A tehetség sokat ér |
2008. október 28. kedd, 05:30 |
30 milliós kereset a hazai reklámos felsővezetőknélÉvek óta csökken az ügynökségi alkalmazottak fizetése, de a vezető pozíciókban még mindig jól lehet keresni – derül ki a Hewitt idei iparági jövedelem- felméréséből, amelyet a kutatócég a MAKSZ megbízásából készített. Ki keres 50 milliót évente? Hol dolgozhat a 7,5 milliót kereső futár? Bértendenciák és sok adat az ügynökségi fizetésekről. Átfogó iparági jövedelem felméréssel bízta meg a Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) a Hewitt Associates kutatócéget, hogy képet kapjon arról, mennyire versenyképes a szakma más iparágakhoz képest. Az eredmények kettősek: a tavalyi felmérés adataihoz képest megint visszaesett az egyes pozíciókban járó bérek átlaga, de a vezető beosztásokban kiugróan magas fizetéseket is találunk. A tehetség sokat ér
Ma egy kétmilliárd forint éves árbevételű ügynökségnél egy kreatívigazgató évi 13,9 millió forint fizetésre számíthat. Ez 800 ezerrel kevesebb, mint a Hewitt tavalyi kutatásának eredménye, és hasonló a helyzetük a szövegíróknak is, akiknek átlagos bruttó készpénzjövedelme idén félmillióval kevesebb, mint az egy évvel ezelőtti adatok szerint. Az átlagfizetések visszaesése ellenére nincs mitől félnie azonban az igazán jó szakembereknek. „A kreatív szakmának ugyanis a tehetség a lényege: ha valaki tehetséges, gyorsan magasra tud törni, és ott rendesen meg is fizetik” – véli Simon Zsolt, a MAKSZ elnöke, a Mediaedge:cia ügyvezető igazgatója. Szerinte az átlagbérek csökkenésének oka, hogy a szakma fiatalodik, és ez komoly hatást gyakorol a bérszerkezetre. „A növekvő struktúrák alulról építkeznek. És bár a belépéseknél bérezés szempontjából kevésbé versenyképes az iparág, utána gyorsan lehet felfelé haladni – és jól keresni” vélekedik Simon Zsolt. Tovább a teljes cikkhez →
A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció, a gazdasági ismeretek gyakorlati alkalmazásának terepe. Lényeges, gyakorlatban használható információk egy helyen a fő HR és munka témákban: munkaerő, erőforrás fejlesztési, bérszámfejtés, munkaügy, TB. A szakügyintézők, szakmenedzserek, ügyintézők, fejlesztési tanácsadók kincsesbányája, akik a gazdálkodási kar, illetve a menedzsment kézikönyvek elvégzése után gyakorlati ötletek tárházát találják a tréning, állás interjúk, önéletrajz kezelés, munkaerő-felvétel, képzések, coaching, teljesítmény menedzsment témákban. |