Teljesítménybérezés - múló divat csupán? |
2008. május 26. hétfő, 06:10 |
Sokszor diszfunkciókhoz vezetA teljesítménybér (angolul: Pay for Performance) sok vállalatnál a korszerű vállalatvezetési módszerek megtestesülésének számít. A tapasztalatok szerint azonban ezek a módszerek tiszavirág-életűek, gyakran pusztán mítoszok, amelyek hamarosan eltűnnek a divat következő hullámával. Az ilyen divatok sajátossága a gyors, de rövid kezdeti siker és az újrakezdés izgatott hangulata: a menedzserek gyorsan átveszik például a teljesítménybérezés módszerét, mert mások is ezt teszik. Az új módszerek azonban gyorsan eltűnnek a piacról, mert sokszor diszfunkciókhoz vezetnek. Egyes vezetők azonban egy ideig még kitartanak, mivel másoktól is ezt látják. Ez a "hősies kitartás" figyelhető meg a teljesítménybérezés esetében is. Tovább a teljes cikkhez →
Kérdése van a cikkhez? Írja meg az
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
e-mailcímre!
A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció, a gazdasági ismeretek gyakorlati alkalmazásának terepe. Lényeges, gyakorlatban használható információk egy helyen a fő HR és munka témákban: munkaerő, erőforrás fejlesztési, bérszámfejtés, munkaügy, TB. A szakügyintézők, szakmenedzserek, ügyintézők, fejlesztési tanácsadók kincsesbányája, akik a gazdálkodási kar, illetve a menedzsment kézikönyvek elvégzése után gyakorlati ötletek tárházát találják a tréning, állás interjúk, önéletrajz kezelés, munkaerő-felvétel, képzések, coaching, teljesítmény menedzsment témákban. |