A prémium kérdése Nyomtatás
2007. április 21. szombat, 19:26
ImageJutalmazzam vagy bűntessem?

A teljesítmény alapú ösztönzés

Kifizetett prémiumok. Sértődött kollégák. Zsörtölődés azoktól, akik nem kaptak, vagy nem annyit, amennyit ők jogosnak gondoltak. A prémium után visszaeső teljesítmények.
Találkozott már ezekkel a jelenségekkel?

 

 


Gyakorló vezetőként engem is évek óta az foglalkoztatott, hogy miként döntsek objektíven.
Hogyan tudom úgy jutalmazni az embereim, hogy a lehető legjobbkor és a legjobbnak adjam a jutalmat. Illetve komoly fejtörést okozott, hogy kit, miért és hogyan büntessek.

ImageNézzünk egy alaphelyzetet, egy teljesen általános szituációt.Van egy vállalat, ahol dolgoznak páran az értékesítésben. Az ő teljesítményük jól mérhető. A prémium ez alapján osztható. Na de mi a helyzet azokkal, akik kiszolgálják az ő munkájukat?Vajon a titkárnő, a recepciós, a PR-s, stb. milyen ismérvek alapján legyen díjazva?
Ha nem jutalmazom a munkájukat, akkor azt érem el, hogy nem lesznek segítőkészek, és nem nyújtanak valódi támogatást az értékesítőnek. Nem végzik lelkesen a munkájukat.Ha adok, kinek és mit adjak?
Miután a vezető párszor mellé nyúl, egy idő után már nem is akar annyira ezzel foglalkozni.Gondolom már Ön is túl van pár sikeres és pár sikertelen jutalmazáson.
De itt a másik probléma a büntetés. Kell-e és ha igen, miért és hogyan alkalmazzuk? Hogyan büntessünk?
Nem a régi korok korbácsos megoldására gondoltam, még ha egyesek szemében meg is csillant a megoldás lehetséges módjaként.

ImageKit kell büntetni? Azt, aki nem termel. Ki az, aki nem termel?
Bevesszük-e egyes munkatársak önmagasztaló szövegét és a munkavégzés színlelését?Őszintén bevallva, hányszor éltük már azt át, hogy nem tudtuk miért van az az érzésünk, de ott volt, hogy egyes munkatársak teljesítménye köszönő viszonyban sincsen az általuk fennhangon hirdetett teljesítményükkel!

Ítéljünk és jutalmazzunk, vagy büntessünk, de csakis a statisztikák alapján!Azt, aki magas termelésű, emeljük ki! Aki viszont gyengén teljesít, nem érdemel nagyobb figyelmet!

Ne azt jutalmazzuk, akinek alacsony a statisztikája, hanem azt, aki hozza a tőle elvárt teljesítményt! A teljesítmény prémiummal való elismerése tovább fogja ösztönözni az eddigi termelés folytatását. Mit szeretnénk  ösztönözni a magas vagy az alacsony statisztikát?

Pári Zsolt

Comline Budapest Kft.  

www.comline.hu


Kérdése van a cikkhez? Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció, a gazdasági ismeretek gyakorlati alkalmazásának terepe. Lényeges, gyakorlatban használható információk egy helyen a fő HR és munka témákban: munkaerő, erőforrás fejlesztési, bérszámfejtés, munkaügy, TB. A szakügyintézők, szakmenedzserek, ügyintézők, fejlesztési tanácsadók kincsesbányája, akik a gazdálkodási kar, illetve a menedzsment kézikönyvek elvégzése után gyakorlati ötletek tárházát találják a tréning, állás interjúk, önéletrajz kezelés, munkaerő-felvétel, képzések, coaching, teljesítmény menedzsment témákban.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.