Év végén dől a pénz Nyomtatás
2015. december 15. kedd, 00:00

Több önkéntes nyugdíj- és egészségpénztár is akciózik az év végén, hogy a tagság adókedvezmény reményében növelje egyéni befizetéseit.


Több önkéntes nyugdíj- és egészségpénztár is akciózik az év végén, hogy rávegye a tagságot: a jövő évi adókedvezmény reményében növelje egyéni befizetéseit. Az akciók sikeresek, a jegybank és a Pénztárszövetség adatai szerint ugyanis az elmúlt években az önkéntes nyugdíjkasszáknál legalább 50-60 százalékkal nőtt a munkavállalói tagdíj összege a korábbi negyedévekhez képest, sőt 2012-ben csaknem 90 százalékkal ugrott meg az utolsó három hónapban az egyéni befizetések volumene.

Az egészségkasszák az arányokat nézve még sikeresebbek, náluk két, két és félszer annyi egyéni tagdíj folyik be az év utolsó hónapjaiban, mint a többiben. Összegszerűen persze a nyugdíjpénztárak a sikeresebb kampányolók, 2014 utolsó három hónapjában több mint 27,4 milliárd forintnyi egyéni tagdíjbefizetést szereztek, miközben az egészségkasszák tavaly egész évben ennek a felét sem tudták összegyűjteni.

A befizetések növekedésének fő oka, hogy szinte minden nagyobb pénztár felhívja a tagok figyelmét arra, hogy mennyi extra befizetéssel maximalizálhatja az adókedvezményt. A pénztáraknál az egyéni befizetések 20 százaléka, de legfeljebb évi 150 ezer forint jár vissza, vagyis az idén 750 ezer forinttal lehet teljesen kihasználni az engedményt.

„A tapasztalatunk az, hogy ezekben az akciós hónapokban érkezik a teljes évi bevétel 15-20 százaléka, ami arra is utal, hogy évről évre egyre költségtudatosabbak a tagok” – mondta Lukács Marianna, a Patika-csoport igazgatója. Az új belépők toborzása egyébként kevésbé tűnik sikeresnek az év végén, mint az extra befizetésekért folyó kampány. A jegybanki adatok szerint a legtöbb új tagot az első negyedévben léptetik be a pénztárak.
VG-Szakértő: Lehoczky László, az MKB Nyugdíjpénztár ügyvezető igazgatója
Azt gondoljuk, az új törvényjavaslat idén még nem befolyásolja az egyéni befizetéseket. Reméljük, hogy a várhatóan hamarosan elfogadandó javaslatban megfogalmazott lehetőségek alapján a jövő évben még többen kihasználják majd ezt a két fontos öngondoskodási formát. Abban is bízunk, hogy a jogszabálytervezet korábbi téves értelmezéséből adódó sajtópolémia elültével – hiszen a pénztárak szolgáltatási lehetőségeik a jogszabályi változásokkal nem szűkülnek, hanem ténylegesen bővülnek – tagjaink változatlan bizalommal növelik majd pénztári befizetéseiket.

Forrás: H. B., Világgazdaság Online
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.