Lead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatás
Értékesítők, cégvezetők számára aranybánya Sikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám lista
Lépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!
Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cége Érdekel
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldés
A tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!
Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére. Érdekel
SMS kampányok
Érjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!
Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ? Érdekel
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
INITON Informatikai és Tanác... INITON Informatikai és Tanácsadó Kft.
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt
biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.