2008. május 20. kedd, 06:20 |
Hol kezdődnek a gondok?A felvétel maga is egy komplett folyamat. Jól meghatározható állomásai vannak, amelyeket egytől-egyig helyesen kell végezni ahhoz, hogy a végeredmény jó minőségű legyen. Mit jelent itt, hogy jó minőségű? Munkatárs-felvétel esetében azt, hogy a felvett jelölt megfelel az elvárásoknak, képes azonosulni a vállalati célokkal, kihívást jelent számára az új munkaköre. Valljuk be, ilyen tökéletes végeredmény kevésszer születik. Ennek pedig az oka, hogy a folyamatunk menet közben kisiklik, és ahol kisiklott, onnantól kezdődnek a problémák. Egy teljes felvételi folyamat a következő, legfontosabb elemekből áll: 1. Szervezeti igény felmerülése 2. Munkakör pontos meghatározása 3. A szervezet felkészítése az új munkatárs fogadására 4. Toborzás előkészítése 5. A poszt betöltéséhez szükséges kompetenciák azonosítása 6. Toborzás 7. Kiválasztás 8. Jelöltek bemutatása 9. Döntés / felvétel, munkába állás 10. Betanulás 11. Gyakornokság De kezdjük mindjárt az elején – hogy szükség van egy új munkatársra, azt viszonylag egyszerűen felismerjük: túlterheltek vagyunk, vagy valamely munkatársunk válik azzá; de lehet, hogy épp egy, már nálunk dolgozó kolléga nincs a helyzet magaslatán, és többszöri próbálkozásunk ellenére sem változtat ezen a helyzeten. Tehát új munkaerőre van szükség. Tovább a teljes cikkhez → Kérdése van a cikkhez? Írja meg a
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
e-mailcímre! Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?
|
Bővebben...
|
2008. május 09. péntek, 06:22 |
Figyelik az otthoni munkátAlapos előkészítő folyamatra van szükség a távmunka bevezetésekor humán erőforrás menedzsment oldalról. Cikkünkben a vezető fontosabb feladatait vesszük számon. Egy megfelelő rendszer és jól működő kommunikáció kialakításával ugyanis elérhetik a cégek, hogy a távmunkások is megbecsült dolgozónak érezzék magukat. Munkakörök kialakítása, munkaköri leírások
Döntő feltétel, hogy a távmunkát jól átgondolt szervezeti keretben az arra alkalmas vezetők irányítsák, szervezzék, illetve arra alkalmas és felkészült munkavállalók végezzék. Fontos eleme a távmunkahely kialakításának a "távmunkásítandó" munkakörök vizsgálata és a kapcsolódó feladatok (például a szakmai munkáról vagy annak néhány aspektusáról készített rendszeres havi kimutatás/jelentés a vezetőség részére vagy a szabadságolási terv osztályszintű elkészítése).
Tovább a teljes cikkhez → Kérdése van a cikkhez? Írja meg a
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
e-mailcímre! Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?
|
Bővebben...
|
2008. május 08. csütörtök, 06:22 |
Shadow coachingRengeteg konfliktust elkerülhetnének a vezetők, ha foglalkoznának kommunikációjuk fejlesztésével. Erre több módszer is létezik, ezek közül egyre többen hisznek a shadow coachingban, amikor is árnyékként követi az illetőt a kirendelt coach egy napon keresztül, hogy megfigyelje, miként bánik a dolgozókkal.
A közvetlen munkatársi viszonyban a kommunikáció hatékonysága jelentősen befolyásolja az olyan területeket, mint a motiváció, a visszajelzés, a csapatszellem kialakítása, az értékek és a jövőkép kialakítása, de közvetett hatása van a munkavégzés hatékonyságára is.
A kommunikáció egy olyan képesség, ami tanulható, és gyakorlás által fejleszthető. Alapvetően két dolgot kell megtanulni: hatékonyan beszélni és figyelmesen hallgatni.
Tovább a teljes cikkre → Kérdése van a cikkhez? Írja meg a
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
e-mailcímre! Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?
|
Bővebben...
|
2008. május 07. szerda, 06:22 |
Pályázat családbarát munkahely díjra Érdemes a cégeknek családbaráttá válni, hiszen a felmérések szerint számos gazdasági előnyhöz is juthatnak ezáltal.
Idén május végéig jelentkezhetnek a vállalatok a családbarát munkahely díjra. A pályázat formáját megújították, így egyebek között szigorúbb ellenőrzésre számíthatnak a díj elnyeréséért induló társaságok. A családos férfiakra is figyelni kellA családos férfiakra is figyelni kell
Több újítással találkozhatnak a családbarát munkahely pályázaton részt vevő cégek. Egyrészt teljes egészében megváltozott adatlapot kell kitölteniük, amely rengeteg új kérdést tartalmaz – közölte az mfor.hu-val Makár Orsolya, a Szociális és Munkaügyi Minisztérium (SZMM) Nők és Férfiak Társadalmi Egyenlősége Osztályának munkatársa.
Szerinte ennek már régen itt volt az ideje, hiszen a kilenc év alatt - ennyi ideje indult a pályázat – a munka és magánélet egyensúlyának kérdésével foglalkozó szakma rengeteget fejlődött, emellett az új európai és magyar irányvonalaknak is meg kell felelni.
Tovább a teljes cikkre → Kérdése van a cikkhez? Írja meg a
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
e-mailcímre! Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?
|
Bővebben...
|
2008. május 05. hétfő, 06:30 |
Hová menjünk májusban? 2008. május 5.: UMB-TÜV Környezetirányítási Megbízott tanfolyam ISO 14001 2008. május 5.: Érzelmi intelligencia 2008. május 5. : Vállalati Belső auditor ISO 9001:2000 tanfolyam 2008. május 6. : HR controlling 2008. május 6.: Magyar Nyelvű OT/OPQ (Tesztek a munka világában) 2008. május 7.: Gold's Gym 2008. május 7.: LEAN menedzser képzés (PL-0641) 2008. május 8.: Tárgyalástechnika 2008. május 8.: Just-In-Time - JIT 2008. május 8.: Ingatlan lízing szakember továbbképzés 2008. május 9.: Esélyegyenlőség a munkahelyeken 2008. május 9.: Business Coach Akadémia bázis kurzus: Coach önismeret 2008. május 9.: VSM - értékáramelemzés képzés 2008. május 9.: Tréner tanácsadó képzés 2008. május 13.: Egységes iratkezelés a közszférában - az iktatásról a levéltárig 2008. május 14.: Rendszeres és nem rendszeres juttatások elszámolása - Egészségbiztosítási ellátások 2008-ban 2008. május 14.: I. Országos HR Benchmark Konferencia 2008. május 15.: Captain szakértő 2008. május 16.: Dr. Csernus a pénzről és az üzletről 2008. május 17. : Nemzetközi pénzügyi menedzsment 2008. május 19.: Munkatársak professzionális kiválasztása 2008. május 19.: Six Sigma Green Belt tréning (II.) 2008. május 19.: A jövő stratégiája - Üzleti időutazás 2008. május 21.: VDA 6.5 Termékaudit 2008. május 21.: A nyugdíj melletti foglalkoztatás szabályainak módosítása, aktuális kérdései 2008. május 21.: Top Talent Management szeminárium 2008. május 21.: TESK HR Cafe 2008. május 22.: Teljesítményértékelő beszélgetés a munkatársakkal 2008. május 22.: Kommunikáció mesterfokon 2008. május 22.: A munkaviszony szabályos megszületésének gyakorlata 2008. május 22.: Külföldi és belföldi kiküldetések elszámolása szabályosan 2008. május 23.: Esélyegyenlőség a munkahelyeken 2008. május 23.: BMC - Business- és menedzsment Coach képzés az Európai Coaching Szövetség (ECA) képzőintézeténél: 3. modul - A Coaching beszélgetések struktúrája 2008. május 23.: Business Coach Akadémia tematikus kurzus: Munka/Magánélet egyensúly problémák kezelése coachinggal 2008. május 23.: Kaizen tevékenység - 5S 2008. május 24.: Vizualizálás - PDCA - Poka-Yoke 2008. május 26.: Időgazdálkodás 2008. május 26.: QMF-TÜV Intenzív Minőségirányítási Szakember TÜV Akademia 2008. május 27.: 18. Országos Humánpolitikai Konferencia és Kiállítás 2008. május 27.: Angol nyelvű OT/OPQ és AC/DC (Tesztek a munka világában és Értékelő-Fejlesztő Központ kombinált képzés) 2008. május 28.: Oktatásszervezés - tréningmenedzselés 2008. május 30.: TPM - géphiba csökkentés
Forrás: HR Club Kérdése van a cikkhez? Írja meg a
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
e-mailcímre! Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?
|
Bővebben...
|
2008. május 05. hétfő, 06:20 |
Költségcsökkentés HR kontrollinggal
A munkavállalók mentális állapotáról, elkötelezettségéről és lojalitásáról is képet kaphatnak azok a cégek, akik HR kontrollingot alkalmaznak. Az emberi erőforrás hatékonyságát mérő rendszer várhatóan széles körben el fog terjedni a következő években a kis- és középvállalatoknál és a nagyobb cégeknél egyaránt.
A HR kontrolling olyan prognosztikai és döntéstámogató eszköz, amely felhívja a vezetés figyelmét arra, hogy a vállalkozásoknál hol folyik pazarló gazdálkodás az emberi erőforrásokkal.
Megmutatja a létszám- és bérgazdálkodási anomáliákat, illetve jelzi a kiválasztási és képzési költségek hatékonyságát.
Képet ad a munkavállalók mentális állapotáról, elkötelezettségéről, lojalitásáról - és ez csak néhány felhasználási lehetősége a HR kontrollingnak - tudta meg az mfor Angyal Gábortól, a humánügyviteli szoftverek és megoldások szolgáltatásával foglalkozó Nexon Kft. munkatársától.
Tovább a teljes cikkre →
Kérdése van a cikkhez? Írja meg a
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
e-mailcímre!Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?
|
Bővebben...
|
2008. április 26. szombat, 10:20 |
Csak a főnök engedélyével szabad dohányozni munkaidőben Bár a gyakorlat mást mutat, a jogszabályok szerint a munkavállaló csak a munkáltató engedélyével szakíthatja meg dohányzással a munkaidejét.
Ezt csak a munkaközi szünetben tehetné meg, ami nyolc órás munka esetén egyszer húsz percet jelent. Egyebek között ez hangzott el egy csütörtöki konferencián, ahol a munka- és pihenőidő szabályait ismertették.
Tovább a teljes cikkre →
|
Bővebben...
|
2008. április 17. csütörtök, 07:10 |
Stressz: az emberi tényező
Egy jogszabályi változásnak köszönhetően már hazánkban is lehetséges annak az ellenőrzése, mennyire figyelnek oda a munkaadók a stressz csökkentésére.
Erre már csak azért is szükség van, mert egy felmérés szerint Magyarországon minden második dolgozó magas munkahelyi stressznek van kitéve.
Az év elején módosított munkavédelmi jogszabályoknak megfelelően a munkáltató az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzés érdekében köteles figyelembe venni az emberi tényezőt, mégpedig "a munkahely kialakításánál, a munkaeszközök és munkafolyamat megválasztásánál, különös tekintettel az egyhangú, kötött ütemű munkavégzés időtartamának mérséklésére, illetve káros hatásának csökkentésére, a munkaidő beosztására, a munkavégzéssel járó pszichoszociális kockázatok okozta igénybevétel elkerülésére". Tovább a cikkhez
Kérdése van a cikkhez? Írja meg a
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
Ez az e-mail cím védett a spamkeresőktől, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez. e-mailcímre!
Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?
|
Bővebben...
|
2008. április 14. hétfő, 15:24 |
Hová tűnnek a szakemberek?
Nem is olyan régen, a nyolcvanas – kilencvenes években, amikor gyerek voltam , valahogy teljesen természetesnek tűnt, hogy elmentünk a pékhez kenyérért, a cipészhez cipőt javítani, az asztaloshoz bútort készítetni. És lévén, hogy falun, kertes házban nőttem fel, mindig adódott olyan tevékenység, javítani való, amihez valamilyen szakember segítségét kellett igénybe venni. De ebből sosem adódott probléma, hiszen mindenhez volt hozzáértő kéz.
De mi a helyzet manapság? Ma bemegyünk egy bevásárló központba, ahol igyekszünk mindent egy helyen beszerezni. A rengeteg és sokféle árunak köszönhetően abban gondolkodunk, hogy egyből kész terméket vásároljunk, ne kelljen várni, amíg elkészül. De vajon belegondolunk-e abba, hogy mi történik, ha javíttatni szeretnénk valamit, vagy valami egyedi dolgot készíttetnénk esetleg pont olyan dologra van szükségünk, amit csak olyan szakember tud előállítani, akinek ez a szakmája. Az elmúlt években az oktatási rendszer átalakítása miatt a szakképző iskolák szinte teljesen megszűntek. Ami megmaradt ott inkább az elméleti oktatás kap szerepet szemben annak gyakorlati részével. Pedig ezeknél a szakiskoláknál pont ez lenne a lényeg. Hogy gyakorlatban is tudják alkalmazni, amit megtanulnak a diákok, hogy a későbbiekben a sok-sok gyakorlás után átlássák az egészet és az adott területnek kiváló szakemberei legyenek. Az a generáció, aki még őrzi egy-egy szakma csínját – bínját lassan kiöregszik és magával viszi átadatlanul az évek során összegyűlt know-howt. Azzal, hogy szinte teljesen megszűntek a gyakorlati oktatóhelyek, a fiatalok nem tudják átvenni ezt a tudásanyagot. Pedig amiről a magyar emberek mindig is híresek voltak – az a hozzáértés, szaktudás és az ezzel kapcsolatos kreativitás – nagyon nagy érték.
Lehet-e tenni valamit ezzel kapcsolatban? Természetesen lehet. Az iskolában megtanult anyag mellé sokat segíthetünk azzal, ha a cégnél régebben dolgozó szakembereinkkel leíratjuk tudásukat. Mit hogyan kell csinálni. Kitől mit kapnak és kinek mit továbbítanak egy munkafolyamat során. Írassunk le mindent a legapróbb részletekig. Ebből már megtudhatjuk azokat az alaptevékenységeket, melyeket egy adott munka során megcsinálnak. Ehhez még hozzátehetnünk szakkönyveket, esetleg videofelvételeket egy-egy folyamatról. Ezek alapján sokkal könnyebben megtaníthatjuk ifjú munkatársainknak. Így megőrizhetjük és továbbadhatjuk az idősebb társadalom szakmai tudását.
Rádóczi Edina Comline Budapest Kft. www.comline.hu
Kérdése van a cikkhez? Írja meg a
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
Ez az e-mail cím védett a spamkeresőktől, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez. e-mailcímre! Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?
|
Bővebben...
|
2008. április 09. szerda, 08:50 |
Kiszűrhető az alkalmatlan munkaerő? Hogyan történik a gyakorlatban a jó munkatárs kiválasztása?
A szakmai tudás felmérésnek fontosságáról
A trükkös, lényegretörő, kifejtős kérdések fontos velejárói az állásinterjúnak, ám ezek nem garantálják, hogy a jelentkező, aki tökéletesen megfelel mindegyikre, valóban a legmegfelelőbb személy az állás betöltésére. Az interjú több kérdések özönénél, a válaszokon kívül magatartásod, viselkedésed is befolyásolja az interjúztatókat, a vállalatvezetőket döntés-hozatalkor.
Tovább a teljes cikkhez
|
Bővebben...
|
|
2007. április 21. szombat, 19:53 |
Munkatárs-kiválasztási egyszeregyMitől jó a multik munkaerő-felvételi rendszere, és mit hibázik el a legtöbb kisvállalkozás vezetője a legjobbak megszerzése érdekében folytatott harcban? Lassan elcsépelt közhely, hogy mára a vállalkozások legfőbb értékteremtőľje a humán erőforrás. Nem ritkán kétségbeesett küzdelmet folytatnak még a piac legnagyobbjai is a legjobb szakemberek megnyeréséért. Ha megnézzük az on-line kínálatot, akkor közel tíz ezer álláslehetőséget találunk, amelyben diplomás szakembereket keresnek a cégek. Ez a toborzási forma – bár igen elterjedt és ma a legnépszerűbbnek számít – egyre biztosan nem alkalmas: a szakma legjobbjainak elérésére. |
Bővebben...
|
2007. április 21. szombat, 19:26 |
A munkaadói márka motorja a Public RelationsA vállalatok évente több millió dollárt költenek a vevői és befektetői közösségeknek szóló reklámra, hogy eladásukat, befektetéseiket és profitjukat növeljék. Mostanában azonban kezdenek rájönni, hogy eddig kevés figyelmet fordítottak azokra, akik az üzleti hasznot leginkább befolyásolják: a tehetséges munkavállalókra. |
Bővebben...
|
2007. április 21. szombat, 19:26 |
Mit értékelnek a beosztottak feletteseikben?A felettes "nem csak főnök, de ember is"Az mfor.hu által szervezett "Legjobb főnök" szavazásra rövid idő alatt összegyűlt több mint száz jelentkezésből világosan kitűnik, milyen tulajdonságokat értékelnek ténylegesen a beosztottak, hogyan látják önmagukat a jelöltek, az pedig nem újdonság, hogy kevés a női vezető.
Tovább a teljes cikkhez→ |
Bővebben...
|
2007. április 21. szombat, 19:26 |
Az értékesítés megszerezhető képesség?
Figyelje meg a nyilvánvalót!Magyarország vezető konzultáns cégénél töltött idő alatt 1000 értékesítőt képeztem a gazdaság különböző területein, a szolgáltatóktól kezdve a gyártókon át egészen kereskedőkig. Bármennyire is különböző területekről jöttek a vállalkozások, mindegyikben volt egy közös tulajdonság, ez pedig nem más, mint az emberi tényező. Rendszeresen visszatérő kérdés a partnereinktől, hogy érdemes-e pénzt fektetni azokba az értékesítőkbe, akik nem „született kereskedők” vagy „nincs az eladáshoz vénájuk”?
A választ Önre bízom, de előtte kérem, olvassa el figyelmesen az alábbi pár sort. |
Bővebben...
|
2007. április 21. szombat, 19:26 |
Az életkor szerinti diszkrimináció a munkaerőpiaconA hazai jog szerint hátrányos megkülönböztetésről akkor beszélhetünk, ha valakit többek között nem, kor, nemzetiség, faji, vallási hovatartozás miatt kedvezőtlenebb bánásmódban részesítenek, mint más, vele összehasonlítható helyzetben lévő személyeket - és ezt nem tudják alátámasztani ésszerű indokkal. A Magyarországon tapasztalat hátrányos megkülönböztetés gyakori előfordulása nemzetközi összehasonlításban is magas, egy felmérésben részvett majdnem harminc ország közül hazánk a negyedik, míg az uniós 16 tagország listáján a második helyen szerepelünk. Európában a munkahelyi hátrányos megkülönböztetés Svédországban, Magyarországon és Olaszországban a legmagasabb, míg az Egyesült Királyságban, Dániában és Luxemburgban a legalacsonyabb. |
Bővebben...
|
2007. április 21. szombat, 19:26 |
Toborzási alapelvek
Mire számíthatunk az olcsó hirdetésekből?
A napokban beszéltem egy jelöltünkkel, aki egy nagy reklámpiaci szereplőnél pályázott egy állásra – fél éve. És most hívták fel, hogy sikerült a felvétele… Persze, ő már régen túl volt az egészen, a cég pedig elvesztett egy jó jelentkezőt.Hasonló történeteket valamennyien ismerünk. Hogy vállalati oldalról hogyan kerülhetjük el ezeket a helyzeteket, és mit kell ahhoz tennünk, hogy a számunkra megfelelő munkaerőt megszerezzük, nézzük ennek a folyamatnak a következő lépéseit. |
Bővebben...
|
2007. április 21. szombat, 19:26 |
Hogyan kommunikáljunk a vállalkozáson belül és kívül? A PR hatása a fluktuációra
A HR rendezvények iránt érdeklődő olvasók bizonyára nyomon követték a tavaszi rendezvények sorában az állásbörzéken túl az Országos Humánpolitikai Egyesület (OHE) konferenciája eseményeit is. Az első nap előadásai mindjárt egy igencsak aktuális témát vetettek fel (a részletek megismerhetők a VG online-on: http://vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=173149) |
Bővebben...
|
2007. április 21. szombat, 19:26 |
Szétrobbanthatja a munkahelyi csapatot egy negatív kollégaMit tegyünk a problémás munkatárssal?Ha egy újonnan érkező negatív ember hozzáállása miatt megromlik az addig jól működő munkahelyi közösség, azt már nem szabad csupán személyi ellentétként kezelni. Ez valójában HR-es probléma, amit HR-es eszközökkel kell orvosolni, mivel a folytonos gáncsoskodás és elégedetlenség komoly károkat okozhat a munkahelyen, mutatott rá egy új kutatás. Ennek híján a cég épp a legjobb kollégákat veszítheti el, akik - a szélmalomharc helyett - inkább másik munkahely után néznek.(2007.08.27)
Tovább a teljes cikkhez→ |
Bővebben...
|
2007. április 21. szombat, 19:26 |
Amit a munkaerő kölcsönzésről tudni érdemes
Mivel jár egy új munkaerő ha mi keressük és ha megkeresik nekünk
Szörnyen nehéz a jó munkaerőt megtalálni, ha az ember a saját munkája mellett látja el még a HR feladatait is. Mi az ellenszere, a sok túlórának és a rossz döntéseknek? Végezze más a „piszkos” munkát, és Mi élvezzük a siker gyümölcsét: a növekvő termelést, az egyre több bevételt. Milyen csodaszer kell erre? A neve munkaerő kölcsönzés… |
Bővebben...
|
2007. április 21. szombat, 19:26 |
Mosolyoffenzívával támadnak a főnökök Csak udvariasan mosolyogjon és nevetgéljen, vagy akár felszabadultan vihoghat is egy menedzser, ha jó benyomást kíván tenni ügyfelére, partnerére vagy alkalmazottjaira? Bár a jópofizás természetesen korántsem elég a sikerhez, azonban a túlzott feszengés miatt akár kútba is eshet az üzlet. Tovább a teljes cikkhez
|
Bővebben...
|
|