„Nekem ki mondja meg?” Nyomtatás
2010. március 05. péntek, 03:00
03_05hr2Interjú Pető Évával, a COMLINE BUDAPEST Kft alapítójával.
A Comline Budapest Kft szolgáltatási repertoárját böngészve egy érdekes témára bukkanhatunk: HATÉKONY VEZETÉS. A képzés, ígérete, hogy hatékony és használható eszközöket mutat a vezetőknek, hogy valódi irányítókká váljanak. A programról kérdezem Pető Évát, a Comline Budapest Kft alapítóját.


Mitől hatékony a vezetés?
Biztosan Ön is találkozott már olyan elsőszámú vezetővel, aki a következő kijelentést tette: -„Főnök vagyok, tőlem várják a kollégáim, hogy megmondjam, mit kell tenni, hiszen ez a dolgom…na de nekem ki mondja meg? Senki!”. Ezzel önmagában nincs is semmi baj. A hétköznapi értelemben vett sikeres vezetők a sokéves tapasztalataikra hagyatkozva irányítanak. Erre alapozva hozzák döntéseiket, vesznek fel embereket, kötnek meg üzleteket, szerveznek, terveznek. Általában jól is csinálják,de valahol mégis azt érzik, hogy lehetne ez kicsit jobb, kényelmesebb, szabályozottabb, többet törődhetnének a családjukkal, a hobbijukkal, a barátaikkal. A vezetés hatékonyságának mércéje részben az, hogy valaki mennyi időt tud fordítani a felsorolt dolgokra, tehát mennyire „él a céggel” és mennyire tud bízni abban, hogy az magától is tud működni az állandó jelenléte nélkül.

Igen, ez jó meglátás. Ez a mérce magánéleti oldalról, de mi a helyzet cég oldalról? Meg tudja mondani, hogy egy cég mennyire hatékony vagy nem hatékony?
Ezt nem kell megmondanom, hiszen nagyon egyszerűen el tudja dönteni minden vezető, néhány önmagának feltett kérdéssel: Átlátom a cégem teljes működését?  - Gördülékenyen, gyorsan működnek a folyamataink? - Pontosan látom, hogy mi az, ami hozza, mi az, ami viszi a pénzt? - Kevés a nem megfelelő termék/szolgáltatás? - A kollégáim mind magukénak érzik a céget, és ennek megfelelően dolgoznak annak sikeréért? Jó csapat vagyunk mi így együtt? -  Amikor céget alapítottam, és azt terveztem, hogy cégtulajdonos leszek, azt terveztem, hogy 5, 10, vagy akár 20 év múlva is a cégben fogok dolgozni, és nem csak a nyereségét élvezem?
Tapasztalataink szerint első ránézésre a válaszok nagy többsége: nem, vagy nem teljesen, de nincs ok ijedtségre. A jó hír az, hogy ezek mindegyikének javítására rendelkezésünkre áll a megoldás. A kérdés az, hogy ki mit lát a saját vállalatában javítandó dolognak. Azzal kapcsolatban a rendelkezésére bocsátjuk a különféle módszereket, eszközöket, és ennek alkalmazását folyamatos gyakorlati támogatás mellett átadják a konzultánsaink.

Tehát a cégvezetőnek, aki javítani szeretne a hatékonyságon, de nem tudja, hogy hol kezdjen hozzá, csak meg kell keresnie a Comline Budapest Kft irodáját, ahol Pető Éva munkatársai közreműködésével közösen ki tudják találni, hogy mik azok a pontok ahol érdemes elkezdeni a javítást, és a vezető önmaga fogja elvégezni ezeket. Szóval nem csak „megmondják a frankót” hanem át is adják a tudást. Jól értelmezem?
Igen, teljesen jól látja. Ez a konzultációs munkánk lényege és fő működési elvünk. Fő célunk az, hogy partnereinknél mind a vezetők, mind a munkatársaik úgy végezzék a munkájukat, hogy ez által valóban sikeresnek érzik magukat, reggelente nem gyomorgörccsel ébrednek, nem folyamatos rohanás az életük, hanem látják azt, hogy van értelme annak, amit csinálnak, és maximális élvezettel csinálják azt. Ezt úgy érjük el, hogy egyszerű vezetői eszköz gyűjteményt mutatunk, aminek alkalmazásával bárki olyan vezetővé válhat, amilyenné tényleg szeretne. Ő dönti el, hogy mely elemeket használja az eszközrendszerből, ő dönti el, hogy mi a célja vele, és hogy mikor akarja azt elérni. Számunkra a lényeg, hogy az ezzel kapcsolatos céljai minimális idő alatt teljesüljenek, maximális hatékonysággá váljanak, és kimutatható nyereséggé alakuljanak. Vagyis minél hamarabb és minél egyszerűbben átadjuk azt a tudást, amitől bárki magabiztos, önjáró cégvezetővé válik, akire –mint egy hajóskapitányra- felnéznek a kollégái, mert mindig pontosan tudja az utat, mert mindig minden információ birtokában van, ezáltal a döntéseivel rendíthetetlenül viszi előre a céget, mindemellett tisztességesen és szakszerűen bánik a beosztottakkal, akik ezt kiemelkedő teljesítménnyel hálálják meg. Ez a hatékony vezetés.


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció, a gazdasági ismeretek gyakorlati alkalmazásának terepe. Lényeges, gyakorlatban használható információk egy helyen a fő HR és munka témákban: munkaerő, erőforrás fejlesztési, bérszámfejtés, munkaügy, TB. A szakügyintézők, szakmenedzserek, ügyintézők, fejlesztési tanácsadók kincsesbányája, akik a gazdálkodási kar, illetve a menedzsment kézikönyvek elvégzése után gyakorlati ötletek tárházát találják a tréning, állás interjúk, önéletrajz kezelés, munkaerő-felvétel, képzések, coaching, teljesítmény menedzsment témákban.